Geen Finisterra

Spanje, Santiago de Compostella

Het was schrikken, toen we vanmorgen uit het raam tijdens het ontbijt naar buiten keken. We zagen mensen voorbij lopen met opgestoken paraplu. Sinds lange tijd hebben we weer enkele druppeltjes regen gezien.
Op het moment dat wij de deur uitgingen was het al weer zo goed als droog. De rest van de dag geen regen gezien, alleen maar zonneschijn bij een lekker temperatuurtje van 18 graden.

Jo heeft er over nagedacht, maar durft uiteindelijk toch niet met de bus naar Finisterra, vanwege haar wagenziekte. De rit zou heen en terug meer dan vijf uur in beslag nemen. Zij bood Marco en Rien aan om samen te gaan. Marco en Rien hebben overlegd en besloten om ook niet te gaan. Zij wilden Jo niet alleen laten in Santiago. En dus werd besloten om gezamenlijk naar het centrum te gaan en een museum te bezoeken.

Op weg naar het centrum kwamen wij toch weer onze Hollandse zusjes tegen, die op weg waren naar de bus, die hen naar het vliegtuig zouden brengen. Dit werd opnieuw een afscheid met de nodige zoenen. Wij verder op weg naar het centrum en wie komen we daar tegen? Onze Oostenrijkse vriend uit Vorarlberg. Hij heeft destijds samen met Marco een snurkconcert ala Rieu weggegeven. Dit werd ook weer een afscheid. Uiteraard met zoenen voor Jo. Verder naar de Nederlandse huiskamer voor advies welk museum het mooiste zou zijn. Uiteraard weer koffie en een praatje en het advies gekregen om naar het Pelgrims museum te gaan. Wij er na toe en wat denk je? Op maandag gesloten. Dus naar het museum van de kathedraal. Daar rondgesjouwd, maar het blijft behelpen. Zeker niet het mooiste museum, dat wij in ons leven hebben gezien. Maar om de dag te vullen wel aardig. Terug in de bewoonde wereld onze buikjes gevuld met een lunch en toen maar terug naar ons hotel, om de rugzakken gereed te maken voor de volgende dag.
Daarna toch weer maar terug naar het plein voor de kathedraal om pelgrims te zien binnenkomen. Het is best geinig om te zien hoe iedereen zijn aankomst op een andere manier viert. De een gaat languit liggen, de ander uit een oerkreet en springt een gat in de lucht. Weer een ander viert het zeer ingetogen en gaat op zijn gemak zitten.

Toch weer maar een museum opgezocht. Dit keer een bisschoppelijk museum. Nou, niks bisschoppelijks aan. Dus gauw uitgekeken. Nog maar een paar winkeltjes bezocht en de kathedraal. Daarna werd het tijd voor een happie eten. Nu wilt het geval, dat wij al drie keer hetzelfde eettentje bezoeken, dus de ober begint ons al aardig te kennen. Na de maaltijd afscheid van hem genomen en U begrijpt het al....Weer klapzoenen voor Jo.

En nu morgen echt op weg naar huis. Eerst met de trein naar Leon. Dan op woensdag met de trein naar Bilbao en tenslotte met de luchtpost naar Nederland op donderdag.

Tot morgen in Leon.

toch nog een mooie dag ,gehad en mooie kiekjes geschoten Wat zal het af kikken zijn voor jullie ,na zo mooie tocht Ik wens jullie nog een mooie terug reis

Karin 2019-05-27 21:09:45

Ja die wagen ziekte dat is zo jammer , maar je kan er zo ziek van zijn heb ervaring . Het leeft toch heel erg hoor de Santiago , en inderdaad iedereen ervaart het met eigen doel voor ogen , wel mooi , ben mij ook helemaal in aan het lezen , wie weet loop ik hem ook een keer , ha.ha , dus jullie gaan morgen op huis aan , mooie weken achter de rug , tot morgen in Leon ,blijf jullie volgen , hele goeie nacht en fijne reis morgen , liefs van mij .

Paulien de Bruijn 2019-05-27 21:09:54

Hallo! Telkens weer leuk om je verslagen te lezen. Ik reis al de dagen mee en zie en lees. Tot in Leon maar , groetjes en geniet nog even van je vrijheid nu, 👋👋👋

Ans de Kroon 2019-05-27 21:12:29

Jammer dat de museums een mislukking zijn geworden. Maar slaap deze nacht nog goed. En morgen een mooie reis naar Leon en een fijn reis richting huis.

Martin Albers Spierings. + Annemarie Kruger. 2019-05-27 21:29:55

Ondanks alles hebben jullie toch wel genoten en wat cultuur opgesnoven. Niet verkeerd hoor. Ff lekker kalmaan doen. Anton was laat thuis. Onderweg een bedevaartganger helaas overleden. Verder is hij nu erg moe. Zelf ben ik met vrienden van mijn zoon zijn huis aan t witten. Nou dan merk je wel dat je een dagje ouder wordt hoor. Pffff. Maar goed als ze vrijdag thuiskomen zitten ze er weer knapjes bij. En vanaf zondag wordt t 25 graden, dus dank jullie wel voor t sturen van de zon! Goede reis morgen💋

Jaqui 2019-05-27 21:58:06

Ja Jo jammer van die wagen ziekte wel een goed besluit genomen om het niet te doen. En telkens dat ik jullie verslag lees is het weer anders dan andere verslagen. Hoe doe je dat Rien? Petje af. ik reis in gedachten met jullie mee. Goede reis naar Leon en een fijne reis richting huis. Groeten Elianne en Jan.

Elianne en Jan koetsenruijter 2019-05-27 22:00:54

bedankt voor jullie prachtige verhalen, ik was ook weer even daar dat vergeet je toch nooit meer goede reis terug...tot snel

kees en ludo 2019-05-27 22:14:14

Santiago is leuk, maar niet te lang.

Jan Aartsen 2019-05-27 22:14:29

Een hele goede terugreis kanjers. Hoop jullie snel te zien.

Massagepraktijk Vitaal Bewegen 2019-05-28 06:32:41

Proficiat met het behalen van de tocht. Wij horen de verhalen wel als jullie weer thuis zijn. Een hele goede reis

nel en levien 2019-05-28 12:38:29

De terugreis is begonnen.....tot gauw!! xxx