Via Campansiensis

Frankrijk, Aubigny-les-Pothées

Vandaag begonnen met de Via Campansiensis, de route van Rocroi naar Vezelay. Dit is een route van 392,7 km. Dit vermeld ik speciaal, omdat ik thuis met hulp een route heb gedownload ook genaamd Rocroi - Vezelay. Dus heel enthousiast zet ik mijn GPS aan en begin te lopen op de GPS-route. Ik had me immers voorgenomen om voortaan de GPS te gebruiken om niet meer verkeerd te lopen. Na een paar uur begon ik me af te vragen, waar toch het dorpje Chilly bleef. Ik de GPS route nog eens goed bekeken. Chilly mijlenver weg. Ik nog eens gekeken en nog eens. Blijkt de GPS route een heel andere weg te volgen. Erger nog de GPS route is ruim 540 km lang en doet heel andere plaatsen aan.
Na een paar gvds enz. (mag eigenlijk niet als goede pelgrim zijnde) toch maar het plaatsje Chilly ingetikt en ja maar 8 kilometertjes om. Kan er wel bij na gisteren. Dus vandaag 29 km gelopen i.p.v. de geplande 21 km.
Gelukkig onderweg in een supermarktje een puddinkje, een appel en wat deodorant aangeschaft en een aardig gesprek gehad met de winkeljuffrouw. Het kind had toch niets te doen, want er waren geen andere klanten. Ze vond het geweldig waar ik mee bezig was, maar ik kreeg haar toch niet mee op pad.

Vandaag gearriveerd in Aubigny-les-Pothees, waar inmiddels ook Marijke en Bertie waren aangekomen. Ook zij hebben enkele kilometers meer moeten lopen. Pijltje gemist. De gastvrouw komt pas om 19.30 uur, maar de deur was open en we konden naar onze kamers.

Dan het weerbericht: prachtig zomerweer met temperaturen van om en nabij 18 graden. Al 14 dagen geen druppel regen en zo blijft het nog enkele dagen met temperaturen oplopend naar 23 graden. Zomers dus.

De gastvrouw gaat voor ons koken, dus dat wordt een latertje. Daarom morgen maar 20 km gepland. Ik ben ook aan een rustigere dag toe.
Inmiddels een heerlijke maaltijd achter de rug. Fantastisch gewoon. Kan ook niet anders. Gastheer is een slager.

Marijke (de vrouw samen met mij op de foto gisteren) heeft voor morgen een kamer geregeld bij een Nederlands echtpaar. Gaat een gezellig kletspartijtje worden.

All days come from one day,
That much you must know
You cannot change what's over
But only where you go.
Enya

Ha, die Rien, Knap hoe je het allemaal aanpakt en opknapt. Je kijkt niet op een kilometer meer of minder. Jammer van Jo dat ze (tijdelijk) is uitgevallen. Maar dat komt wel weer goed. Ik begin steeds meer naar jou verslagen uit te kijken en vindt het interessant wat je allemaal meemaakt. Groetjes ad

Ad van Hurp 2017-03-28 21:28:26

Jonge Jonge Rien je hebt het maar moeilijk gebruik je de GPS stuurt hij je verkeerd. Gebruik je hem niet loop je verkeerd. Ik wens je morgen sterkte en een mooie wandeling.Slaap rustig en wordt monter wakker.

Martin Albers Spierings. 2017-03-28 21:29:15

Hier gaat het ook wel maar mijn eten was wat simpeler. Vandaag telefoon gehad van je zus en ook van Ad Rouwendal. Iedereen hoopt zo dat ik nog aan kan pikken maar ik zeg steeds dat mijn gezondheid het belangrijkste is . Ik heb ook Anton van Diessen geantwoord.Succes morgen en doe het inderdaad maar een dag wat rustiger aan.xxxx

Jo 2017-03-28 21:29:22

Verdwalen is balen ,maar als je weer op de route zit {de goede } klopt je hart weer zachter .Tussen de regels merk ik dat je het wel naar je zin hebt , Ga zo door Rien je zult door tegenslag alleen maar sterker worden . Geniet van elke meter wij genieten van jou heerlijke verslagen , het ga je goed ,slaap lekker en geniet. Bon Camino Harrie Mannien.

Harrie Mannien 2017-03-28 21:35:26

Hoi Rien. leuk hoor, elke avond even jouw belevenissen lezen. Telkens is het weer verrassend. Morgen goed lopen, anders worden het weer meer km. succes. Het gaat je goed. Groetjes, doeiiiiii

Ans de Kroon 2017-03-28 21:40:31

Hoi Rien , nou als ik het zo zie , hou jij het wel vol , de kilometers die je nog te gaan heb , geen een dag is hetzelfde super verslag , goed eten , nachtrust heel belangrijk , en het weer he Rien je zit midden in de zomer , hier in n.l is het ook super hoor , net een onweersbuitje , maar op de dag is het heerlijk , wens je morgen een mooie loopdag ,gezellige mensen om je heen , jij red je wel, kijk uit naar je volgende verslag , ik wens je kracht toe.

Paulien 2017-03-28 21:48:51

Fijn te lezen dat het goed gaat. Wat weer betreft houden zo. Je moet het geluk ook een geetje afdwingen. Succes morgen en ik hoop idd dat Jo nog kan aansluiten . Met zijn tweeen is het toch leuker. Groetjes

Ivonne 2017-03-28 21:57:36

Hallo Rien ,loop je de extra kilometers inplaats van Jo ,je maak zo wel wat mee en ,wat een aardige mensen kom je onderweg tegen ,je mag trots op je zelf zijn Een goede nacht en morgen weer goede wandel km

Karin 2017-03-28 22:15:25

Leven de GPS. Het is niet fijn om zoveel kilometers om te moeten lopen. Inderaad het weer is fantastisch. Het is je gegund. Je verhalen zijn erg leuk.ik kijk er elke dag weer naar uit. WANDELSE

Christel Goorden 2017-03-28 22:36:53

Hi Rien, Wat ben je toch een geweldige doorzetter; dat was een hele wandeling extra maar je hebt het gered. Wij zijn heel trots op je en wensen je een heerlijke nachtrust en voor morgen een prachtige wandel dag toe. Het weer zit mee en dat is een groot voordeel. Pas goed op jezelf. Groetjes!

Annemarie. 2017-03-29 00:13:38

Hoi Rien wat leuk dat de dames bij jou zijn. Ik vind het heel knap van je en ga zo door ,ook met je leuke reisverslag.

nanny 2017-03-29 10:02:57

Hoi Rien, Fijn dat de keelpijn en de verkoudheid al een stuk minder is. wat goed van jullie om zo samen weer een stuk te hebben gelopen. wat ben jij een door zetter zeg goed van jou. je verhalen lees ik dan ook met plezier. het ga je goed Rien. A de main.