Taxi

Spanje, Esteribar

Vanochtend vol goede moed vertrokken met z'n drieën en het ging redelijk. Maar toch ging het met Rien na enige tijd nog niet al te best. Dit ondanks de tape en kniebandje. De eerste elf a twaalf kilometer ging het redelijk, maar omdat we uit ervaring wisten dat de laatste kilometers erg zwaar zouden gaan worden met een zeer moeilijke afdaling op het einde hebben we besloten dat Rien vanaf Aspinal de taxi gaat pakken. Dus Rien was al om 14.00 uur in Zubiri. Hier ingechekt in de albergue de bedjes opgezocht, lekker gedouchd, avondkleertjes aan en wachten op Jo en Marco.

Gisteravond zijn we na het eten gelijk het bed ingedoken en een stevige nachtrust genoten. Voor het eten moesten Jo en Marco alles regelen met onze bagage, de bedjes en alles wat verder nog moest gebeuren, zoals de was. Dus ook zij waren erg moe.
Aan tafel voor het avondeten gisteravond kregen we gezelschap van Chantal uit Utrecht en dus werd het een vlotte, leuke conversatie tijdens het eten. Jo soep, Rien en Marco pasta als voorgerecht en alle drie frites met kip en een ijsje na. Zoals gewoonlijk was de frites niet om aan te gluren, dus was deze niet besteed aan Jo. Marco en Rien eten alles, dus voor hen geen probleem.

Onderweg vandaag was het heerlijk weer om te lopen. In het begin niet al te warm, maar allengs werd het steeds warmer. Gelukkig liepen we vandaag veel in de bossen van Navarra. Na een half uurtje wandelen konden we een ontbijt scoren en ook hier hadden we gezelschap van Chantal. Later nog een keer koffie en in het laatste dorp een kleine lunch bij het café waar Jo de taxi voor Rien bestelde.

En dan verder het verslag van Jo van de laatste uurtjes, dat zij zonder Rien liepen:

Dat was wel een domper om Rien achter te laten maar wel een verstandig besluit. Dus samen met Marco verder. In het begin wat gemakkelijker maar na het laatste dorp moesten we weer een Alto op en dat was klimmen geblazen .En je weet dat wat je stijgt ook weer naar beneden moet.Maar na een kleine stop op een boomstam en het eten van een lekker yoghurtje weer verder. Na het eerste deel van de daling stond er een busje met lekkere koele limonade want het was inmiddels erg warm geworden dus dat fietste er wel in. Vandaaruit moesten we nog flink aan de bak want het was een moeilijke afdaling. Marco heeft het heel goed gedaan want voor iemand die weinig bergen loopt is dit heel knap.Maar eindelijk daar was Zubiri waar Rien op ons stond te wachten om ons te begeleiden naar onze slaapplaats. Lekker gedouchd en nu uitrusten. Morgen weer een dag.

Op naar de stieren in Pamplona.

Hopelijk knapt Rien gauw op zodat hij samen de k.m kan lopen . Sterkte . Groetjes Josca

Josca 2023-09-01 18:49:07

Heel jammer voor Rien, heel veel sterkte hoor, maar alles is toch goed afgelopen. Het was weer een prachtig verslag, Alle goeds voor morgen en voor straks: slaap lekker. Groetjes van Martin en Annemarie.

Martin en Annemarie 2023-09-01 19:04:34

Als ik zo het verhaal lees dan zijn het momenteel moeilijke ogenblikken . Hopelijk gaat het morgen beter met Rien.

Jan Bulkmans 2023-09-01 19:13:44

Jammer voor Rien. Jullie wandelen pas een paar dagen. De benen moeten nog wennen aan de hoogtemeters. Hopelijk gaat het steeds beter. De foto's zijn in ieder geval mooi Groetjes

Ludo en Carla 2023-09-01 20:41:35

Bij jullie is beter weer dan hier veel regen Maar jammer voor Rien en Jo fijn dat Marco met je mee loopt weer mooie foto.s om mee te genieten met jullie reis

Karin 2023-09-01 20:54:11

Sterkte Rien en succes alle drie morgen🥾🥾🥾🥾🥾🥾

Toos D. 2023-09-01 23:36:09

Wat jammer dat het nog niet lukt met Rien ,fijn voor jou Jo dat Marco mee loopt .Je mag trots zijn op hem dat hij het zo goed doet! Rien ik hoop voor je dat het toch nog gaat lukken met je.Niks forceren dat krijg je later misschien spijt van.veel succes

Corry Kleemans 2023-09-02 07:22:37

Wat jammer dat het nog niet goed gaat, hopen voor vandaag dat je weer bij jo en Marco kan blijven Sterkte en veel wandelplezier . Groetjes

Ria Robbesom 2023-09-02 08:18:05

Sterkte Rien,hopend dat het snel beter gaat en jullie met zijn drieën ontspannen kunnen lopen .🏃🏃‍♂️🚶‍♂️

Wil Frijters 2023-09-02 11:49:17

Ochgossie Rien toch! Hopelijk herstel je snel weer Petje af voor Marco dat hij zo goed uit de voeten kan Sterkte Jo. Hopelijk gaat de rest van de reis beter Alle goeds

Jaqui 2023-09-02 14:27:57

hallo Rien en Jo en Marco niet te vergeten. zo dat is wel pech hebben zeg Rien dat het niet zo goed met jou gaat. en Marco zeker petje af. Jo hopelijke gaat het morgen beter zullen we maar denken. wederom hele mooie foto`s. Groeten van Jan en Elianne groeten

Elianne en Jan 2023-09-02 18:42:27

Een verstandig besluit Rien om met een taxi naar jullie bestemming te reizen ! Jo en Marco met jullie gaat het goed , Jo fijn dat Marco er nu bij is ,Rien hoop dat het wandelen weer na wat rust beter mag gaan !