Autorit +wandelen

Frankrijk, Bazas

Gisteravond een eenvoudige maar voedzame maaltijd genoten. Zo ook het ontbijt vanmorgen in de gite. De gastvrouw en gastheer waren erg aardig. Daar lag het niet aan. Toch hebben we minder goed geslapen vannacht. Het bed was niet geweldig en erg smal. Zeker voor zo'n draaikont als Rien. Het lag niet aan het aantal uren, die we in bed hebben doorgebracht. Om 21.00 uur naar bed tot 's morgens 06.30 uur.
Zo vroeg uit bed, omdat Rien op tijd wilde vertrekken. Hij moest vandaag 25 km lopen omdat er niet eerder een slaapplaats was. Gelukkig werd Jo door de vriendelijke gastvrouw naar Auros gebracht, waardoor zij slechts 14 km hoefde te lopen.
Desondanks ging dat toch niet zo gemakkelijk. Ze kwam erg moe aan in Bazas, waar we werden opgewacht door onze gastvrouw van vandaag. Zij bracht ons naar haar gezellige woning enkele kilometers van de kathedraal verwijderd. Helaas voor haar is haar man zwaar dementerend, zodat zij haar handen vol heeft aan haar huishouden.

Ondanks de vermoeidheid van Jo hebben we vandaag weer genoten van het prachtige weer hier in deze streek. Weer wel wat modderpaadjes gehad, zodat het schoonmaken van de schoenen gisteravond weinig effect heeft gehad. Maar het was nodig omdat ons schoeisel ontzettend belangrijk is.
Zo hebben we ook nog eens een wasje kunnen draaien vanavond, want dat was weer hard nodig. Dit vanwege de warmte en de nodige zweetdruppels overdag.
Het valt wel op dat hier weinig wijngaarden zijn, in tegenstelling tot enkele dagen eerder. Toch nog even naar de voorspellingen: de komende dagen temperaturen oplopend naar 26 graden. Tijd voor de korte broek of rok.
Maar dat zien we dan wel weer.

Morgen wacht ons een etappe langs een oude spoorbaan, dus dat lijkt eenvoudig. Ook slechts 17 km.

A demain.

rien heel verstandig van jou dat je jo wat korter laat lopen.. neem samen rustig de tijd en houdt in het oog dat jo op tijd haar rust krijgt. Een hele prettige wandeldag gewenst.

Annemarie+ Martin 2018-04-16 13:08:41

het blijft een wandeltocht met ups en downs,toch hoop ik dat het nu met de week beter gaat.

jaqui 2018-04-17 19:09:50

Jo goed dat je na je lichaam luistert zo komen jullie toch al weer de dag door wat een mooie omgeving