Geen konijn

Spanje, Puente Villarente

Vandaag valt er heel weinig te melden. Het weer is hetzelfde, de omgeving is hetzelfde, alleen de etappe is wat langer, namelijk 25 kilometer. En morgen ga ik naar Leon. Of ik daar ook slaap weet ik nog niet. Dat zien we morgen dan wel weer.
Ik moet in Leon nog wel een credential zien te scoren. Volgens de gastvrouw hier moet ik dan in de kathedraal zijn. Dat wordt dan credential nummer vier. Ik zit nog bijna 13 kilometers van Leon vandaan. Volgens het boekje moet dat de mooiste stad op de route zijn. We zullen zien.

Ik had me gisteravond zo verheugd op eens iets anders dan sla met kip of vis. Een lekker konijnenboutje had er wel in gefietst. Maar bij het hotel waar Bredase Mario verbleef, bleek dat het restaurant gedeelte was afgehuurd voor een bruiloft. Dus moesten we op zoek naar iets anders. En werd het weer sla met dit keer wel een bieflapje. Zwaai maar dag met je handje naar het konijntje, Rien. Of je zult hem zelf moeten zien te vangen onderweg. Ik heb er trouwens nog geen gezien hier in Spanje. Wel ontzettend veel ooievaars. En......voor het eerst sinds het begin van de Meseta weer koeien in de wei. Dat moet het einde van de Meseta gaan betekenen.

De gastvrouw van deze prachtige auberge is een Française, dus dat praat al een stuk gemakkelijker. En......voor het eerst slaap ik alleen op een kamer in een auberge. En niet eens zo gek veel duurder. Ik mocht mijn was inleveren en dat wordt ook netjes gedaan voor mij. Het leven van een pelgrim is zo slecht nog niet.
Alleen afgelopen nacht was het een stuk minder aangenaam. Ik kreeg een bed toegewezen naast de deur naar de douche c.q. WC - ruimte. Dus iedere keer, als die deur openging, kwam er koude trek langs mijn gezicht. Wel een paar keer geroepen dat ze de deur dicht moesten doen, een koppel Fransen liet steeds weer de deur openstaan. Was toch een vreemd koppel. Ik heb er wel een lichte verkoudheid aan over gehouden.

Volgens de voorspellingen gaat het weer wat omslaan. Meer regen. Nou zitten ze er hier wel eens meer naast met de voorspellingen op de TV, dus laten we er maar van uit gaan dat het nu weer zo is.
Ik hoop in elk geval voor Marco dat ze het mis hebben. Hij zal bij het versturen van dit verslag wel in het vliegtuig, op weg deze kant in, zitten.

Het blijkt dat Bredase Mario de complete wandeltocht vanuit Saint-Jean-Pied-de-Port naar Santiago in Nederland heeft geboekt. Dus inclusief hotels of andere slaapgelegenheden. Hij heeft het ook nog voor elkaar, dat hij altijd alleen slaapt. Zal een paar duiten gekost hebben. Maar iedereen doet de Camino op zijn of haar manier.
En ik op mijn manier.

I planned each charted course,
Each careful step along the byway.
But more, much more than this,
I did it my way.

Frank Sinatra.

Still going strong! 👌🏻

Gridje 2018-05-21 18:03:50

Jongen jonge wat heb je pech met dat konijn. Toch maar een Konijnen vangnet zetten. misschien heb je succes. Voor de rest Eet en Slaap lekker en morgen weer monter verder. We lezen het wel weer.

Annemarie+ Martin 2018-05-21 18:24:20

nou Rien, je hebt de meseta nou wel gezien merk ik. en ja, Leon is een prachtige stad met een hele mooie kathedraal. kennissen uit Waalwijk hebben de laatste honderd kilometer van de route gelopen en onderweg hotels geboekt. bagage werd vervoerd alles vanuit hier geregeld. en dat is iets wat wij met een groepje hier ook willen gaan doen over twee a drie jaar, met de pastoor. maar inderdaad iedereen doet het op zijn of haar manier. die ooievaars zijn slim daar, die hoeven in de herfst geen lange trektocht te maken. ff op de wieken en ze zitten al in Afrika, hebben ze goed bekeken. en konijn in de pan komt wel als je thuis bent. goede nachtrust en tot wederhoren hier betrekt het nu en komt er wellicht regen

jaqui 2018-05-21 18:30:34

Weer een mooi verhaal Rien 🤗 dat je hier nog puf voor hebt na al die km, ga zo door ! Hier In Etten Leur denkt jou vrouwtje alvast wel na over jou welkoms maal en Harry heeft nog wel een goed recept in petto, toch ? Grt Hans&Addy en tot een volgend verslag !

Hans&Addy 2018-05-21 18:48:18

Ja we hopen dat je in Lourdes wel konijn krijgt het gaat je goed tot kijks thuis

Limburg 2018-05-21 18:55:04

Hoi Rien Het schrijven van de verslagen, het wandelen, het maken van foto's, het gaat je allemaal vrij makkelijk af. Santiago komt in zicht. Als je geen konijn meer krijgt opgediend dan ga je bij terugkomst er maar een vangen in de Pannenhoef. Veel succes verder en het ga je goed. Groeten Ad van Opstal

rienenjosantiagodeel2 2018-05-21 20:02:45

Je slaap plekje ziet er relax uit ja jammer van dat konijn , het eerste wat je thuis gaat maken is konijn met zilveruitjes lekker hoor , alhoewel ik geen konijn liefhebber ben , mooie plekjes weer Rien vervelend van je verkoudheid ?? nou de groetjes van mij en een fijne rustige nacht

Paulien de Bruijn 2018-05-21 20:47:38

Jo mag haar kook kunsten weer laten zien als je thuis bent Heerlijk vooruitzicht Dus nog even volhouden wat eten betreft met die benen komt je er wel

Karin 2018-05-21 21:22:45

hallo Rien , ben er vanmorgen even voor gaan zitten even thuis van de camping kon ik op mijn gemak al je mooie verhalen lezen . ook de prachtige foto's zijn de moeite waard . en zowaar ook gehaktbal op het menu hebt gekregen ! je hebt er stevig de pas in , gaat het niet meer zolang duren dat jij en Jo elkaar weer treffen ! geniet van je verdere wandelingen 🚶🏼‍♂️met mooie temperaturen 🌞🍺 ! groetjes Toon en Marijo 👫

Toon en Marijo 2018-05-22 12:26:35

Hoi Rien, Ja het is al laat maar ik heb en paar verslagen van jou gemist en wil er toch even een lezen. Het was weer een mooi verhaal hopelijk heb je toch goed geslapen al was de deur niet altijd dicht. Prachtige foto`s heb je weer gemaakt. wandel ze met plezier. Groeten Elianne en Jan