Koningsdag

Frankrijk, La Châtre

Onderweg bedacht ik dat het vandaag koningsdag is. Zelf heb ik hier weinig van meegekregen, maar bedacht onderweg de activiteiten die ik mis. Niet dat ik daar lang bij heb stilgestaan, maar toch.

Nog steeds niet bekomen van de schrik gisteren na het telefoontje van de burgemeester. Stevig nagedacht waarom ik zo'n lintje zou krijgen, maar al met al kom je tot de conclusie, dat je heel wat hooi op je vork hebt genomen en dat je het best hebt verdiend. Al blijft het schrikken als het moment daar is.
Dit blijkt ook uit hoeveel je moet regelen, voordat je aan zo'n wandeltocht begint.

Ondanks de voorspellingen is het vandaag op een enkel drupje na droog gebleven en was het aangenaam wandelen. Best fris, maar goed te doen. Wel vanmorgen de handschoentjes aan.
Vandaag 19 kms gelopen in een redelijk tempo en om 14.00 uur waren wij al hier. En hier is in een pastorie, waar wij zeer hartelijk werden ontvangen door de pastor en later door een zeer vriendelijke mevrouw.
Je ziet, dat je steeds weer voor verrassingen komt te staan. Van een stacaravan naar een pastorie en zaterdagavond slapen we in een artiestenhotel gerund door een Belg. Morgen in een groepsgite. Je moet vooral in de weekenden op tijd reserveren, want anders stoot je regelmatig je neus. Ik persoonlijk denk dat de overnachtingsplaatsen in de weekenden worden gebruikt voor feesten e.d.

Hier in de pastorie hebben we gezelschap van Frank uit Den Bosch. Maar die zullen we niet lang zien, want zijn gemiddelde per dag ligt rond de 30 kilometers.

Guido en ik blijven in principe bij elkaar tot Perigueux, waar mijn liefje wacht, en hij door loopt naar Mont de Marsan. Vandaar uit gaat hij met de trein naar huis.

Vanavond hebben we ons met z'n drieën lekker volgestopt in een pizzeria met een fles wijn erbij en natuurlijk onze avonturen uitwisselen, want Frank is een gezellige causeur.
En nu voldaan naar bed na eerst nog een kop thee.

Tot morgen.

Zoals wij in onze eerste reactie al schreven gefeliciteerd met jullie lintjes. Jullie zullen verdiensten gehad hebben, die men niet anders kan belonen dan door dit. Aanvaard wat over jullie heen komt en wees dankbaar. Eet en slaap lekker en wordt morgen weer blij wakker. Tot morgen.

Martin Albers Spierings.+ Annemarie Kruger. 2017-04-27 21:15:47

Hoi Rien, De mijlpaal van 1000 km gisteren bereikt en ook nog eens met een lintje verblijd, we wensen je nog veel wandel plezier en natuurlijk nog de felicitaties van hier. Doe de groeten ook aan je metgezel want met 2 is het toch leuker dan alleen. Groetjes Frans en Josca

Frans en Josca 2017-04-27 21:19:03

Hoi Rien, ja nog niet bij gekomen van de schrik maar het is heus waar. Wederom zijn de foto`s weer geweldig mooi. veel wandel plezier en houd de moet er in. maar dat doe wel na zo`n telefoontje te krijgen.

Elianne en Jan koetsenruijter 2017-04-27 21:33:10

Dag Rien, Proficiat nog met jullie lintjes, jij ook Jo. Zullen jullie echt wel verdiend hebben! Heerlijk dat je nog niet echt buiten hoefde te slapen. En dat er elke dag maaltijden genuttigd kunnen worden. Mooi plekjes, en goed weer. En fijne mensen, om mee te wandelen en om tegen te komen, zo begrijp ik. Geniet lekker verder. Voor je het weet passeer je het bordje Périgueux. Mooie dagen! Ad Rouwendal

Ad Rouwendal 2017-04-27 23:30:45

hoi Rien en Jo van Harte Gefeliciteerd met Jullie lintjes en nog veel wandel plezier. We genieten van jou mooie foto s en je leuke reisverhalen. groetjes Jos en Liza

Jos en Liza 2017-04-28 00:24:56

Hoi Rien Van harte gefeliciteerd met het lintje dat Jo en jij hebben(gaan) ontvangen. Namens de Losse Feeter vandaag bij Jo 2 boeketjes afgegeven en gelijk een beetje bijgepraat. Al meer dan 1000 km gewandeld, petje af voor je Rien. Aan Guido heb je een goede wandelmaat getroffen, kun je elkaar toch ondersteunen wanneer het nodig is. Perigueux komt in beeld en dan heb je een fantastische klus geklaard. Geniet ervan de laatste weken Groeten Ad van Opstal

Ad van Opstal 2017-04-28 15:21:19

Ja Rien net als jij zit ik ook nog bij te komen van die lintjes regen ook ik stond daar onder , wat een toestand zeg schrok me wezenloos en snap het nog steeds niet hoor. Maar jou duizend kilometer is alleen al een medaille waard dus nog efkus volhouden he 👟👟👟👟dan komt het vrouwke . En volgend jaar samen verder .

Toos d 2017-04-29 10:27:22

Hoi Rien gefeliciteerd met jullie Lindje Je ziet wel door veel goede dingen te doen wordt je terecht beloond proficiat En nog veel wandelplezier🌹🌹

Lenie van Elteren 2017-04-29 12:00:58

Dag Rien van harte gefeliciteerd met het lintje.En nog veel wandel plezier.Wij schieten ook aardig op we zijn over de 1000 km heen gr M en B

Bertie 2017-04-29 16:32:42

Hoi rien van harte gefeliciteerd met jullie lintje,je ziet wel je krijgt wat je verdient !!! Nog heel veel wandelplezier!! Groetjes tonny