Taxi

Spanje, Redecilla del Camino

Het was een lange zware dag. Ruim 25 km is duidelijk te lang voor ons in deze bergop bergaf omgeving. Na veel stops zijn we uiteindelijk in Granon uitgekomen, 4,7 kms van ons doel. Omdat we dat laatste stuk niet meer zagen zitten, hebben we besloten een taxi te laten komen, die ons üiteindelijk naar de plaats van bestemming heeft gebracht. Een kleine intieme albergue met een uiterst vriendelijke gastheer. Dat wisten wij al via de recensies op gronze.com. Deze waren een en al lof voor José Manuel en volkomen terecht. Bovendien een geweldige kok.

Met ons aan tafel drie Franse dames en een Koreaans meisje. Champignonsoep, pasta en appel taart na.

Dat het vandaag zwaar ging worden, wisten wij eigenlijk vanmorgen al. We wilden vroeg vertrekken, maar het restaurant voor het ontbijt zou pas om 08.00 uur opengaan. Niet dus. Gelukkig konden we verderop wel ontbijten, maar daar was het erg druk. Dus laat vertrokken. Nog een reden dat het zwaar ging worden was het feest gisteravond in het dorp. Dat ging tot diep in de nacht door. Dan heeft Rien heel slecht geslapen door het lawaai dat zijn kamergenoot (Marco) maakt tijdens zijn slapen. En tenslotte zoals eerder gememoreerd de afstand en de moeilijkheidsgraad.

Morgen een kortere afstand naar Dosantos een afstand van 16,5 km. Dat geeft mij morgenmiddag meer tijd voor het verslag. Dus kort vandaag met zware oogleden.
Oogjes dicht en snaveltjes toe.

Kan gebeuren dat je je zelf tegen groot gelijk een taxi.om je zelf te ontzien .wat een lekker maaltijd werd er voor gezet en een heerlijk toetje verdiend Ik hoop dat het morgen betergaat en geen feestje in de buurt Alvast een fijne zondag en veel wandel plezier

Karin 2023-09-09 21:46:03

Hoi Jo en Rien en Marco, Dat overkom je gewoon. Niets aan te doen. Hopelijk hebben jullie geen feestjes meer in die buurt. Het zal vast morgen beter gaan. Fijne nacht rust en morgen een gezonde wandeling. Groeten Elianne en Jan.

Elianne en Jan 2023-09-09 23:45:52

Gelukkig een kortere route en hopen dat er geen feestjes in de buurt zijn. De foto's zijn weer prachtig. Voor vandaag veel wandelplezier. Groetjes Ria Robbesom

Ria Robbesom 2023-09-10 07:42:08

Rumoer in de nacht maakt het er zeker niet beter op maar jullie zijn weer een stuk verder gekomen ga zo door Liefs Annemarie en Martin.

Martin 2023-09-10 08:25:10

Geeft niet, hoor: een taxi is oké. Ik slaap komende nacht in Essentia van José. Rustig aan hè!!! Jullie zijn de jongste niet meer.....

Elza 2023-09-10 11:41:46

Hoi Elza, Een prima plek .geniet ervan. Prima gastheer die uitstekend kookt. Een van de beste plekken tot nu toe.