Pinksteren

Spanje, El Burgo Ranero

Van deze eerste Pinksterdag heb ik heel weinig gemerkt. Het is dat Jo mij vanmorgen aan de telefoon er op attendeerde, anders was deze dag ongemerkt voorbij gegaan. Volgens mij doen de Spanjaarden weinig aan dit soort feestdagen, want je ziet haast niemand op straat.
Het is altijd weer fijn om even contact te hebben met het thuisfront.

Het wordt eentonig, maar de dag was niet veel anders dan de vorige dagen. Dezelfde weersomstandigheden. Dezelfde soort wegen, die je steeds weer loopt, dezelfde uitzichten. Nee, dat is niet helemaal waar.
Je ziet steeds meer sproeiinstallaties op de akkers. Dit betekent volgens de kenners, dat dit weer nog een tijdje blijft aanhouden. Van mij mag het.

Verder valt er weinig te melden. Gisteravond aangeschoven bij een dame uit Nieuw-zeeland tijdens het eten. Het eten was weer sla, kip en ijs. Dus daar ben ik snel mee klaar. Maar de dame liet mij prachtige foto's zien van Nieuw-zeeland. Een land waar ik graag nog eens naar toe zou willen. Flink sparen Rien. Of de loterij winnen.

Aangekomen in El Burgo Ranero gemeld bij een auberge, die er leuk uitzag en ik kreeg de laatste plaats toegewezen. En dat, terwijl ik hier om 14.00 uur al was. Kun je nagaan hoeveel pelgrims er doorgestuurd worden. Gelukkig zijn hier meer slaapgelegenheden, maar dan ben je gelijk weer een stuk duurder uit. Je kunt hier alleen niet eten, maar er zijn genoeg restaurantjes in het dorp.
Op een terras van een van die restaurantjes kwam ik Mario uit Breda weer tegen. Met hem afgesproken, dat we vanavond samen eten. Ik zag konijn op het menu staan, dus deze keer geen pollo. Op hetzelfde terras zat ook een Duitse dame, die de Meseta zo spuugzat was, dat ze vanavond nog de trein naar Leon pakt. Nog twee dagen, dan ben ook ik er doorheen. Ik kijk wel uit naar een andere omgeving.

Morgen vertrekt mijn oudste zoon Marco naar Portugal en Spanje. Hij komt ook in Santiago de Compostela. Alleen niet te voet. Hij kiest voor een vlieg c.q. busreis. Maar Marco: eet niet alle paella op in Santiago. Laat voor mij ook nog wat over. Veel plezier jongen. Ik hoop dat je hetzelfde mooie weer heb als ik nu.

Morgen kan ik in het dorp al om 06.30 uur ontbijten, dus ik denk dat ik dan wat meer kilometers ga maken, dan de 18 van vandaag.
Maar dat zien we morgen dan wel weer.

Adios y un abrazo.

Hoi Rien. knap hoor, hoe je telkens weer weet je verwoorden hoe je je voelt, wat je doet en wat je gaat doen. Na al die kilometers, dat je daar nog zin in hebt. Hier vandaag ook mooi weer. Ik heb ook gewandeld, maar hooguit 5 kilometer. Over een paar dagen weƫr afwisseling van omgeving. Is weer fijner voor je. Groetjes en succes met lopen, slapen en eten.

Ans de Kroon 2018-05-20 17:43:23

Hoi rien ik zorg er voor dat de

Marco 2018-05-20 18:15:06

Hoi rien ik eet alle paella op en zorg er voor dat jij niets meer hebt ik vertrek om 19.25 naar porto.

Marco 2018-05-20 18:18:17

Hoi rien , Het is inderdaad Pinksteren met goed weer ik lees dat je het goed maakt alleen het eten is een probleem maar dat komt straks weer welgoed maar de wijn is goed ons is geleerd eten is niet zo belangrijk maar drinken en dat doet je voldoende al is dat wijn en bier nou loop ze nog je ben er bijna hou vol groetjes van af hier

Kees en Ludo 2018-05-20 18:28:01

Rien het is goed om te lezen dat je weer een leuke afstand hebt gelopen. Dat de eetgelegenheden niet altijd zijn wat je verwacht. Niettemin hopen wij dat je het zult overleven. Eet lekker en slaap goed dan kun je morgen weer monter op stap. Groetjes van ons samen. Succes.

Annemarie+ Martin 2018-05-20 18:30:40

Hallo vanuit een zonnig Nederland.Het was een mooie pinksterdag,dus je ruikt overal weer de barbeque.Vanmiddag jouw jongste zoon ,vrouw en kleinzoon gezien,niet echt gesproken.Succes morgen en je komt er wel..

Corry kleemans 2018-05-20 18:52:04

Hallo Rien Ik had het gehoord dat Marco ook na santiago de Compostela kunnen straks gezellig over jullie ervaren hebben Ik heb vandaag in Ommel een bedevaart plaats een kaars opgestoken voor alle reizergers Ik hoop dat de konijn mag smaken

Karin 2018-05-20 19:50:50

zo hier nu ook volop zon en fijn voor jou dat de eentonigheid er bijna opzit. al met al schiet je best op hoor en over het weer heb je niet te klagen. ach, je gezelschap laat soms wat te wensen over en het eten ook, maar er zijn ergere dingen! straks kijk je er toch met een glimlach op terug. buenas tardes

jaqui 2018-05-20 21:05:00

Hoi Rien, Hier is het vol op zon geweest. Net een flinke onweersvlaag en wat regen ik denk dat het niet veel voorstelde de sla plantjes hebben water gekregen. Fijn dat de eentonige wegen er bijna op zit. Morgen eet je vast geen kip wie weet. je krijgt van tijd tot tijd fijne gezelschap om mee te eten. Het ga je goed. Fijne wandeling wensen we je toe. Groeten Elianne en jan

Elianne en Jan koetsenruijter 2018-05-20 22:18:27

Hoi Rien, we volgen je nog steeds! Wat leuk om steeds mensen te spreken van over de hele wereld. Hopelijk maakt dit wat goed aan de , zoals je vindt, saaie route. Wat leuk dat Marco zo'n mooie reis gaat maken en minder dat hij alle paella opeet! Veel plezier Marco! Hopelijk gaat het beter met jou Jo en zien we jullie tijdens de vierdaagseweek samen lopen.Zondag vertrekken wij die kant op ...we letten op de man zonder broekspijpenšŸ¤£šŸ¤£šŸ¤—šŸ¤—groeten van de Wylerbergburen

Richard en Monique 2018-05-21 10:44:31

Weer al een eind verder Rien knap hoor. Vanaf deze plaats hopen we ook dat Marco een fijne vakantie heeft. groetjes we blijven je volgen.