Dag 1: Van Alphen aan den Rijn naar Philadelphia

Verenigde Staten, Philadelphia

Met vlucht AA799 van American Airlines vliegen we van Schiphol naar Philadelphia, waar we al in de voormiddag aankomen. Aangezien we de eerste 24 uur nog wat van de stad willen zien zitten we in het centrum, in het Days Inn Philadelphia Convention Center. Een heel slechte keus, een van de slechtste hotels die we ooit gehad hebben.
Maar wel zoals we hopten dicht bij het centrum en we lopen dan ook nog aardig wat af die dag. We lopen langs de City Hall, via de Market street naar Liberty Bell. Dan via Arch Street door naar Elfreth's Alley en door tot onder de Benjamin Franklin Bridge. Daar langs de Delaware River eten we wat en nemen de taxi terug tot aan de Market Place. Daar even rondgekeken en te voet richting hotel.
Onderweg bij het Convention Center is het een drukte van jewelste. Die avond is er een verkiezingsbijeenkomst van de Democraten met Hillary Clinton. We drinken nog ergens een kop koffie en gaan dan toch bijtijds naar bed, Met het tijdsverschil is het toch weer een lange, en door het lopen een vermoeiende dag geworden.