Jezus en Maria

Spanje, Pamplona

Hadden we de eerste wandeldag slechts 9 kms gelopen (wel bergop), de tweede dag zijn dat er 13 geworden. Ook bergop, maar dan in de sneeuw en blubber. De derde dag zijn dat er 21 geworden naar Zubiri en vandaag zijn het er weer 21 kms geworden. Al was het vandaag wel een stuk eenvoudiger dan de vorige dagen. We moesten veel over een mooi pad langs de rivier de Arda lopen.
Het was vandaag heerlijk wandelweer met veel zon en een temperatuur van 17 a 18 graden. Wel met voor de middag een jasje aan, maar dit kon na de middag uit en konden de armpjes weer bruinen. Hopelijk komen de beentjes ook nog een keer aan de beurt.
En natuurlijk lopen weer veel bekenden ons voorbij en wij op onze beurt weer hen als zij ergens zaten te pauzeren.
Nu wisten we dat we onderweg ergens konden lunchen op een voor ons bekend adres aan het water. Komen we daar aan, helaas, gesloten wegens wateroverlast. Dus even geen lunch vandaag. Gelukkig hadden we nog enkele repen van thuis, dus die maar opgepeuzeld.

Toch is niet alles even gladjes, zoals het lijkt. Gisteren sliepen we in een van de mindere alberques. Slecht onderhouden, vieze douches (dus even geen douche gisteren) en veel te krappe WC' s. Je kon er je kont niet keren, platgezegd. Ook een half rolletje WC-papier voor de hele meute. Enige positieve punt: we hadden geen snurkers op onze kamer met acht personen. Dus goed geslapen en dat hadden we nodig.

En dan het eten: we blijven nog maar even aan de kip. Dus ook vandaag. Kippekluifjes met vissoep vooraf voor Rien en pasta voor Jo. Afgerond met een kaas taartje met slagroom. En dan nog koffie na. Dus we hebben geen honger geleden.

We zijn inmiddels in Pamplona aangeland. Een drukte van jewelste op straat en dat is voor ons weer even wennen. Zaten we op een terrasje te eten kwam er ook nog een straatmuzikant ala Nikkelen Nelis langs spelen. Toch maar even op de film vastgelegd en even een duit in zijn hoed gedeponeerd.

Morgen staat de lastige klim naar de Alto de Perdon op het programma met een nog veel lastigere afdaling. Dus morgen maar even een kortere afstand van 17 kms naar Uterga. De bedjes zijn al gereserveerd, dus dat gaat weer goed komen. Hoe het ons morgen vergaat, lees je morgen wel weer.
Eerst slapen bij Jezus en Maria, een voormalige kerk, die prachtig is omgebouwd tot een albergue voor pelegrino's zoals wij.

Tot morgen.

Mooie foto.s pelgrimmetjes,ja jullie maken wat mee de ene dag is het super,de andere dag heel anders ,maar jullie hebben zoveel ervaring , dus alles word ingecalculeerd🤣🌞☃️daarom lijkt het mij zo spannend🤣👌maar zal het zelf nooit riskeren...hier word het gelukkig ook beter🌞al die☃️is niet leuk meer...wens jullie een prachtig weekend , met 🌞schone wc...bon camino voor morgen💞

Paulien de Bruijn 2022-04-08 20:44:07

Hallo Rien en jo, wat een mooie foto`s zeg. jullie maken wel het een en ander mee. Elke dag is anders. Dat is natuurlijk het spannende van die wandel tochten. en zolang van huis te zijn. Fijn dat jullie dit aan elkaar gewaagt zijn. veel wandel plezier en een mooi weekend tot morgen. gr Elianne en Jan.

Elianne en Jan 2022-04-08 21:04:08

Hallo, ik volg jullie mooie tocht met veel belangstelling. Geniet van de uitvoerige verslagen en prachtige fotos. Ik wens jullie een goed wandelweekend toe. Anneke beerens.

Anneke Beerens. 2022-04-08 22:49:29

Weer een mooie tocht en tenminste uitgeslapen op stap .jamer dat de lunch in het water viel maar jullie waren goed voorbereid op stap eerst dacht ik gaat Jo en Rien als Jozef en Maria op stap maar nee het is jullie overnachting plaats Weer mooie kiekjes van onder weg Een goede nacht en morgen weer veilige kilometers

Karin 2022-04-09 01:58:08

Mooie foto's en leuk te lezen dat het jullie goed gaat. Fijn weekenden geniet ervan.

Marca 2022-04-09 05:15:42

Wat een mooie foto's en wat spannend elke dag . Ik volg juliie nog met veel belangstelling . Fijn weekend ! Groetjes, Ria

Ria 2022-04-09 07:36:49

Mooie foto's van een heerlijke wandeling. Het weer niet altijd medewerkend maar het ging. Wij voelen mee als het niet gaat zoals verwacht. Groetjes van Annemarie en Martin.

Martin 2022-04-09 09:03:23

Een echte pelgrimstocht als ik de verslagen lees. Genieten van de natuur dat doen jullie vast zeker. En straks lekker bruin terug. Prettig weekend met goed weer toegewenst.

Jan Bulkmans 2022-04-09 11:09:34

Jo en Rien. Zoals we jullie kunnen volgen gaat het allemaal prima. Vol houden zo.de foto's zijn prachtig en de verslagen erg leuk. Nou geniet er maar van. We blijven jullie volgen groetjes