1000 kms

Frankrijk, Chateaumeillant

Drie leuke verrassingen vandaag. Allereerst mijn rugzak heeft het gehouden en draagt weer lekker. Ten tweede heb ik vandaag de duizend kilometer bereikt. En ten derde belde mij vanmorgen de burgemeester van Etten-Leur, dat ik samen met Jo als ik terug ben in Holland een lintje ga ontvangen.
De rugzak:
Vanmorgen nog een extra veiligheidsspeld geplaatst om te zorgen dat de band niet los kan schieten. De rugzak voorzichtig aangedaan en alles bleef mooi op z'n plaats. Ook tijdens de pauze nog eens goed bekeken en het zag er goed uit.
Duizend kilometer:
Een mijlpaal op mijn route. Nu ik hier ben aangekomen staat de teller op 1002 kms. Vandaag de gehele dag in de regen gelopen. Gelukkig was het maar 12 kilometer, dus konden we vanmorgen wat later vertrekken. Na 3 uurtjes lopen zijn we dan in Chateaumeillant aangekomen bij onze verblijfplaats. Dit keer een stacaravan, die bij aankomst erg koud was. De kachel aangedaan en onze natte kleren omgeruild voor droge en wat warm proberen te worden met koffie en thee.
Het lintje:
Een verrassend telefoontje vanuit Etten-Leur met de burgemeester aan de lijn. Mijn eerste gedachte was zo bijzonder is het toch niet wat ik nu aan het doen ben. Toen vertelde ze me doodleuk dat ik een lintje ga krijgen. Mijn mond viel open en ik wist eerst niet wat te zeggen. Uiteraard waardeer ik het ten zeerste, temeer omdat mijn vrouw er ook een krijgt. Geweldig, ik kijk er naar uit.

Gisteravond kon ik moeilijk in slaap komen. Allereerst was ik vergeten de oordopjes in te doen en toen ging ik luisteren naar het getik van de regen op het zolderraam. Wij sliepen namelijk op een zolderkamer. Terwijl ik in bed lag hoorde ik steeds in gedachten het liedje van Rob de Nijs, zachtjes tikt de regen op mijn zolderraam en dat liedje maalde steeds door mijn hoofd.
Uiteindelijk de oordopjes opgezocht en toch maar in slaap gevallen.

De weersvoorspelling voor morgen is niet veel beter. De gastvrouw van vandaag had het zelfs over sneeuw.
Maar eerst een hapje eten, af te halen bij een Turk hier met een flesje wijn er bij en een soepje vooraf.

Realiseer U dat U groter bent, dan U zelf altijd hebt gedacht.
Corrie G.

Wat een bijzondere dag voor jou Rien. De mijlpaal van 1000 km halen en horen dat het Zijne Majesteit de Koning heeft behaagd om jou en Jo een welverdiend lintje toe te kennen. Van harte gefeliciteerd.

Ghislaine Marquering 2017-04-27 14:44:22

Hoi pa, van harte met het lintje wat je gaat ontvangen! Jammer van het weer, lijkt me minder prettig lopen. Hier alles goed verder. Gisteren kinderfeestje van koen gehad. Veel wandelplezier nog een tot snel...... Groetjes John, Ingrid en Koen.

John 2017-04-27 14:44:48

Geweldig gefeliciteerd met jullie lintje. Dankzij jullie vrijwilligers bestaat het verenigingsleven in Etten-Leur. Wandel ze nog met veel plezier!

Nico Korsten 2017-04-27 14:56:44

Hoi Rien, wat een dag dus voor je gisteren. Van harte gefeliciteerd met je toetreding tot de Orde van Oranje Nassau, namens iedereen in de club. Wij hebben een zonnige koningsdag (tot dusver). Groetjes, John en De Losse Feeter

John Allen 2017-04-27 15:14:41

Rien gefeliciteerd met jullie lintje. Voor welke orde het ook is. In Amsterdam en Breda is het weer wisselvallig maar we doen het ermee. Maak er verder een mooie dag van. Eet en slaap lekker en we zien elkaar morgen weer. Een grote caravan trouwens en een mooie schelp.

Martin Albers Spierings.+ Annemarie Kruger. 2017-04-27 15:52:15

Gefeliciteerd Rien en Jo met je Lindje wat een eer Julli verdienen het gewoon ,en wat jammer van de regen Je word er zo koud van Het is nu konings dag hier ,koud en af en toe buien Veel wandel plezier

Karin 2017-04-27 16:00:43

Hoi Rien ( & Jo). Hartelijk gefeliciteerd met de welverdiende lintje(s). Ook namens de bingo deelnemers van het Anbarg. Het is jullie van harte gegund. Het is dan nu lopen als "Ridder Rien" in Frankrijk. En een echte ridder geeft niet op dus volhouden tot de eindstreep. Ik geniet nog elke keer van je reisverslagen en foto's. Groetjes, John Bastiaanssen.

