Dag 12: De bergen boven Ekshärad en Hagfors

Zweden, Värmlands län

Vandaag na de koffie naar Ekshärad voor een wandeling over de Ekseberget. Een zware wandeling. Stijl klimmen over soms met boomstronken en rotsen geblokkeerde paden. Maar wat was het uitzicht fraai. Alle meren in de omgeving konden we zien, de Svinsjon, de Hamratjarnen, de Mossbergssjon en de Busjon. Een wandeling van 5,5 km maar met 450 (!) meter hoogteverschil. Helaas geen dieren tegengekomen, maar we konden wel zien dat er elanden rondlopen💩. Gelukkig is het gedurende de wandeling droog gebleven, dat was zeker niet de hele dag het geval. Er vielen soms heel stevige buien.
Zie de wandeling op de Relive video
Tijd voor een bakkie koffie in Ekshärad waarbij nog een paar classic cars 🚗 voorbij komen. We stappen de wagen in en rijden langs de 🫎 Moosefarm naar Hagfors waar we omhoog gaan naar de uitzichttoren bovenop de Varmulsasen. Met de auto welteverstaan. Hier gaan we de trap op en kijken over de wijde omgeving, o.a. de meren Varmulen en Radasjon, maar ook op de stad Hagfors. Heel fraai.

De late middag en avond besteden we met chillen, dat hebben onze benen verdiend.

Weer: Zwaar bewolkt met buien en een enkele zonnige opklaring. Temperatuur vandaag 18 graden.