Heet

Spanje, Navarrete

Vanmorgen tegen 06.00 uur was bijna iedereen klaar wakker en had iedereen kennelijk veel zin om van start te gaan. Ook wij, maar eerst even opfrissen, ontbijten, de schoenen aan en op stap. Achterom kijkend zagen we ook nog een mooie zonsopkomst, dus wat wil je nog meer. Op naar Logrono 10 kms verderop. Een grote stad, waar we koffie hebben gedronken. Verder een niet al te fijne stad om doorheen te lopen. Je hebt bijna een uur nodig voor je de drukte uit bent. Als je dan ook nog wat eten en drinken probeert te scoren, ben je al moe als je eenmaal de rand van de stad hebt bereikt.

Dan keert de rust terug en begint het aangenamere deel van de wandeldag. Je ontmoet andere wandelvrienden, er springt een eekhoorntje voor je voeten weg, de vogeltjes kwetteren er op los en de wandelende Spanjaarden zijn erg vriendelijk voor ons met de wens: Buen Camino. Als dan ook het weer nog meewerkt, kan onze dag niet meer stuk.
Ook Marco genoot zichtbaar van de wandeling. Een wandeling van 22 kms naar Navarette, de plaats waar we nu zijn.
Aanvankelijk was het even zoeken naar de herberg, maar uiteindelijk kwamen we toch aan op het juiste adres. Wat blijkt nu: het is dezelfde herberg waar Rien vijf jaar geleden ook heeft geslapen. Alleen de naam van de herberg is veranderd. Voor de rest niet veel. Alleen de prijs is ook hier aangepast.

Toen kon Rien hier mee-eten, maar dat lukt dat vandaag niet, omdat de ruimte hiervoor ontbrak. Dus wij naar het stadje en in het centrum ook lekker gegeten met een echt Riojawijntje erbij voor Rien en water voor Marco en Jo. Natuurlijk niet voordat Marco zijn "biertje" had genuttigd en Jo haar citroen limonaatje. Rien een eenvoudig biertje voor de dorst.

En dorstig weer was het vandaag. Erg warm met in tegenstelling tot gisteren weinig wind. Dus veel drinken onderweg , waarbij het eten er jammer genoeg teveel bij inschoot. Maar dat hebben we vanavond ruimschoots gecompenseerd.

De route was niet al te ingewikkeld met weinig bergop en bergaf. Dus dat ging lekker. We waren dan ook mooi op tijd hier. Navarette staat vooral bekend om zijn prachtige kerk, maar helaas konden we hier geen foto' s en film van maken, omdat er een avonddienst gaande was. En morgenochtend zal de kerk wel niet open zijn als wij er langs lopen.

Volgens de voorspellingen zal het morgen iets minder warm zijn, dus dat beloofd weer veel goeds.
Voor vanavond hoeft Marco ook niet "boven" te slapen en heeft hij ook deze keer een benedenbed. En ook nu gaat hij "plat" net als de rest. Tot morgen in Azofra.

hoi Jo en Rien en Marco, wat fijn dat jullie heel wat hebben gelopen. hopelijk is het weer morgen niet zo warm. Fijn dat het met Marco ook goed gaat. De foto`s zijn heel mooi. hou jullie goed en wandel ze met veel plezier. groeten van ons Jan en Elianne

Elianne en Jan 2023-09-07 21:00:25

Wat genieten jullie van de tocht zons opkomst prachtig en leuke foto's met Marco. Ik wens jullie een fijne nacht rust 👞👟👞

Karin 2023-09-07 21:21:44

Jullie zijn goed op geniet ervan .Wij houden het hier nog wel even uit met de hitte😓

Corry Kleemans 2023-09-08 07:14:19

Het is weer een mooi verslag en jullie hebben net als wij hier in Breda het weer mee. Hier in mijn huis is het reeds 26 graden en het zal nog hoger worden. Lieve mensen wandel er lustig op los. Wij wachten met spanning op jullie verdere verslag. Groetjes Annemarie en Martin.

Martin 2023-09-08 10:14:49

wat fijn dat nu alles weer goed gaat. fijn wandelen samen. nog even het beste beentje voorzetten. groeten. Corrie

corrie groenhuis 2023-09-08 12:02:12

wat een belevenis allemaal Wij wensen jullie nog heel veel wandel plezier en weinig gesnurk.

Jos en Liza 2023-09-08 13:09:39

Wat fijn om te horen dat alles weer goed gaat’ Geniet er lekker van en het verslag en foto’s waren weer prachtig. Voor vanavond slaap lekker en morgen weer fris en fruitig op. Groetjes, Ria Robbesom

Ria Robbesom 2023-09-08 13:58:08

Hallo familie. Wat een mooi pad bewandelen jullie. Prachtige foto,s. Nou veel wandel plezier hier vanuit zuid Frankrijk. Gr. ad en Bep vd velden