Al in Reims

Frankrijk, Reims

Vannacht niet al te best geslapen. Geen slaapzak en geen verwarming in het kleedlokaal. Regelmatig wakker vanwege de kou. Dus om 07.30 uur maar gaan wandelen. Licht ontbijtje en op pad, hopende onderweg nog een bakker of ander winkeltje tegen te komen. Niet dus. Alleen maar lege dorpjes met hele grote kerken, weinig inwoners en veel huizen en winkels met "Au Vendre" (te koop) op de deur of raam. De grote leegloop van het Franse platteland. Althans in Noord Frankrijk.
Wel kom je overal in elk dorp wel een monument uit de eerste wereldoorlog tegen.

Vandaag droog maar een stevig briesje. Weinig zon. 22 kilometer gewandeld.

De weg naar Bazancourt was ook niet zo bijster interessant. Weer veel akkers en boerenweggetjes.
De gehele dag alleen gelopen, de dames zijn pas om 09.00 uur gaan wandelen. Aangekomen in Bazancourt bleek het gemeentehuis pas om 15.00 uur open te gaan. Frankrijk he. Anderhalf uur gewacht en om 15.00 uur kwamen de dames ook aangelopen.

Het meisje aan de balie heeft zeker 10 telefoontjes gepleegd, maar nergens was plaats voor ons. Dus goede raad was duur. Uiteindelijk kwam het meisje met het idee om de trein naar Reims te pakken. Zo gezegd, zo gedaan. We slapen nu in een soort hostel voor jongeren. Eerst nog even een pizza bij de Turk gegeten en nu op de kamer hopen dat de Wifi het wel doet.

Afscheid genomen van Bertie en Marijke, want zij gaan morgen vanuit Reims verder. Ik niet. Ik ga met de trein terug naar Bazancourt om te voet naar Reims te lopen. Deze afspraak hebben Jo en ik destijds gemaakt, dat wij het hele traject te voet afleggen. Zovast ook geboekt voor morgen hier in deze hostel.

Daarna zien we wel weer. Het valt niet mee om een slaapplaats te bespreken hier in Noord Frankrijk.

Tot morgen.

Hoi. Jammer, dat die slaapplaatsen niet makkelijker te regelen zijn. Een goede slaap lijkt mij een vereiste voor goed lopen en goed eten natuurlijk. Veel wijsheid en succes voor morgen maar weer. Groetjes

Ans de Kroon 2017-04-01 19:32:20

Hoi Rien dat klopt helemaal in noord Frankrijk is het heel moeilijk voor om slaapplaatsen te krijgen. dan spreek ik zelfs over vroegere tijden dus kun je na gaan. Jammer dat je slecht heb geslapen had nou maar die slaapzak toch maar mee genomen hè !!!!! veel succes met het lopen naar Reims. groeten.

Elianne en Jan koetsenruijter 2017-04-01 19:37:19

Hoi Rien ja die nachten zijn toch wel erg belangrijk , je moet toch uitgerust de andere dag verder gaan en wat ben je een kanjer met de trein weer terug, en dan te voet weer terug , en een beetje uitgestorven op het platte land , lees ik zo ,jammer echt op z,n pelgrims , nou loop ze verder en tot het volgende verslag hopelijk met goede nachtrust , en lekker eten de groetjes v mij

paulien 2017-04-01 19:37:54

Dag Rien. Zou je niet in de eerste de beste outdoor winkel een slaapzak kopen. Deze zul nog heel vaak nodig hebben.

Jan Aartsen 2017-04-01 19:38:02

Dag Rien ,neem het advies van Jan Aartsen aan .in Reims krijg je nu een kans pak die nou .blijf sterk en principieel , liften kun je altijd nog , maar geeft geen voldoening. In de situatie die je vandaag schetst komt voorlopig geen verandering , Luister en praat maar met de koeien paarden en vogels ,een beetje raar misschien bij mij hielp het wel, oke een beetje moed ingesproken en tot morgen. Harrie Mannien

Harrie Mannien 2017-04-01 19:50:23

Het is goed om weer van je te horen. Ik ben er trots op dat jij het echt wandelend wil doen. Proficiat. Zorg wel dat je wat te eten mee krijgt voor onderweg want dat is belangrijk. Succes

Martin Albers Spierings. 2017-04-01 19:57:11

PS In de winkels van Decatlon kun je wel een goede slaapzak vinden , gevestigd bij grote winkelcentra. Succes: Harrie Mannien

Harrie Mannien 2017-04-01 20:15:24

Twee slaapzakken thuis dus je had hem toch wel nodig al dacht jij van niet. Ik had toch wat meer aan moeten dringen dat je hem bij je hield.

Jo 2017-04-01 20:35:22

Gelukkig weer een berichtje. Wat ben je toch een geweldige doorzetter!! Anderzijds, zo ken ik je ook wel. Heel naar te lezen over de slaapplaats problemen, want een behoorlijke nachtrust doet veel goed. Zorg goed voor jezelf Rien. Groetjes van Annemarie.

Annemarie 2017-04-01 20:57:34

Tien=zet door blijf doorgaan dan komt het goed. Jo=zorg jij goed voor jezelf zijn en hoopelijk kan je nog aansluiten.

Koen 2017-04-02 07:08:25

Rien bedoel ik natuurlijk

Koen 2017-04-02 07:18:17

Hoi Rien het is heerlijk om je verslagen te lezen. Je doet het geweldig ga zo door maar bovenal geniet van deze zware trip