Beter

Spanje, Viana

Gelukkig gingen de voetjes van Rien vandaag een stuk beter. Dank zij de teenverbandjes ging het best lekker en kon Rien Jo aardig bij sloffen. Alleen het aantrekken van de verbandjes was best pijnlijk. Ook het lopen in het begin van de etappe vandaag ging nog best moeilijk en Jo moest af en toe even stoppen om Rien bij te laten komen. Jo daarentegen liep als een speer vandaag. Trouwens niet alleen vandaag, maar al vanaf vorige week woensdag.
Maar gaanderweg ging het met Rien ook steeds beter. De voetzolen van Rien gaan goed, alleen een teen van de tien lijkt ontstoken. Blijven er toch nog negen goede tenen over.
Marco, onze oudste zoon, had een heel goede oplossing voor Rien z'n probleem. Naar huis gaan. Maar Marco, dat gaat echt niet gebeuren. Desnoods met 9 tenen verder.

Vandaag gelopen van Los Arcos naar Viana. Een afstand van 18 km. Ondanks de wat kortere afstand zijn we vanmorgen om zes uur opgestaan. Na een sober ontbijt zijn we om half acht gaan lopen. Om drie uur zijn we in Viana aangekomen. Omdat we niet hadden gereserveerd klopten we bij de eerste albergue aan en ze hadden plek voor ons.
Voorlopig nog met tweeen op de kamer, maar er kunnen altijd nog verlate pelgrims bijkomen. Eten doen we vanavond ook hier. Omdat Jo niet alles lust, toch maar even gevraagd wat de pot schaft. Salade en spaghetti Bolognese. Dus dat komt wel goed. Nog wel even wachten tot 19.00 uur.

Dan de route vandaag.
Aanvankelijk vlak met na 8 km het eerste stadje Sansol, dat boven op een heuvel lag. We zagen dit stadje al vanuit de verte, maar dan duurt het toch nog lang voordat je er bent. Zeker gezien de moeizame start van Rien. Hier een bak koffie genuttigd bij een stalletje en even de voeten rust gegeven. Na Sansol kregen we een lastige afdaling naar Torres del Rio. Hier nogmaals koffie gedronken, want verderop zou er geen gelegenheid meer komen om iets te gebruiken. Opvallend hoe uitgestorven deze plaatsjes waren. Alleen pelgrims.
Vandaag door opvallend veel wijngaarden en olijvenvelden gelopen met hier en daar fikse klimmetjes en afdalingen. Wel een hele mooie wandeling met zeer aangename temperaturen om te wandelen. Behalve voor 's avonds zijn de jasjes nog niet uit de rugzakken geweest. Al negen dagen geen regen gezien tijdens het wandelen. Alleen 's avonds heeft het wat geregend, maar daar hadden wij geen last van.
Als verrassing kwamen we 5 km voor Viana nog langs een stalletje voor nog maar een bak koffie. Voor 1,10 euro kun je niet sukkelen.

Voor de komende drie dagen hebben we gereserveerd in Logrono, Ventoso en
Azofra. Dus het weekend zitten we gebeiteld. Nu nog even de voetjes laten werken.

Verlies geen tijd door U te haasten.

Bond zonder naam.

He ga de mee dan gaan we een eindje lopen Een heel eindje en gelukkig een aanpasing voor Rien zijn tenen Kun je nergens soda kopen voor met de voetjes in te gaan zitten Ik zie weer prachtige foto,s en een mooi doorkijkje Heb je ook nog iets in de herinnering s boom gehangen Als je aan iets denkt komt het ook wel op een mooi plekje terecht

Karin 2021-09-16 18:52:10

Sterkte met je teen en ik hoop dat het steeds beter gaat groetjes marco

Marco 2021-09-16 19:05:04

he rie n en jo ik heb een nieuw spreekwoord " beter 2 tenen in het verband dan met tien tenen terug naar nederland" nou nog heel veel wandel plezier en hopelijk halen jullie de eindstreep groetjes

tonnie van gastel 2021-09-16 19:12:18

Mooi verslag , en sterkte met de voeten

Toos voetee 2021-09-16 19:34:18

Ja jammer dat het niet zo lekker gaat met riens tenen , ja als er een ontsteking zit zou ik even langs een arts gaat een ontsteking gaat niet zo maar over , fijn dat jullie er zo sterk in staan Bon Camino.

Paulien 2021-09-16 19:35:23

Hoi Rien en Jo! Diep respect voor jullie wandelavontuur👏👏 Goede opmerking van Marco ...naar huis gaan👍Maar snap dat gaan jullie natuurlijk niet doen. Richard heeft als theorie ; de tenen zijn maar een klein onderdeel 😉Toi toi toi helden!!

Richard en Monique 2021-09-16 19:38:03

Hoi! Rien , jouw tenen waren vandaag onderwerp bij het sjoelen. We hebben met je te doen. Dan ook de inlegkruisjes erbij in je schoenen en je snapt wel, hoe er gekletst is. Maar we bedoelen het goed en leven met je mee. Groetjes en tot het volgende bericht 👋👋👋

Ans 2021-09-16 19:48:41

Fijn dat het beter gaat met je voeten Rien en Jo blijf het zo volhouden.

Marca 2021-09-16 20:04:31

Blij dat de dag goed verlopen is! Rien zuinig zijn op je voeten hoor. Vraag maar n warm voetenbadje met biotex dat zal je teen goed doen Hoop dat je niet meer last krijgt dan nu Daar gaan we voor!

Jaqui 2021-09-16 20:06:41

Wat een voorrecht om door de wereldberoemde Rioja streek te wandelen . De druiven eerst wassen en dan eten . Een aanbeveling Wijnen Wijnen . Beterschap met jouw ongemakkelijke tenen . Bon Camino Harrie Manniën

harrie mannien 2021-09-16 20:24:27

Die teensokjes doen het wel goed he Rien 👍gewoon volhouden hoor

Toos D 2021-09-16 20:30:45

Helaas veel narigheid met Rien's voeten, maar hij gaat dapper verder! Fijn dat het met Jo zo goed gaat. Een prachtig verslag! Voor morgen succes en beterschap!

Martin en Annemarie 2021-09-16 22:00:42

Kom op Rien. Je kunt het. Fijn dat je het weer gehaald hebt. Jo ook fantastisch. Hou vol.

Kees en Ans 2021-09-16 22:07:52

hou vol sterkte

Ria Frijters 2021-09-17 12:49:20

Hoi Rien en Jo, Wat vervelend dat er een teen ontstoken is. Ga er toch maar eens langs bij een arts zou ik zeggen. het is zeer pijnlijk dat je daar mee moet lopen. mijn petje af hoor voor het zo1n tocht . Hele mooie foto`s en een zeer in druk wekkend verslag. veel plezier met de wandeltocht. weer een stukje dichterbij. Gr Elianne en Jan