Dag 1: Op naar Colorado

Nederland, Alphen aan den Rijn

In de morgen door onze dochter naar Schiphol gebracht waar het - door de vakantietijd - best druk was. Toch zijn we na een uurtje door alle controles en check heen. Dan even rust voor een ontbijten en een laatste bakkie goede Hollandse koffie voordat we aan onze trip beginnen.

Met een kleine vertraging vertrekken we de Boeing 767-400 van United Airlines naar Washington. We hebben een prima plek, een 2-seater met ruim voldoende beenruimte. De vlucht is lang, maar gaat toch voorspoedig en nog voor de geplande tijd komen we aan op Washington Dulles International Airport. Gelukkig, want we hebben maar 5 kwartier om in het vliegtuig naar Denver te komen. De gehele controle verloopt voorbeeldig. We zijn als eerste aan de beurt bij de douane en worden door een vriendelijke ambtenaar geholpen. Daarna de bagage snel binnen en 50meter verder weer afleveren voor de connecting flight. Daartussen de douane die ons vriendelijk toelacht. Door naar de juiste gate en na een kwartier kunnen we het vliegtuig in. We hebben hier echter ruim een half uur vertraging. Het vliegveld ligt even plat i.v.m. lokale “thunderstorms”.
Maar ook hier wordt de opgelopen vertraging ingehaald en landen we na ruim 3 uur vrijwel op tijd in Denver, Colorado.
Daar is het nog wel een stukje naar de bagageband. Een flink end lopen en met de people mover. Snel hebben we onze koffers en pakken de taxi naar het Baymont Hotel waar we rond half acht arriveren. In Nederland is het dan al half 4 in de nacht, dus echt fit zijn we niet meer.

Nog even een rondje gelopen en water gehaald. Maar daarna liggen we toch snel op een oor.

Wat leuk om mee te lezen , wij gaan maandag deze trip maken , dus mischien dat we wat leuke tips en bijzonderheden kunnen meepikken . Een hele fijne reis en leuk om jullie te volgen .

Paulien teunissen 2019-05-03 19:57:47

Wat leuk te lezen... allereerst omdat wij 20 jaar in t mooie Alphen ad Rijn gewoond hebben 😉en ten tweede omdat wij net 1,5 week weer thuis zijn na 4 weken USA. Ook in Denver eo prachtig veel moois gezien! Fijne vakantie !

Diane Boomsma 2019-05-04 00:01:37

Leuk on te zien dat een mede Alphenaar ook USA gek is. We lezen jullie avonturen mee👍