Gezelschap

Frankrijk, Prémery

Vandaag heb ik voor het eerst niet alleen gelopen, sinds ik afscheid moest nemen van Jo. Ik ontmoette Guido in de refuge. De
Duitsers zijn gisteren verder gegaan. Waarschijnlijk beviel het hun niet. Gisteravond een diepvriesmaaltijd gebruikt. Is wel even wennen, na al die lekkere maaltijden. Maar ja, je bent pelgrim of je bent het niet.

Afgesproken met Guido uit Leuven dat we vandaag samen optrekken. Hij loopt iets sneller, maar heeft zijn tempo aangepast. Vond hij geen bezwaar. In Premery had hij een chambre geboekt. Ik een caravan op de camping voor het pelgrims tarief van 2,80 euro.

Het lopen ging goed. Was ook maar 16 km.
Vandaag weer droog en fris,maar prima wandelweer.

In Premery aangekomen blijkt de receptie van de camping pas om 18.30 open te gaan. De enige caravan die er stond was open en daar ben ik maar naar binnen gegaan. Er lag een schelp, dus zal wel mijn caravan zijn.

Even omgekleed en daarna het stadje ingegaan. Een cafe/restaurant gevonden. Biertje gedronken met 3 gezellige tantes. Ze hebben mij een aperitief beloofd als ik vanavond terug kom. Kan ik dus niet weigeren. Het wordt steeds gezelliger hier.

Nu even inschrijven en dan terug naar het restaurant voor het aperitiefje en de rest.

Morgen afgesproken met Guido om weer samen te lopen. Hij probeert een slaapplaats voor morgenavond te regelen.

Tot morgen.

Vanmiddag visite gehad van Corry en Maris, dus deze dag is is ook weer voorbij .De feestdagen zijn wel snel voorbij gegaan zaterdagavond buurvrouw Corry op visite gisteren etentje met de kinderen dus geen tijd voor verveling . Vandaag voor het eerst pijnvrij maar nog wel wat stijfjes. Morgen weer kaarten dus weer een halve dag onder de pannen.

Jo 2017-04-17 18:03:48

Hoi Rien ; Het wandelen gaat je goed af, je hebt er plezier in , je motiveert jezelf, is ook nodig . We zien de enorme verschillen in onderkomens . Hartstikke goed joh en relativeren moet je toch. We leven met je mee .Laat je niet gek maken , alles wat goed is komt langzaam. loop ze en Bon Camino . Groet van Harrie Mannien.

Harrie Mannien 2017-04-17 18:05:26

Gezelligheid troef, jaja drie dames tegelijkertijd, moet niet te gek worden ....🍸🍷🎉. Veel succes verder en 🌞🌞🌞🌞🌞🌞✨

Ivonne 2017-04-17 18:05:41

Hoi Rien. Fijn, dat je een mede wandelaar hebt ontmoet. Je bent dan wel een pelgrim, maar alleen is ook maar alleen. straks ook nog damesgezelschap om lekker te kletsen. De avond is dan zo weer om. Dan weer lekker slapen en morgen weer een nieuwe dag. Succes en groetjes

Ans de Kroon 2017-04-17 18:26:33

Wat gezellig een loop maatje ,en wat dames voor een afzakkertje vanavond ,en Rien wat bof je met het weer ,het word hier wel wat kouder de nachten en beter weer gehad ,dan dat er voorspeld werd ,gezellige avond en goeide nachtrust

Karin 2017-04-17 19:01:26

Ik ben blij voor je dat je een loop maatje hebt En dat het goed gaat ga zo door 🍀👊

Lenie vElteren 2017-04-17 19:56:08

Hoi Rien Hoi Rien Het gaat voortreffelijk met je. Je hebt het wandelritme nu wel te pakken. Je boft natuurlijk wel om voor €2.80 in z'n luxe caravan te mogen slapen. Gezellige avond en morgen met Guido weer een leuke wandeldag. Het ga je goed. Groeten Ad van Opstal

Ad van Opstal 2017-04-17 19:59:47

Ja leuk een beetje aflijding Rien , caravannetje niks mis mee het is alleen maar , om te slapen toch . en drink lekker je aperitiefje is goed voor je bloed,ja en het weer word natuurlijk beter naarmate je zuidelijker komt hier is het heel koud , morgen maandag weer en nieuwe week , hoop dat je de Pasen toch nog een beetje meegekregen heb , een hele goede nacht , en voor morgen kracht en sterkte, groetjes van mij en proost op je wandeltocht.

Paulien de Bruijn 2017-04-17 20:08:41

Het is goed dat je een mede wandelaar hebt gevonden. Kun je ook nog gezellig praten. Dat doet ook vaak beter wandelen. Slaap straks lekker en morgen gezond weer op. Tot morgen.

Martin Albers Spierings.+ Annemarie Kruger. 2017-04-17 20:27:38

Gezellig een wandelmaatje!! Wij hebben gister samen met Jo enMarco lekkere wienerschnitzels gegeten bij Kir Royal en vandaag van de plaat gegeten. Morgen weer aant werk, hoop voor jouw weer een mooi wandeltochtje int verschiet! Bon camino 😘

Gridje 2017-04-17 20:41:37

Hoi Rien, Fijn dat je een gezelschap gevonden hebt die met jou mee wilt lopen. de foto `s zien er weer prachtig uit en aan de caravan is ook niets mis. hier hebben we ook fijne paasdagen gehad. vandaag zijn de kinderen thuis geweest. Morgen vroeg ga ik weer met Jo telefoneren. want vandaag is dit niet gelukt. ik probeer het wel elke dag te doen. en as woensdag ga ik er weer heen. het ga je goed. groeten en veel wandel plezier met je gezelschap.

Elianne en Jan koetsenruijter 2017-04-17 22:55:59

Goed weer iets van je lezen gezellig geklest met Jo ze loopt al weer aardig ,fijn dat je weer in je rirme zit en een loopmaatje hebt ,veel plezier met lopen vandaag liefs

Corry Kleemans 2017-04-18 07:33:31

dat is leuk om te horen dat je even een maatje hebt. nog prettige dagen en groetjes van Jac en Nanny