Dag 4: Via Remagen naar huis

Nederland, Alphen aan den Rijn

Om 8 uur zijn we wakker en doen rustig aan. We hoeven pas om 11 uur uit het huisje te zijn en hebben dus nog tijd om na het ontbijt een bakkie koffie te nemen alvorens we Kurt en Irmgard laten komen om de sleutel 🔑 in ontvangst te nemen.
We gaan daarna nog even langs het proeflokaal van Weingut Scheidgen om wat lekkere wijntjes in te slaan van de wijngaard waar we aldoor op uit keken.
Met de wagen door naar Linz en daar met de pont over de Rijn naar Remagen.
We zetten de wagen iets buiten de stad en gaan dan langs de Rijn, langs de Oude Brug van Remagen, naar de promenade. Vandaar even de stad doorlopen, maar is een beetje uitgestorven. Dan maar weer terug naar de Rijnpromenade waar we een tosti nuttigen om de maag te vullen voor de terugreis.
Langs de Oude Brug weer terug naar de wagen. We besluiten nog even naar het nabijgelegen Ahrweiler te gaan. Er is nog wellicht wat te zien van de watersnood in juli 2021, maar je kan nog lang niet overal komen. We pakken dan ook snel de autobaan naar NL, maar staan bijna direct in een file n.a.v. een ongekiepte wagen met aanhanger.
Daarna rijden we - behoudens een stop vlak voor de grens om de tank vol te gooien- direct door naar huis waar we rond half zeven aankomen.
Weer een heerlijke ervaring rijker.