John Bastiaanssen 2017-04-27 16:02:52

Rien H.G.met jullie onderscheiding , ga je aan de wandel en dan gebeurt dit ,ook Jo bleek s' ochtends even van slag . heb haar gisteravond gesproken bij het kaarten . met ons terug naar huis gelopen wat veel verbeterd is . maar jullie staat toch wel iets bijzonders te wachten als je thuis bent . gelukkig gaat het goed met jou en ook je rugzak heeft het gehouden , hopelijk geen sneeuw en dat het droog weer mag worden . geniet met volle teugen ! groetjes Toon en Marijo

Toon en Marijo 2017-04-27 16:10:23

Hoi Rien ; Wij sluiten ons helemaal aan , met de complimenten, met je onderscheiding die je gaat krijgen bij thuiskomst , met de eerste 1000km grens, allemaal lovende woorden die je verdiend hebt. Verleg je grenzen maar ; Groeten uit een zonnig maar koel Roosendaal. Harrie en Rina Mannien.

Harrie Mannien 2017-04-27 16:29:55

Rien en Jo Van harte gefeliciteerdmet jullie lintje.

Ivonne N 2017-04-27 16:50:25

Proficiat met je lintje toch een leuke verassing en dan1000 km.een dag met een gouden randje. Liefs

Corry Kleemans 2017-04-27 17:13:09

Hoi Rien. Dat was leuk nieuws voor je. Een lintje! Gefeliciteerd hoor! Het in de regen is minder leuk, maar dat lintje maakt vast veel goed. zet hem op. Nog even en je word in de auto terug gereden. sterkte voor morgen. Hier is het droog, met wisselend zon en wolken en koud. groetjes

Ans de Kroon 2017-04-27 17:25:41

Ben vandaag naar de koningsbingo in de linde geweest.(er was geen sjoelen) En er waren veel felicitatie voor jou en mij. Fijn dat je rugzak het vandaag heeft gehouden hopelijk de rest van de tocht ook nog. (nog veertien dagen ik kijk er naar uit )

Jo 2017-04-27 17:28:04

Als eerste ga ik jullie feliciteren met jullie lintje , jo zie ik zaterdag , kan ik ze persoonlijk de hand schudden met een bloemetje van mij het i niet niks , en van harte 1000km en dat is ook niet niks , wat een prestaties allemaal n jullie verdienen die lintjes al eg je zelf misschien dat doen wij gewoon klaar staan voor de sjoel.....de kaartclub...de losse veter..de ambarg en wat nog meer , nou voor vandaag een mooi plekje Rien caravan niks mis mee , nog een fijne avond , en nacht en voor morgen de kracht voor weer een mooie route , groetjes van mij.

Paulien de Bruijn 2017-04-27 18:07:32

Hoi Jo en Rien van harte gefeliciteerd met de onderscheiding,wat een prestatie. Jac en Nanny

Nanny 2017-04-27 18:13:18

Wij feliciteren jullie met deze mooie onderscheiding. Dit is in de komende weken een extra stimulans om door te gaan en een fijne terugreis te maken. Ook voor Jo is dit een reuze onderscheiding beide verdienen jullie dit. Veel geluk en sterkte. Lia en Jan

Lia en Jan 2017-04-27 19:26:46

Hoi rien en jou, van harte gefeliciteerd met jullie lintje. Echt geweldig. Nu jullie hebben het verdiend, al dat vrijwilligerswerk. Ook gefeliciteerd met de 1000 kilometer. Een top prestatie. Hopelijk wordt het weer wat beter want in de regen lopen is geen pretje. Groetjes en nogmaals proficiat. Corrie

Corrie groenhuis. 2017-04-27 19:55:38

Hartelijk gefeliciteerd met de 1000 km en voor jullie twee met het lintje wat jullie krijgen

Limburg jo en doorje 2017-04-27 20:49:41

Jo en Rien Van harte gefeliciteerd met jullie lintjes Dik verdiend!

Els Oomen 2017-04-27 21:17:24

Hoi Rien, Wat leuk hè dat je ook een lintje krijgt Gefeliciteerd. Ik kwam gisteren ochtend nog bij Jo heel even en ze vertelde het me. En voor Jo is het ook heel leuk dat ze een lintje krijgt. Wat geweldig dat je rug zak toch gemaakt is en blijft zitten hopelijk tot het einde van de eerste helft van je reis. en 1000 km er op zitten dat is ook geweldig. goed van jou. heel veel succes verder groeten

Elianne en Jan koetsenruijter 2017-04-27 21:29:21

Jo en Rien, Proficiat met jullie onderscheiding. Rien nog veel sterkte met de laatste loodjes tot aan het ophaalpunt. Jou kennende gaat dat wel lukken. Gr Corry en Ad