Dag 16: On the road

Verenigde Staten, Catalina State Park

Vandaag nemen we weer afscheid van onze vrienden, de rondstaart grondeekhoorns. Het wordt een stuk rijden en vanavond gaan we voor de eerste maal boondocken. Dat wil zeggen kamperen in het wild. Daarvoor nu een aantal voorbereidingen, water bijvullen, waste tanks legen, gasvoorraad controleren en benzine tanken. Klaar voor de reis.

We gaan eerst via Hwy 77 en 79 naar Casa Grande Ruins National Monument in Coolidge, net ten noordoosten van de stad Casa Grande. Het monument bestaat uit de ruïnes van meerdere gebouwen, omgeven door een samengestelde muur, gebouwd door de oude mensen uit de Hohokam-periode, die in het begin van de 13e eeuw de Gila-vallei exploiteerde. Naast de ruïnes is er een klein museum in het visitor enter en wordt er een film vertoond over het de historie van het dorp en het park. Met een klein uurtje hebben we het gezien en gaan door. Om niet in de drukte van Phoenix te komen nemen we nu toch de interstate naar het noorden, eerst I-10 en vervolgens de I-17. De eerste rest Area voorbij Phoenix geeft ons tijd voor de lunch en een prachtig uitzicht over de vallei.

Daarna rijden we direct door naaar ons beoogd adres, verkregen via Campendium. Forest Road 525 ligt tussen Cottonwood en Sedona in en is een onverharde weg. We zijn niet de enige boondockers die dag. Maar na zo’n 2 kilometer vinden we dan toch een mooie plek. Helaas is het teveel afgekoeld en staat er een te harde wind. Met het brandbare gras durven we het niet aan om een BBQ te ontsteken. Het wordt dus maar een magnetron maaltijd. Altijd fijn om een generator aan boord te hebben.

Na het eten nog even een rondje wandelen in de buurt en kennismaken met onze buurman, Mike uit Portland. Hij is als revalidatietherapie door Amerika met z’n Chevrolet Van aan het toeren.

Na nog even genoten te hebben van de zonsondergang wordt het echt te kil. Vannacht zullen de temperaturen ook zo rond de 8 graden zijn. Niet warm dus en tijd voor een extra deken.

Weer: Een zonnige dag met wel een stevige bries. Temperatuur rond de 20 graden.