Up and downs

Spanje, Viana

Met ups and downs bedoelen we niet , dat het minder gaat met ons, maar dat we vandaag van een prachtige wandeling hebben genoten door bossen, velden, wijngaarden met veel heuvels en prachtige dalen. Vandaag hebben we voor ons doen een rustige wandeldag achter de rug van 18,5 kms.

Gisteravond kwam Rien na het versturen van zijn verslag terug op de kamer. Alles donker, maar niet geluidloos. Jo waarschuwde al: zoek je oordoppen maar op, want het gesnurk is niet om aan te horen. We hadden speciaal een kamer voor vier geboekt en nu bleek dat het vierde bed was toebedeeld aan een dame, die als allerlaatste een bed werd toebedeeld. Zo vrij als zij was, arresteerde zij een van de onderste bedden: niet dus. Zij werd naar een bovenbed verwezen, omdat wij twee onderbedden hadden geboekt. Gelukkig hebben wij alle e-mail verkeer uitgedraaid en meegenomen. Dus konden we aantonen wat we hadden geboekt. Als wraak besloot ze enorm hard te gaan snurken.
Dus Rien zijn oordopjes opgezocht, maar toen hij ze in de oortjes had, stopte ze met snurken en Rien maar snel de dopjes weer uitgedaan. En verder met z'n allen lekker geslapen.
De dame in kwestie zou naar Logrono gaan lopen, dus die zien we niet meer terug. Wij zijn inmiddels gearriveerd in Viana.
Hier in Viana in deze albergue is Rien voor de derde keer en Jo voor de tweede keer. Het is een fantastische albergue met een fijne gastvrouw, prima bedden en goedkoop en prima eten. Mocht U ooit in Viana willen slapen, boek dan albergue Izar. In het begin van stadje en dicht bij het oude centrum.

En onderweg kom je weer zoveel bekenden tegen, dat we gewoon niet meer weten hoe ze heten en waar ze vandaan komen. Een Nederlandse dame (Elza) uit de buurt van Utrecht, die als informant werkt op het centrum voor pelgrims in Utrecht, heeft onze speciale aandacht, omdat wij regelmatig in haar gezelschap verkeren. Is het niet onderweg dan wel op diverse slaapplaatsen.
Ben ik dit aan schrijven, worden we aangesproken door een Belgisch echtpaar, die dan afkomstig zijn uit Arendonk in België. Hij kent Jan van Steensel, een van mijn volgers heel goed, vooral omdat Jeannine haar broer genaamd Guido met hem op school heeft gezeten. Jeannine moet hem kennen: Rik de Laat.
Vandaag werd het weer erg warm, maar gelukkig stak er af en toe een aangenaam briesje op, zodat het prima was om te lopen. Vooral in deze prachtige omgeving.

En nu op naar morgen. Morgen verlaten we Navarra en gaan de streek Rioja in. Rien's favoriete streek vanwege de overheerlijke Riogawijn. Mocht U niet weten wat U Rien met zijn verjaardag moet geven: Rioja wijn is altijd welkom. Mocht U niet weten wat U Jo met verjaardag wilt geven: Rien lust graag Riojawijn. Proost.

Hallo wat een prachtige foto.s . Die gedenk.boom.al vaker gepasseerd volgens mij Warm is het hier ook maar leuk dat je mensen tegen kom die weer anderen kennen dan is de wereld dan klein En wat een grap oordopjes in snurken stop ze dacht natuurlijk ik kan ze niet weg pesten Goede nacht rust en morgen na het land van de wijn

Karin 2023-09-06 20:57:22

Leuk om te horen dat het vandaag zo voorspoedig is verlopen , dat is genieten van de omgeving en het mooie weer ! Hopelijk vanavond geen gesnurk op jullie slaapplaats . Groetjes vanuit een zonnig Etten-Leur

Toon en Marijo 2023-09-06 21:56:44

Jullie hebben vandaag wel een mooie dag om te wandelen. Prachtige foto's. Geniet nog van jullie mooie wandelingen, wij genieten van de reisverslagen van Rien. Groetjes

Ludo en Carla 2023-09-06 22:18:32

Veel succes met lopen in de Riojastreek! Een mooie bijkomstigheid zo'n lekker wijntje in het vooruitzicht na een wandeldag! 🍷

Monique en Richard 2023-09-06 22:44:58

Prachtige foto's en mooi verslag. Op naar de riojastreek, met het vooruitzicht heerlijk wijn. Dat wordt genieten vandaag, veel wandelplezier. Groetjes ! Ria Robbesom

Ria Robbesom 2023-09-07 06:24:37

Schitterende foto's, wat fijn dat jullie zo genieten.

Jeanneke 2023-09-07 12:24:09

Het gaat wel goed he ga zo door Mooie Foto’s Gr🙋🏻

Lenie van Elteren 2023-09-07 12:42:40

Hallo Jo en Rien, prachtig verslag, de foto`s zijn prachtig. fijn dat jullie zo aan het genieten zijn . wandel ze met veel plezier. gr van Ons Jan en Elianne

Elianne en Jan 2023-09-07 13:50:55

Hallo Jo en Rien en Marco het gaat daar goed hoor ik wel ,mooie fotos. En straks aan de heerlijke Rioja. Groetjes uit Arendonk ,die mensen die jullie ontmoet hadden kennen wij.

Van Steensel Jan en Jeannine 2023-09-07 18:46:51

Als wij zouden lopen wat jullie doen kwamen nog geen 20 km ver het is wat erg vermoeiend voor ons. Jullie verslag is weer prachtig incl. de foto-s. ga zo door en wandel ze met plezier. Martin en Annemarie.