Dag 6: De Silvretta Hochalpenstraße

Oostenrijk, Weisland

Vandaag naar de Silvretta Hochalpenstraße. Deze verbindt het Montafon in Vorarlberg met het Paznauntal in Tirol. In totaal is de Hochalpenstraße 22,3 km lang en loopt van Galtür (1584 m) via 34 haarspeldbochten naar Partenen (1051 m). Op de 2032 meter hoge Bielerhöhe (tol) en vanaf daar in dalende lijn naar Galtür (1584 m). Wij volgen de weg vandaag vanuit Galtur en nemen in het begin bij een van de vele mooie uitzichtspunten even een koffiepauze. De stoeltjes en koffie zijn immers niet voor niets meegenomen. Na ruim een half uur gaan we door naar de top van de Silvretta Hochalpenstraße, het op 2032 meter hoog gelegen Bielerhöhe met daarnaast de Silvretta-Stausee. Wij stoppen hier niet en gaan door naar de Vermunt-Stausee. Hier parkeren we de wagen en na de meegenomen lunch genuttigd te hebben, maken we een wandeltocht langs het stuwmeer en een stukje daarbuiten. Om het 2,5 kilometer lange stuwmeer loopt een wandelpad dat goed is te doen. De extra wandelmeters naar de voet van de Piz Buin is ons echter teveel. met ons ommetje hebben we onze stappen vandaag weer gehaald.

Terug in de wagen rijden we nog even een stukje van de vele haardspeldbochten en keren dan terug naar de Bielerhöhe voor een drankje en gaan even bij de paarden kijken die hier altijd rondlopen. Ook al toen we hier in 1997 waren. Maar er is wel veel veranderd, veel bebouwd en veel drukker. Maar de paarden hebben daar geen last van. Die hebben een fantastisch gebied voor zich. Gedurende de hele route wordt de omgeving gedomineerd door de Piz Buin, de hoogste berg van dit massief (3312 meter).

Om half vijf wordt het weer tijd om terug te gaan, we moeten immers ook nog even de huishoudelijke boodschappen doen bij de Spar in Imst. Als we weer terug zijn in Bucherhof hebben we er ruim 200 kilometer opzitten en is er weer een dag - met stralend weer - voorbij.