Koude nacht - warme dag

Frankrijk, Lurcy-Levis

Na een lekker etentje in het restaurant, zijn we terug gegaan naar de refuge. Met bibbers in het lijf hebben we onze bedden opgezocht en geprobeerd warm te worden. Man, wat was het koud in die refuge. Is dan ook alleen maar aan te raden in de zomermaanden.
Gelukkig hadden we genoeg dekens en zijn we redelijk snel in slaap gesukkeld.

Vanmorgen lekker uitgeslapen, omdat we toch maar een korte etappe hadden. Brood bij de bakker gehaald en ontbeten. Op dat moment waren de twee Fransen, die ook in de refuge verbleven al weer vertrokken. Wij zijn rond half tien op pad gegaan.
Toen we buiten kwamen scheen een heerlijk zonnetje dat ons de gehele dag heeft begeleid. De temperatuur was ook voor het eerst aangenaam en al gauw liep het kwik op naar 12 graden en kon er een jasje uit.
Ook de vogels hadden er zin in en de salamandertjes lieten zich ook weer zien

In Lurcy-Levis aangekomen hebben we ons telefonisch gemeld en weldra kwam er iemand aanrijden om ons te laten zien waar wij konden verblijven. Volgens de gastvrouw van de vorige refuge zou het de burgemeester van dit dorp moeten zijn. Gezien zijn verschijning weigeren wij dit ernstig te geloven. Maar je weet het nooit hier.
In ieder geval wordt in dit pelgrimsonderkomen wel gestookt. Alleen weer geen wifi, zodat we morgen drie verslagen zullen moeten versturen. Maar ja, we verblijven in ieder geval lekker warm hier.
Ook voor morgenavond is er weer onderdak geregeld en volgens de brochure hebben ze daar wel wifi.
Inmiddels vernomen dat de kleinzoon een beetje ziek is, dus vanaf deze plaats: beterschap Koen.

Morgen ruim 20 km voor de boeg, dus redelijk op tijd uit bed.

Wandelaar, jouw voetstappen zijn de weg,
niets meer;
Wandelaar, er is geen weg,
de weg maak je al lopende.

Machado.

Dankjewel opa en oma. Het gaat gelukkig al weer beter.

Koen 2018-03-25 18:35:20

o jongens het pad van de pelgrim gaat niet altijd over rozen... kou is vervelender dan warmte en het is maar goed dat ze veel dekens hebben daar. ik hoop dat de temperaturen beter worden voor jullie maar in elk geval: wandel met warmte in je hart. fijn dat jullie kleinzoon al aan de betere hand is.

jaqui 2018-03-25 18:51:44

Hallo Rien en Jo, blij te horen dat het jullie goed vergaat aan de kou kunnen we helaas niets doen. Ook hier was het vandaag (zondag) eens wat zon en droog maar volgens de berichten is dat hier van korte duur. Hopelijk is het jullie wat langer gegund.Wij wensen jullie nog vele veilige km en kijken uit naar jullie nieuwe bericht.

Josca en frans 2018-03-25 18:54:11

Wij hopen dat de zon zich nu vaker laat zien dat is lekkerder wandelen tot horens

Limburg 2018-03-25 19:16:18

Wat een luxe 2 verslagen ,??en blij voor jullie dat het zonnetje scheen , vannacht gaat het hier weer vriezen , dat ben je gouw zat hoor , dat is wel jammer dat er nergens een lekkere kachel staat waar je effe lekker voor kan gaan zitten , nee en altijd kaas is ook niet alles , en nog heel veel gezellige km en niet te koud , maar volgende week zit je in April , jullie lopen in principe de warmte te gemoed ,voor vannacht slaap lekker en morgen weer fit op , groetjes van mij , en kijk uit naar jullie volgende verslag xx

Paulien de Bruyn 2018-03-25 20:20:14

Gisteren en vandaag hier goed weder ,hopen dat het daar ook een beetje warmer word. de wifi laat jullie wel een beetje in de steek. Nog veel wandelgenot.

Jeannine en Jan Van Steensel 2018-03-25 20:20:56

Heerlijk weer ,dat was het hier ook ,dan ziet alles mooier uit En nu warm onderkomen dus fijne avond en morgen gezond weer op

Karin 2018-03-25 20:28:37

Wij nemen aan dat jullie weer prettig hebben gewandeld. Het weer werkte gelukkig wel mee. Succes voor het volgende deel. Tot morgen