Calico Ghost Town en Big Bear Lake

Verenigde Staten, Calico Ghosttown en San Bernardino National Forest

Vandaag eerst naar Calico Ghost Town.

Calico https://youtu.be/njpg5_DHNp4 is een spookstad in de regio van de Mojavewoestijn in het zuiden van Californië. Het werd in 1881 gesticht als een zilvermijnbouwstadje, vandaag de dag is het een county park. Het ligt in San Bernardino County, aan de Interstate 15 ongeveer 5 km van de stad Barstow. Op de Calico Mountains gelegen achter de spookstad zijn grote letters te zien die het woord CALICO vormen.
Eens woonden er 1200 mensen in Calico en werden er meer dan 500 mijnen uitgebaat. Toen de prijs van zilver instortte, in het midden van de jaren 1890, loonde het niet langer om de zilvermijnen uit te baten. Toen ook het winnen van borax in 1907 werd stopgezet, werd de stad helemaal verlaten.

Walter Knott, bedenker van Knott's Berry Farm, deed in 1940 inspiratie op in het stadje. In 1951 kocht hij Calico. Vervolgens liet hij met behulp van oude foto's de stad terugbrengen in zijn oude staat. De huidige stad is een mix van oude, gerestaureerde huizen en replica's die recentelijk zijn herbouwd op de oude fundaties. In 1966 schonk Knott de stad aan San Bernardino County, waarna Calico een county park werd.

Uitgekeken in het park gaan we richting San Bernardino National Forest voor ons overnachtingsadres aan Big Bear Lake. Voordat we het Forest in rijden eerst nog even benzine tanken in Lucerne Valley. Helaas ging het wegrijden niet zo vlekkeloos. De bumper bleef achter een beschermingspaaltje hangen en schade aan de camper was er snel.
Dit gaf die dag toch een beetje een domper op het prachtige weer, het mooie uitzicht en ons vakantiegevoel.

Aangekomen op Serrano Campground aan de noordkant van Big Bear Lake hebben we een leuke plek te pakken. Rondom vogels en de overbekende squirls.