Dag 2: Omgeving Rovaniemi verkennen en op Eland Safari

Finland, Rovaniemi

Vandaag eerst de bosrijke omgeving van Rovaniemi verkennen. Naast de wat grotere doorgangswegen zijn de overige wegen hier onverhard, wat het juist zo een fraaie sfeer geeft. De natuur is prachtig maar rendieren komen we nog niet veel tegen. Dat zal deze reis nog wel veranderen.
Tegen de avond worden we om kwart over 7 bij ons huisje opgehaald voor de tocht naar het Pisavaara National Park, alwaar we met het busje op eland safari gaan. We rijden eerst naar het park toe alwaar we in een blokhut een wel heel simpele broodmaaltijd krijgen. We blijken de enige gasten te zijn. Ook op de safari zijn we met de chauffeur alleen. En die heeft er zin. Tot 1 uur in de nacht crossen we over de onverharde wegen van het park. Vooraf had hij ons al aangegeven stil te zijn als we een eland zien. En tja, bij de kreet " ooh. kijk eens" slaat de eerste eland op de vlucht. En ook de volgende vlucht (een uur later) bij de opmerking " Daar!". Na tijden zien we nog een enkele eland van afstand, maar we kunnen ons niet van de indruk onttrekken dt het allemaal wat tegenvalt. Ver meid van de trip worden we rond 2 uur weer teruggebracht naar onze cottage.