Winterse dag

Frankrijk, Prémery

Na genoten te hebben van een sobere maaltijd (lasagne en een aardappelschotel) plus een chocolade toetje na, hebben we het gastenboek en een aantal foto's bekeken. Tot onze verbazing kwam Rien nog een foto van zichzelf samen met zijn reisgenoot Guido van vorig jaar tegen. Tevens ook nog een foto van Rebecca Toet, die tegelijkertijd met ons is gaan lopen vorig jaar.

Op tijd ons bedje opgezocht met onze lakenzak en vier dekens er over, want het was niet warm op de slaapzaal. Toch heerlijk geslapen en uitgerust weer wakker geworden.
Naar buiten gekeken en het sneeuwde.

Onze gastheer kwam het stokbrood brengen en tijdens ons ontbijt gezellig een bak koffie meedrinken. Uiteindelijk toch maar ingepakt en op weg naar Premery. Lekker ingepakt tegen de kou, hebben we absoluut niets geleden. Aanvankelijk sneeuwde het nog, maar even later werd het droog en hebben we verder geen neerslag meer gehad.
In het begin van onze wandeling liepen we door een bos, hetgeen ons deed verstillen van schoonheid met de pas gevallen sneeuw.
De laatste uren scheen zelfs de zon en de gehele dag was het windstil.
Vanaf een uur of twee 's middags is het wel meer gaan waaien en werd het een stuk frisser.
Vandaag 17 km gelopen. Morgen naar Guerigny.

Aangekomen in onze Chambre d' Hote "St. Jacques" in Premery heerlijk gedouchd en wat boodschapjes gedaan in de plaatselijke supermarkt. Vanavond genoten van een eenvoudige, maar lekkere maaltijd. Rode kool salade, spaghetti met lapjes vlees met een verrukkelijk sausje en als toetje kaas voor Rien en caramelvla voor Jo.

De wereld schuift onder m'n voeten vurbij als ik loop
en ik kan linksaf, rechtsaf of blijf ik in de rij, ik loop
in zeuven sloten tegelijk, zand of slijk
ik hoef geen ticket of geen kaartje te kopen
ik zet d'n ene voet vur d'n andere voet en ik loop.

Gerard van Maasakkers.

Fijn te horen dat het goed gaat met jullie en er weer leuke herinneringen jullie pad kruisen , heb gehoord dat het in onze woonplaats afgelopen weekend het ook een beetje wit was zoals vandaag bij jullie . Wij genieten hier nog maar ruim 1 dag van een heerlijke temperatuur ongeveer 24 gr . Woensdagavond weer thuis ! Wij wensen jullie veel loop plezier op jullie tocht !!👍🌞

Toon en Marijo 2018-03-19 20:48:08

Ja wederom prachtige beelden , van twee prachtige pelgrims , geniet ervan als ik jullie verslag leest , en kan mij voorstellen dat het daar prachtig is in Frankrijk in een besneeuwd bos , en Guido en Rien vorig jaar mooi he , het is hier in Nederland erg koud niks aan , nog een fijne avond , groetjes van mij , en een mooie wandeling voor morgen , respect voor jullie , kijk uit naar het verslag van morgenxx

Paulien de Bruijn 2018-03-19 20:49:21

Hoi, leuk om bekenden op foto's te zien. Hier volop zon, maar koud. wandel ze en groetjes

Ans de Kroon 2018-03-19 20:57:33

Sounds good, have a nice walk tomorrow 😊

Gridje 2018-03-19 21:00:47

Ik heb weer genoten van jullie verslag fijn dat het vandaag lekker lopen was Goede nachtrust

Karin 2018-03-19 21:23:22

Morgen na Guerigny zou te zien in 2014 geslapen in Hotel du Commerce als hij er nog is was geengew

jef 2018-03-19 21:34:58

Fijn te horen dat het zo goed gaat en het gelukkig niet zo koud is als bij ons hier in Etten. Hier vriezen je de oren af. Veel succes en heel veel wanderplezier, hou de moed erin. groetjes

Ivonne N. 2018-03-19 21:37:57

wat moet dat prachtig zijn geweest in dat witte verstilde bos! fijn dat het allemaal goed gaat op de wandeltocht en wat leuk om op foto's bekenden te ontdekken. eigenlijk is de wereld dan toch weer klein. hopelijk vandaag geen neerslag voor jullie. wandel ze.

jaqui 2018-03-20 08:04:56

ga zo door en geniet van al het moois om je heen!

corry kleemans 2018-03-20 08:14:34

Hier sneeuwt het ook maar vanmiddag zou de zon door komen ik denk aan jullie in gedachten loop ik mee

Limburg 2018-03-20 08:55:05

Het is nog dat je ook deze herinneringen nog tegen komt . Zo zie je maar weer wat er mogelijk is in het leven. Succes met de wandeling van morgen, wij verheugen ons op het verslag.

Annemarie+ Martin 2018-03-20 10:44:02

Fijn dat jullie er zo van genieten. Blij dat alles goed gaat.