Dag 3: Cheyenne Mountain en de Broadmoor Seven Falls

Verenigde Staten, West Cheyenne Mountain Boulevard

Vandaag eerst even lekker in het zonnetje met een bakkie koffie van het prachtige uitzicht over Cheyenne Mountain en de vlakte bij Colorado Springs genieten. Minpuntje is wel dat we toch weer even contact met Cruise America moeten opnemen in verband te de lekkende kraan.

Eind van de ochtend vertrekken we naar de Broadmoor Seven Falls. Parkeren is zo’n 10 kilometer vanaf de ingang, en met een shuttlebus worden we hier naartoe gebracht. Ee fraaie entree in de bossen met de bergen als decor.
Vandaar is het nog ongeveer een kwartier (omhoog) lopen naar de laagste waterval. De weg daar naartoe is zeer fraai. Het weer werkt ook best mee, soms zon en als het te warm begint te worden weer wat wolken. De watervallen zijn leuk om te zien, maar eigenlijk is de hele natuur eromheen zeker zo fraai. Bij de watervallen is alles mogelijk, met de zipline van bergtop naar bergtop, abseilen vanaf een van de bergen (die overigens allemaal fraaie namen hebben als Crocodiles Head, Bear Wrestling, Half Dome en de Tres Amigos) en met de Mountain elevator omhoog door de berg. Veiligheidshalve kiezen we maar voor het laatste, wat eenmaal boven een mooi uitzicht op de omgeving geeft. In het zonnetje genieten we nog een poosje van de prachtige natuur alvorens we de wandeltocht terug aanvangen. Dat gaat in ieder geval een stuk makkelijker dan de klim op de heenweg.

Terug bij de camper even de voeten rust gegeven en daarna nog een stukje in de omgeving rondgereden alvorens voor het avondeten de Cracker Barrel in Colorado Springs op te zoeken. Bij elk bezoek aan de Verenigde Staten gaan we minimaal eenmaal naar deze Old Country Store, waarbij voor mij steevast de meatloaf op het menu staat.

Tegen donker zijn we weer terug op Cheyenne Mountain State Park waarbij de herten ons op onze campsite verwelkomen. Een prachtig besluit van de dag.

Weer: Afwisselend zonnig en bewolkt. Middagtemperatuur rond 21 graden.
Afstand gereden: 92 km, totaal nu 242 km.

Geniet ervan ik ga jullie volgen hoor want wij zijn er maandag , wij reizen per auto en doen dan verschillende hotels en zien wel waar we terecht komen , maar wel leuk dat ik wat tips kan opdoen .

Paulien 2019-05-05 07:23:55

Mooi, mooi!! Prachtige foto’s

Marian Gootzen 2019-05-06 08:59:58

Wat leuk dit reis verhaal!!! Ben zeer benieuwd naar het vervolg. En wat fijn Trudy dat je zulke dingen kunt doen met je nieuwe heup. Veel fietsplezier.