De voetjes

Frankrijk, Chamoy

Helemaal alleen geslapen vannacht in een knots van een gebouw. Vanmorgen de sleutel in de brievenbus gestopt en op naar een Franse bakker Bart voor een ontbijtje. Tevens mijn middaglunch meegenomen. Om 08.00 uur gaan lopen naar Chamoy. s ' morgens door de Franse akkers. s'middags door de bossen. Af en toe moest de GPS uitkomst brengen, want er worden momenteel veel bomen gekapt, waarbij ook de merktekens voor de route verdwijnen.
Desondanks toch lekker gelopen, maar wel blij dat ik er was. 28 km vandaag.

Ik ben nu precies 4 weken onderweg en het lijf gaat nog steeds goed. Natuurlijk werkt het weer dan ook goed mee. Mijn Jacobus houdt Pluvius stevig in de houdgreep. Vandaag erg warm, veel zweetdruppels laten vallen onderweg.

De voetjes doen het goed. Geen blaren of andere pijnlijke plekken, alleen nog een kleine beschadiging, die s ' morgens bepleisterd moet worden. Het apothekersmiddel werkt perfect.

Troyes is een mooie stad met veel oude vakwerkhuizen en kerken. Het centrum was een genoegen om er doorheen te lopen. Tijdens mijn uittocht uit Troyes spraken 2 dames mij aan, met te vertellen dat ze veel Pelerins zien op deze pad. Voor mij een teken, dat ik in ieder geval op de goede weg ben.

Momenteel staat mijn kilometerteller op 654 km. Ik heb even geen zin om uit te rekenen hoeveel ik nog moet. Interesseert mij ook niet zoveel. Ik leef van dag tot dag en laat mij iedere keer weer verrassen wat me te wachten staat. Eerst de wandeling, daarna het verblijf.
Vandaag slaap ik in een tuinhuisje, alleen voor mezelf. Het eten wordt netjes gebracht. Wat wil je nog meer. De gastvrouw heeft voor morgen gereserveerd. Zodra ik het bos uitkom, moet ik de burgemeester van het dorp bellen. Ik ben benieuwd.

Onderweg wordt mij steeds: bon courage toe gewenst.
Bon courage heb ik zeker.

Bon courage.

Keep on going.....😘 By the way: Koen heeft vandaag helaas met 7-2 verloren.....hij slaapt vanacht als een Pelgrim op Jo haar slaapmatje in een slaapzak op het scouthonk (maar eerst een kampvuurtje stoken natuurlijk)

Gridje 2017-04-08 20:21:00

Hoi Rien. Geweldig, zoals jij over je voettocht schrijft. Ik lees het telkens met veel plezier. Veel groetjes van mij en zeker een goede voortzetting van alles. Succes. Sterkte en houdoe

Ans de Kroon. 2017-04-08 20:23:17

Rien je hebt goed weer voor een lekkere wandeling, wij zijn blij dat je goed geslapen hebt. Dan nu op weg naar je volgende bestemming. probeer ook van het uitzicht te genieten want het is een hele mooie omgeving hebben wij gezien op de foto's Succes en tot morgen.

Martin Albers Spierings.+ Annemarie Kruger. 2017-04-08 20:29:02

Hi Vooral niet gaan rekenen hoeveel je nog moet, gewoon doorgaan. Duim dat het zo goed blijft gaan en dat je het droog houdt tot in S. Succes verder en hopelijk over niet te lange tijd weer samen met Jo.

Ivonne N 2017-04-08 20:31:15

Hoi Rien, wat ben je weer goed bezig. Complimenten hoor. En wat geweldig om jou mooie foto's en reisverslagen iedere keer te kunnen lezen. Ik geniet er iedere keer van. Ik wens je nog een mooie reis. Je geniet er intens van, en door jou manier van schrijven neem je ons mee op je tocht. Ik wandel in gedachte met je mee, maar dan zonder de eventuele " ups en downs". Heel veel geluk en mooie momenten gewenst. Hou vol !!!! Succes.

John Bastiaanssen 2017-04-08 20:43:58

Hoi Rien ; Hier heb je nog een ouderwets deuntje wat blijft hangen , dat gaat zo: En van je hela hola houd er de moed maar in .houd er de moet maar in , houd er de moed maar in . En dat doe je . Bonjour groeten van Harrie.

Harrie Mannien 2017-04-09 06:47:44

Hoi Rien , wat zat je op een mooi plekje ,en gelukkig dat lichaam en geest het goed doen ,nee je moet niet vooruit denken poeh , gewoon lekker elke dag je ding doen waar je voor bent gegaan , de route uitlopen , ik vind het nog steeds super knap , een hele fijne loop dag , als je dit leest is het zondag , kaarsje brand voor jou ,het is hier ook lekker weer, groetjes v mij.

Paulien 2017-04-09 09:00:09

Hoi Rien hier weer een berichtje van ons 4 weken alweer op pad en het gaat goed . hartstikke goed ! hou vol Met figaro gaat het ook goed vrijdag tot maandag lekker uitslapen bij yan-jeroen en dinsdag tot woensdag hard aan de slag op m'n werk Kijken wie er allemaal binnen komt, in iedere doos neuzen die de leverancier neer zet. nee ze doet haar werk goed. Groetjes van ons en een poot van figaro!

ronald en yan-jeroen 2017-04-09 10:23:58

Hoi Rien, Zo te lezen heb je al heel wat km gelopen en fijn dat je voeten het nog steeds goed doen. lekker het tuinhuisje voor jou alleen. wederom prachtige foto`s en je ziet dan ook dat daar erg mooi is. groeten

Elianne en Jan koetsenruijter 2017-04-10 09:21:34

Zo gaat ie goed, zo gaat ie beter, alweer een...........