Nevers

Frankrijk, Nevers

Gisteren hebben Guido en ik besloten om in de refuge te koken. Ontzettend uitgebreid, namelijk soep en magnetron lasagne. Met als dessert een puddinkje uit de supermarkt. Tevens uit de supermarkt ons ontbijt en lunch voor vandaag meegenomen.
Uiteraard ging ons diner samen met een flesje wijn en s ' avonds nog een Leffe blondje.
De refuge is pas een jaar in gebruik en alles is nog zo goed als nieuw. In het gastenboek gekeken en daar kwam ik weer de naam Marjolein tegen, die twee dagen voor mij uit loopt. Een naam die ik steeds weer tegen kom.
Ook stonden Marijke en Bertie in het boek. Twee dames waar ik eerder mee heb geslapen o.a. in Lalobbe. Zij zijn mij vier dagen voor.

Vanmorgen weer de handschoentjes opgezocht, want het heeft vannacht weer gevroren. Overdag zonnig met een fris windje. Lekker wandelweer. Tevens een halve rustdag, want vandaag wilden wij Nevers aandoen. Slechts 14 km vandaag. In een rustig tempo naar het "Espace Bernadette" gelopen en ons om 13.00 uur aangemeld. Ieder een eigen mooie kamer en morgenochtend een ontbijt alhier.
De kapel bezocht, waar Bernadette ligt opgebaard en daarna Nevers zelf bezocht. Een mooie stad met talrijke prachtige gebouwen.
Ik ben wel eens eerder in Nevers geweest, maar heb de binnenstad nooit bezocht. Wel de kapel.
Bij de grot hier op het terrein ook nog een kaarsje opgestoken voor al mijn dierbaren. Met Guido in de stad ook nog even een pintje gepakt en gekeken waar we vanavond kunnen eten. Restaurantjes genoeg hier.

Guido heeft voor morgen al een nieuw onderkomen geregeld en de mevrouw ter plaatse heeft ook al plaatsen besproken in het restaurant aldaar. Dus morgen is alles rond. Morgen een speciale dag voor mij, want mijn dierbare kleinzoon is morgen jarig. Ik zal onderweg "lang zal t'ie leven" zIngen. Kijken of ik Guido ook zover krijg.

Als U s ' morgens opstaat, heeft U twee keuzes:
Gelukkig zijn of ongelukkig zijn.
Kies er voor om gelukkig te zijn.
Corrie G.

Rien, geweldig om al dit mooie nieuws elke dag opnieuw te mogen lezen. Succes verder. Groetjes

John Allen 2017-04-19 18:32:41

Hoi Rien eindelijk weer een wandelmaatje is altijd leuker dan alleen,genieten van je verslag doen we iedere dag. voor morgen gefeliciteerd met je kleinzoon Koen. van hier uit groeten en geniet nog van de verdere wandeldagen hopelijk met wat warmer weer. groetjes Frans en Josca

Frans en Josca 2017-04-19 18:47:44

Hoi Rien Wat een prachtige foto,s en speciaal de kapel waar Bernadette ligt staat nog op mij lijstje Ik wens voor vanavond smakelijk eten met 🍷 En morgen weer veilige wandel kilometers

Karin 2017-04-19 18:49:37

Dus morgen lopen jullie weer samen toch wel gezellig. Ik zie op de foto dat je je avond kleding draagt zijn je loopbroeken vuil of heb je die mee geven? Ik ga zo meteen kaarten want voorlopig is het op woensdag vrij kaarten. Vandaag voor alle zekerheid een wegenkaart van Frankrijk gekocht komt misschien nog van pas.

Jo 2017-04-19 18:50:52

Rien wat heb je weer mooie foto's bij deze reportage geplaatst.Het gaat je nog steeds voor de wind wij vinden dit fantastisch ga zo door. Je tochtgenoot moet toch een toffe jongen zijn en heel plezierig. We zien jou verslag van morgen tegemoet. Fijne dag en slaap lekker.

Martin Albers Spierings.+ Annemarie Kruger. 2017-04-19 18:58:22

Hoi Rien, Zo, waren drukke dagen, maar nu weer orde en regelmaat. Jouw mailtjes lezen en ja hoor........nu lees ik dat je je eten al betaald krijgt door een blondje, hihihi. Fijn, dat je een loopmaatje hebt getroffen en......... dat Jo je straks komt halen. Mooi, mazzelaar. Maar dat mag ook wel, he. Je hebt je loopsporen ruim verdiend. Goede voortzetting en tot...... de volgende keer. groetjes

Ans de Kroon 2017-04-19 19:42:23

Hoi Rien Zo te zien gaat het nog steeds goed. Als je toevallig in Augy sous Bois komt heb je een herberg Mon Repos van Rene Heinrich ik ken Rene van de Jacobsvereniging. Is een leuke herberg en een restaurantje in het dorp. Succes op je Camino.

Jef Buijs 2017-04-19 20:52:03

Hoi Rien, Zo te lezen ben je een kanjer dat mag gezegd worden. mijn Complementen hoor. Dat je het zo goed vol houd. Ik ben weer bij Jo geweest het gaat goed met haar. In Nevers ben ik ook al eens geweest maar dat is lang geleden. het is daar erg mooi dat zie ik ook aan de foto`s. het ga je goed en veel wandel plezier .

Elianne en Jan koetsenruijter 2017-04-19 21:50:35

het dagelijkse ieuws is weer heel erg leuk fijn dat het met jou zo goed gaat cgroetjes en bon camino

ludo en kees 2017-04-19 23:26:34

Hoi Rien wat een mooi plekje dat Nevers ,en wat een mooie foto.s , laat die dames maar harder lopen Rien jij komt er ook wel , je geniet van je omgeving, elke dag je biertje , wijntje , en dat maakt het allemaal net iets gezelliger , mooier. En hier vriest het ook hoor echt koud niet normaal maar april doet wat hij wil. Nou Rien nog een gezellige avond , en weer d kracht voor morgen ,neem er maar een blondje op biertje he hi hi hi,groetjes van mij.