Regen

Spanje, Carrión de los Condes

Er klopt helemaal niets van de voorspellingen. Werd er veel regen en hagel voorspeld voor vandaag , we hebben alleen bij binnenkomst van Carrion de los Condes enige regen gehad. Kijken we nu naar buiten dan regent het harder, maar hier in het hostal zitten we lekker droog. Een prima verblijf voor vannacht met drieën op de kamer. Eten moeten we straks elders, maar dan komen de pluutjes goed van pas.
Verder was het ideaal wandelweer. Graadje of 17 a 18, dus niet al te warm. Een heerlijk briesje er bij, dus ideaal om in korte broek of rok te lopen en in overhemd.

De wandeling op zich was niet al te ingewikkeld, maar wel lang, 25 kms. Ook een beetje saai, omdat we 6 km langs een kanaal liepen en 19 km over een grind/zandpad langs een weg. Gelukkig was deze weg niet al te druk (zaterdag). Verder viel er ook niet veel te zien, alleen akkers en kleine dorpjes, die uitnodigden voor koffie of wat eten. Enige afleiding zorgden voor enkele spaarzame pelgrims, wat fluitende vogels en een enkel slakje en rupsje onderweg. En Jo maakte kennis met wat muggen, die haar huid kennelijk te uitnodigend vonden om een prikje te plaatsen. Bij Marco en Rien was dat niet aanlokkelijk genoeg voor die beestjes.

De albergue van gisteravond was er een die Jo en Rien al kenden, met zeer vriendelijk personeel en prima slaapgelegenheid. In het hotelgedeelte mochten we met 16 pelgrims op de bovenste verdieping slapen rechtstreeks onder het dak. Omdat de dakramen openstonden kwam 's avonds de beheerder met zijn zaklamp de kamer oprennen om de dakramen te sluiten, want het spoelde.
Ook was er nog een ander incident met een van de pelgrims, die daar ' s middags al lag te snurken. Hij maande tot stilte toen we in gesprek raakten met een andere Nederlandse pelgrim. De Nederlander accepteerde dat niet en ging bij de beheerder om uitleg vragen, of het normaal is dat men overdag stil moet op de zalen. Natuurlijk niet. Verder geen problemen meer gekend met de snurker.

's avonds werd er gezamenlijk gegeten met heel de bubs. Twee soorten soep en de keus uit rundstoofvlees, kip of vis (volgens de ober een haai). Marco en Jo kozen voor het rundvlees en Rien voor de haai. Als toetje een ijsje, maar dat was zo zacht geworden, dat Rien toen hij het wilde gaan verorberen hij alleen het stokje in zijn hand had. De rest zat nog in de verpakking.

Nog twee wandeldagen, dan zit het er op. Morgen naar een bekende albergue, waar Jo al twee keer eerder is geweest en Rien drie keer. Een prima plek met 's avonds lekker eten. Iets dat Marco zeker zal appreciëren. Morgen ook maar 17,5 km te gaan, zonder dorpjes tegen te komen. Dus morgenochtend alles van hier uit meenemen.

Sta stil bij het mooie van het moment.
Het draait om het hier en nu,
in plaats van daar en straks.

10 jaar geleden leerden ik Jo en Marco kennen met de reis naar Louders en nog steeds contact Jullie lopen gelukkig droog wel een mooie kanaal En Marco heeft ook weing aan spraak langs zijn bankje staan .ik heb het idee dat het eten en gevarieerd is .Jo je heb een schoon bedje fijne avond

Karin 2023-09-16 18:41:47

Goed verhaal weer. Die laatste alinea vind ik altijd zo leuk als 'wijsheid van de dag'. Ik ben inmiddels in de grote stad Bilbao. Het plenst hier inmiddels van de regen met onweer en geflits. Ik ben nog nooit zo vaak op de foto gezet. Als t morgen maar droog is want dan wil ik stukjes van die grote stad bekijken. De Camino del Norte loopt er doorheen.... Het schiet al op voor jullie,lees ik. Wat gaat het snel hè!

Elza 2023-09-16 20:03:32

Ook dit verslag geeft weer een mooie wandeling weer. We hopen dat de volgende dag weer genieten zal zijn. Ga zo voort en wandel in Goda Liefde. Annemarie en Martin.

Martin 2023-09-16 20:18:38

Maar goed dat het Spaanse weerbericht niet klopt. Dat is mooi meegenomen. Hopelijk een fijne nacht en een dag morgen net als vandaag Blijf op de been en geniet

Jaqui 2023-09-16 21:01:26

Hoi Jo Rien en Marco, heel mooi verhaal. jullie hebben toch mooie wandelingen gemaakt zeg. al is het soms wat saai maar al met al toch hele mooie foto`s zo te zien. fijn dat je de nacht rust goed kan benutten. fijne nacht en morgen gezond weer op. groeten van ons Elianne en Jan

Elianne en Jan 2023-09-16 21:11:22

Weer een mooi verslag en foto's. Nog een paar dagen te gaan en zit het avontuur er weer op, wat een kanjers zijn jullie. Voor vandaag veel wandelplezier en hopelijk niet zo saai als gisteren. Groetjes Ria Robbesom

Ria Robbesom 2023-09-17 08:47:13

Mooi citaat., Niet dan maar NU telt

Jeanneke 2023-09-17 10:44:47

Gaat toch snel ! Nog goeie en mooie dagen . Respect voor jullie !