Rustige dag

Spanje, Cirauqui

Het is zondag vandaag. Een uitgelezen dag om het rustig aan te doen met wandelen. Na een aantal pittige dagen zijn we hier wel aan toe. Om kwart voor twee waren we al op de plaats van bestemming. Een vriendelijke gastheer wees ons de kamer en omdat de eersten zijn konden we onze bedjes uitzoeken. Het ziet er allemaal schoon en fris uit. Vanuit het raam hebben we een prachtig uitzicht op de heuvels hier.
We zijn aangeland in de Rioga-streek, waar ze die overheerlijke wijn verbouwen. Een wijn, die Rien zeer aan het hart ligt, want thuis drinkt hij ook bijna geen andere wijn meer.

Het eten gisteravond was niet echt geweldig, maar dat kan ook aan de stille tafelgenoten hebben gelegen. Een Braziliaan, waar geen woord uitkwam. Een Japanner, die sinds een jaar in Engeland woont, maar ook niet veel te vertellen had. Een Israelier, die niets zei. De enige conversatie vond plaats met een Duits meisje uit Leipzig. Zelfs de hospitalero zei niet veel, maar hij had een excuus: hij moest ons eten koken. Rijst en friet, sla, kipfiletjes en spiegeleieren, die Jo vlug op Rien's bord schoof. Zij gruwelt daarvan. s' avonds na het eten aan de overkant nog een bak koffie gescoord, maar die was ook niet echt lekker.
Het enige dat echt goed was, was de prijs die moest worden afgerekend. Slapen en ontbijt voor 10 euro per persoon, daar zeuren wij niet over.

Positief is ook het weer hier. Toen we vanmorgen vertrokken zagen we dat het vannacht heeft gevroren, maar de zon deed verschrikkelijk zijn best om het snel warm te krijgen. En dat lukte, want na een paar uurtjes wandelen konden de jasjes weer uit. En dat maar goed ook, want vlak voor Maneru stond een pittige klim te wachten. Maar eenmaal boven konden we uitrusten onder het genot van een chocoladebroodje en cola. Die chocoladebroodjes zijn onze dagelijkse lunch geworden, gewoon omdat wij dat ontzettend lekker vinden. Die gaan we straks ontzettend missen in Nederland. Maar dat is hopelijk nog ver weg. Eerst morgen maar eens naar Villamajor de Monjardin zien te komen, waar onze bedjes al weer zijn gereserveerd.

Een groot verschil met vorige dagen is het aantal pelgrims dat we onderweg tegenkwamen. Alleen het meisje uit Leipzig liepen we een aantal keren voorbij en zij ons. Tevens een Amerikaans koppel dat we al een paar dagen voorbij liepen. Hij en ook zij liepen vreselijk te sjouwen met een paar enorme rugzakken. Maar ook zij zijn verstandig geworden, want vandaag hadden ze nog maar een rugzak bij. Ook rugzakkentransport net als wij. We denken, mede dank zij ons advies.

Eten doen we vanavond hier om 19.00 uur. En morgen gaan we een weer een langere wandeldag tegemoet. Morgen 23 kilometers over redelijk vlak terrein. Alleen de laatste klim vlak voor villamayor zal een kuitenbijter worden, maar dat is voor morgen. Eerst maar eens van dit mooie plaatsje genieten. Het lijkt vanuit de verte een klein beetje op Le Mont San Michel in Frankrijk.

Tot morgen.

Weer mooi bezig geweest jullie tweekes ! Geweldig !!!! ondertussen zijn jullie mensen met veel ervaring ! Geniet ervan zeggen wij !!!!

Hans&Addy 2022-04-10 17:48:57

Wat fijn een rustige Palmpasen! Wens jullie een fijne avond en goede nachtrust toe. En morgen succes met het lopen en geniet van al het moois

Jaqui 2022-04-10 17:53:16

Wat een mooie foto.s weer....👌🥧en sappige verhalen ik geniet ervan🍷Rioga heerlijk wel een zware wijn...maar wat maakt het uit...🧇en Rien in Nederland hebben ze ook chocolade broodjes heerlijk met vanille pudding er in...als je eens op de leur bent moet je ze is halen bij bakker elias...tuurlijk zijn ze daar veel lekkerder 🤣je gaat ook voor een nieuw vest naar frankrijk🌞🤣super hoor die omgeving daar...hou het gezond...enn nog veel loopplezier😏🚶‍♂️🚶‍♀️hasta manana 🌞🌹

Palien de Bruijn... 2022-04-10 18:00:42

Mooie foto's en een mooi verslag. Een dag met zulk een mooi vergezicht maakt zo'n wandeling tot een genot. Wij lezen dit verslag met veel plezier dus als de moeheid niet de overhand heeft blijven ze graag lezen. Groetjes van Annemarie en Martin.

Martin 2022-04-10 18:42:55

Het gaat voortvarend zo te zien. Mooie foto's en weer mooie verhalen. Ook het weer valt niet tegen. Gelukkig maar. Geniet er van.

Ludo en Carla Broks 2022-04-10 18:53:14

Jammer dat de pelgrims vandaag niet helemaal mee zaten ! Misschien ligt aan de zondag ( rustdag). Maar verslag en foto's was weer een genot .Sterkte voor morgen , voorlopig gaat het nog goed. Top! Groetjes , Ria

Ria 2022-04-10 19:02:26

Rien en jo Ik heb het waarschijnlijk gemist maar wat is jullie doel deze keer, hoe lang zijn jullie onderweg Groetjes toos voetee 👩‍🦯🧑‍🦯

Toos voetee 2022-04-10 19:22:54

weer mooie foto,s , geniet ervan.

Van Steensel Jeannine en Jan 2022-04-10 19:44:36

Weer aan de wandel geslagen. Leuk de verhalen weer te lezen. Loop ze en mooi weer toegewenst.

Ina 2022-04-10 20:25:42

Hallo Rien en Jo, Het gaat goed zo te lezen. weer prachtige foto`s en op palmzondag echt een beetje rustdag genomen lees ik. het ga jullie goed wandel met veel plezier. gr Elianne en Jan.

Elianne en Jan 2022-04-10 21:56:49

Palmzondag toch een speciale dag ,nog een week dan pasen jullie lopen de goede week tegemoed ,met mooie foto,s en mooie weggetjes rustige mede pelgrims ,misschien wat spraakzamen gasten ,lekker eten ,em mooie nachtrust

Karin 2022-04-10 23:32:15

Wat een mooie omgeving en belevenissen! Geniet er van daar en zet m op! Geniet!!

Raymond en Silvia 2022-04-11 09:54:03

Goed van jullie om af en toe een rustigere dag te nemen.