Eucalyptus

Spanje, O Pino

We hebben de knoop doorgehakt. We gaan na Santiago door naar Finisterra. Alle slaapplaatsen zijn geboekt, evenals de terugreis. Dit houdt in dat we op dinsdagavond 24 mei weer thuis zijn. Het scheenbeen van Jo laat toe, dat we dit kunnen gaan doen. Dus we wandelen nog 90 km verder. Finisterra is zoals de naam het zegt "het einde van de wereld". Het uiterste puntje van de Spaanse noordkust en een speciale plaats voor pelgrims, omdat daar het 0-punt van de camino staat.

Vandaag hebben we heerlijk gewandeld in de eucaliptus-bossen bij Galicia. Dankzij de grote neus van Rien kon hij volop genieten van de geur die deze bomen verspreiden. Helaas is de neus van Jo iets te klein om hetzelfde op te snuiven als Rien. Jammer voor Jo.
Vandaag hebben we 22 kilometers gelopen in een prachtige omgeving met veel bossen, veel velden en ook veel horeca. Dat laatste hebben veel aan ons voorbij laten gaan. Twee koffiestops, een lunch (bocadilla met kaas) en nog een smoothie fietsten er wel in. En telkens in het gezelschap van een Duits stel, dat een andere camino heeft gelopen dan wij, maar nu samen met ons optrekken naar Santiago en uiteindelijk naar Finisterra.
Maar zij lopen sneller dan wij, dus zien wij elkaar alleen maar op de pauzeplaatsen. Een heel leuk stel.

Gisteren hadden wij een van beste albergues tot nu toe. Een fantantische herbergier en een heerlijke plek om te overnachten. Het eten was uitstekend en we hebben heerlijk geslapen.

Morgen en overmorgen hebben we semi-rustdagen. Morgen lopen we 16 kms naar Lavacolla en zondag dan nog 10 kms naar Santiago. Dus we zijn er bijna.

En waar zijn we nu? Weer een kamer voor ons twee. Heerlijke douche, die we samen zouden moeten delen met een andere kamer, maar daar is niemand. Het is een knots van een huis met een zwembad en tuin met ligstoelen. Maar omdat we druk bezig zijn met alle boekingen hebben we daar nog geen gebruik van kunnen maken. En om 20.00 uur wacht het avondeten weer en zo vliegen de dagen voorbij.

We kijken uit naar onze aankomst overmorgen in Santiago.

Will you find the answer
in all the things you do?

Enya.

Ik denk dat jullie er geen spijt van krijgen...ik heb gezien hoe het er daar uit ziet....weliswaar op film maar prachtig verder verklap ik niks🤣👍🚶‍♀️🚶‍♂️geweldig dat het zo goed gaat...en mooi🌞weer hier in etten leur ook hoor...ik leef weer buiten heerlijk🌿🌺☘️net als jullie alleen ietsje anders...📸weer mooie plaatjes geschoten zeg...en geniet van deze semi rustdagen....want straks ben je aan het eind van de wereld dan moeten jullie terug👍🤣🚶‍♂️🚶‍♀️ik wens jullie nog fijne avond...en voor morgen Bon.Camino💖

Paulien de Bruijn 2022-05-14 20:49:09

Respect hoor om nu toch door te gaan naar Finisterra! Gaat het er nu echt van komen Tja ik kan alleen maar zeggen: heel heel veel wandelplezier op de route naar Finisterra En fijn weekend met een mooie aankomst innSantiago 💋👍

Jaqui 2022-05-14 20:54:08

Jullie hebben gekozen om uiteindelijk tot het gaatje te gaan. Dat maakt alles alleen maar mooier en beter. Wij wachten weer op de nieuwe verslagen en plaatjes. succes lieve mensen. Annemarie en Mart[n.

Martin. 2022-05-14 21:56:47

Laatste loodjes maar voor jullie een peulenschil op naar de finishlijn 👍wij vandaag ook heerlijk gewandeld met de club naar Hulst was een hele mooie tocht . Zo zie je maar dat wij ook niet stil zitten .Jullie kwamen ook regelmatig in beeld dus we lopen ook met jullie mee . Succes de laatste meters 👟👟👟👟

Toos D 2022-05-14 22:40:48

Respect voor jullie om ook nog de tocht te maken naar Finisterra. Weer een prachtig verslag en foto's. Veel wandelplezier voor vandaag. Groetjes Ria

Ria 2022-05-15 06:42:14

Ik denk dat jullie je bedjes hebben verlaten .maar hadden jullie gisteren een mooie route en Jo fijn dat het met je been goed gaat .en dat jullie er nog een stukje er aan kan plakken op te lopen KANJERS zijn jullie

Karin 2022-05-15 07:18:50

hallo Rien en Jo, fijn dat jullie op 24 mei weer thuis zijn. zal ik jullie opgeven voor de vrijwilligersavond op vrijdag 27 mei om 5 uur? groetjes corrie

corrie groenhuis 2022-05-15 12:33:15

Hallo Jo en Rien, wat geweldig dat jullie door lopen naar Finisterra. En heerlijk eten hebben jullie daar ook. Ik zal een kijken wat ik daar op het internet over kan vinden Finisterra. Wandel ze met veel plezier. Bon Camino. Gr Elianne en Jan.