Dag 33: Back Home

Denemarken, Maribo

Back home, vandaag maken we de overtocht naar Duitsland en daarna door naar huis.

In de ochtend worden we al om 6:30 door kakelende kippen, kraaiende haan en kwekkende eenden gewekt Daar komt nog een schreeuwend kind van de buren bij dus niet veel meer geslapen. We hebben echter de tijd vandaag. Het is geen extreme afstand vandaag dus we hebben de boot van 10:45 tussen Rodby en Puttgarden geboekt. Dan hoeven we niet teveel te haasten. Het gaat echter zo soepel bij het inchecken dat we zelfs al op een boot eerder zitten, die van 10:15 uur. De ferry van Rødby naar Puttgarden gaat immers iedere 30 minuten en vaart er 40 minuten over. Net tijd voor een bakkie koffie.
Snel zijn we van de boot af en rijden richting Hamburg. Daar begint echter wel de file ellende. Over de 100 km rondom Hamburg doen we 2,5 uur. Dan even stoppen voor een broodje en een plaspauze. Dat laatste lukt echter niet zo makkelijk want - voor de damestoiletten - een rij van wel 25 mensen.
Door naar een volgende rastplatz, helaas niet anders. Dan maar even een afslag genomen naar een McDonald, niet om te eten maar om de blaas te legen :-)
Na Hamburg, en zeker na Bremen, wordt het een stuk rustiger op de weg. Met alle regen is dat wel zo fijn. Vlak voor de NL grens gaan we bij Haren de weg af om de tank nog even vol te gooien. Met 1,78 per liter scheelt dat toch zo'n 30 cent per liter.
Al is het vroeg - 5 uur - in Haren ook direct nog een restaurantje gezocht voor een afscheidsetentje. We kiezen uiteindelijk voor Alegria in Haren. Leuk restaurant met prima prijzen in vergelijk met de NL'se horeca.
Na genoeg te zijn gelaafd, gaan we voor de laatste etappe van ruim 2 uur weer de weg op en zijn om iets over 9 thuis.

Een prachtige vakantie is voorbij. Veel gezien, veel gedaan, veel leuke momenten. Alleen het weer heeft niet altijd meegewerkt. Maar dat is in Zweden ook niet altijd te verwachten.

Weer: In Denemarken en tijdens de overtocht nog vrij goed, met af en toe een zonnetje. Daarna zwaar bewolkt en veel regen. Temperatuur vandaag rond 23 graden.