Dag 22: Feest in Innsbruck, 45 jaar getrouwd

Oostenrijk, Gemeinde Aschau im Zillertal

Vandaag een speciale dag. Voor onze 45e huwelijksdag trekken we een dagje naar Innsbruck, het is een uurtje rijden daarheen. Als eerste een kijkje nemen bij
Schloss Ambras. Niet om naar binnen te gaan want dat lijkt niet interessant genoeg, maar de buitenzijde en de tuinen zijn gratis toegankelijk en moeten prachtig
zijn.

Nadat we de wagen nabij de Hofgarten in de Congressgarage hebben gezet gaan we voor een combiticket. Hiermee kunnen we tot 6 uur gratis parkeren en hebben vervoer met de Innsbrucker Nordkettenbahnen en toegang tot de AlpenZoo. In deze coronatijd is de Nordkettebahn eigenlijk belachelijk druk. Je moet wel mondkapjes dragen maar dan nog, je staat tegen elkaar aan. Gelukkig is de tocht maar kort en staan we snel bij de AlpenZoo waar we voor deze heugelijke dag een koffie met gebak nemen. Daarna door de dierentuin, waar eigenlijk bergschoenen voor nodig zijn. Maar juist boven is het park meer dan de moeite waard. Steenbokken die een prachtig schouwspel geven en alvast voor de bronsttijd aan het oefenen zijn. Een moederlynx die haar kinderen uit het nest probeert te lokken (wat nog niet lukt) en een prachtige kooi waar we door heen gaan en de gieren vrij rond vliegen. Na 2 uurtjes hebben we het echter wel gezien en gaan na een lichte lunch met de Nordkettebahn terug naar de stad.

In de Altstadt slenteren we langs het gebouw met het Gouden Dak, over de beroemde Maria Theresien Strasse en langs de Inn met zijn fraai gekleurde huizen. Uiteraard met tussendoor nog een terrasje voor de koffie. In de hoofdstraat van Innsbruck waar ook het shoppingcenter Rathaus Galerien is, zit op de 7e verdieping Bar 360 waar we naar toe gaan om een drankje te drinken en even te chillen (en het wordt al snel chill) met uitzicht op de stad.

Alvorens te dineren is er nog tijd om een ommetje te maken. We gaan nog even door de Hofgarten waar men bezig is een festival op te bouwen en dan voor een heerlijk gegrilde forel naar restaurant Akropolis, volgens Tripadvisor een van de betere restaurants in Innsbruck. En de maaltijd is uitstekend. Wel valt de ambiance ons op het terras wat tegen en vandaar dat we besluiten het dessert te nuttigen nabij de Gouden Dak, waar meer vertier is.

Dan begint het weer echter al snel om te slaan. Het regent steeds harder en ook wordt er nevel verwacht. Het wordt dus weer tijd om richting Aschau im Zillertal te gaan, waar we tegen 9 uur aankomen en terug kunnen kijken op een hele fijne dag.