Vrouwen

Spanje, Villalcazar de Sirga

Tijdens het eten gisteravond zei een van de Zweedse dames tegen mij: jij hebt alleen maar camino - vriendinnen. Nu ik daar over nadenk, is dat ook wel zo. Ik heb nu eenmaal iets met camino - vrouwen. In tegenstelling tot de mannen op de camino zijn zij veel minder prestatiegericht. De meeste mannen willen weten wat je tot nu hebt gepresteerd. Nou, dan ben ik gauw klaar. En dan beginnen zij over hun prestaties. Dan haak af. Natuurlijk zijn niet alle mannen zo. Maar vooral de Amerikanen hebben het vaak over hun capaciteiten. En die zijn er veel op de camino.
Misschien speelt ook wel een rol, dat ik af en toe een opvliegertje krijg.
In ieder geval is er maar een vrouw in mijn leven en die mis ik heel erg. Zij had hier bij mij moeten zijn.

Tijd om na te denken heb ik vandaag in overvloed gehad. Wat een vreselijk saaie dag. Eerst anderhalf uur langs een kanaal gelopen, daarna door Fromista, alwaar ik van een koffie Amerikaans heb genoten. En toen de rest van de dag langs een weg gelopen. Wel op een eigen pad naast de weg. Geef mij maar een veldweg door de akkers. Wel veel klepperende ooievaars gezien onderweg. Zij maken ontzettend veel nesten op de kerktorens. Voor mij de heiligste vogels. Verder hoor je weinig vogels onderweg. Er zijn dan ook nauwelijks bomen. Alleen hier in de tuin gaan de mussen tekeer.

Vandaag was het wederom prachtig weer met de gehele dag zon en een stevig windje in de rug. 21 kilometers gelopen. Dat hield in dat ik om 13.15 uur al bij deze mooie auberge aankwam. Ingeschreven en een bord spaghetti genuttigd, want mijn brood was om 12.00 uur al op. En ik had weer honger.
Zo had ik in ieder geval tijd genoeg om een hand wasje te doen en zelf eens lekker te poedelen. Even het dorp bekeken, maar weinig te beleven. Zelfs de kerk was gesloten.
Nu voorspellen ze wel onweer vanavond, dus ik hoop dat mijn was op tijd droog is. Het zal wel, want de zon schijnt nog steeds volop en het waait ook nog stevig.

Momenteel zit ik in de tuin te genieten van het mooie weer. Om 19.00 uur wacht de maaltijd. Ik hoop op iets meer variatie. De kip heb ik nu wel gehad. Geef mij maar eens een lekkere bal gehakt met bloemkool uit de oven. Dat wordt het eerste dat ik klaar maak, zodra ik weer thuis ben. Maar dat duurt nog even. Ik ben nu ongeveer op de helft in Spanje, dus nog een 400 kms.

Morgenochtend wacht weer een saaie eerste anderhalf uur langs de weg naar Carrion de los Condes. Daarna ruim 17 kilometer door de velden zonder een dorp aan te doen. Dat wordt pas leuk. Maar dat zien we morgen dan wel weer.

Wie kom ik onderwege tegen en mee wie gao ik mee, as ik loop.
Vur wie verander ik van koers, of gao ik retour, ik loop.
Vur wie zal ik blijven staon.
Wie zingt er zo schoon,
dat ik geen schoenen of cd's meer koop.
Ik zet d''n ene voet vur d'n andere en ik loop.

Gerard van Maasakkers.

Het is leuk om er weer over te lezen je schrijft heel goed. Het is wel de bedoeling dat je op het rechte pad blijft. Dus maar weer tot morgen

Annemarie+ Martin 2018-05-17 17:53:30

Weer een mooi reisverslag hoe we het voor jou saaie weg was ,maar je ziet toch weer de mooie dingen onderweg kijk de foto,s Alvast smakelijk eten en fijne avond

Karin 2018-05-17 18:02:06

Nou Rien geniet lekker van de vrouwen dat is het beste volk op de wereld , daar kunde lekker mee ouwe betten da kunde nie zo goed mee mannen die kunnen dat alleen als ze bier op hebben . Succes met de laatste 400 km het schiet al aardig op nog efkus . 👍

Toos D 2018-05-17 18:07:08

hoop dat na de saaie dagen het laatste deel toch wat levendiger wordt. wel mooie fotos en je schiet al aardig op. krijg je nu echt overal kip te eten? zeker plofkippen in de aanbieding daar? kan me indenken dat je wel s wat anders op jebord wilt zien. ook hier weer volop zon en Pinksteren wordt ook heel zonnig. blijf je verwonderen en genieten.

jaqui 2018-05-17 18:53:38

Mooi verwoordt ❤️ (En ik pink een traantje weg)

Gridje 2018-05-17 20:01:11

rien het gaat geweldig ik krijg steeds meer respect voor jou. ik weet 'n beetje wat jij meemaakt groetjes van ons en toytoy

kees en ludo 2018-05-17 20:15:31

Na de meseta komen de bergen dus geniet nog maar even van het vlakke land. Groetjes en veel wandelplezier

Ivonne N. 2018-05-17 21:13:15

Hoi Rien, hopelijk is de wandeling morgen niet zo saai want langs de grote weg lopen is niet leuk. je schiet toch al een eindje op zou ik zo zeggen. nog eventjes dan zit je in de bergen en dan is het klimmen en dalen. Wandel ze met veel plezier. tot morgen maar weer. Groeten Elianne en Jan.

Elianne en Jan koetsenruijter 2018-05-17 21:28:11

hallo Rien , ga nog eens proberen om te reageren op al wat jij beleeft en de mooie routes die jij en vele met jou wandelen . ook met de mensen waaronder nederlanders waar jij de maaltijden mee nuttigde en nog waarschijnlijk . ja Rien ook ik heb hier op de camping weleens last van slechte wifi , gelukkig wel genoeg om jou prachtige verhalen te lezen en de mooie foto' s die jou verhalen begeleiden . als wij het allemaal eens doornemen heb jij er flink de pas in , Rien het ga je goed en wie weet bedenken ze daar ook nog wel eens bloemkool met gehaktbal ! groetjes vanuit zuid Limburg Toon en Marijo

Toon en Marijo 2018-05-17 22:35:01

Hoy Rien, Misschien vroeg je je wel af- waar zit mijn medepelgrim van 2017? Ik ben zelf geen blogger en dus ga ik heel sporadisch op zoek naar een blog. Van Jo had ik vernomen dat je dan toch beslist hebt om weer eens alleen verder trekken. Nu ik vertrekkensklaar sta ben ik toch eens naar jouw blog gaan kijken. het is en blijft nog steeds een mooi avontuur. Maandag reis ik af naar Mont de Marsan en hoop rond begin juli toe te komen in Santiago. Buen Camino mijn pelgrimvriend.

Gie, jouw compaan 2017 2018-05-18 10:16:50

Hallo Rien Het gaat je goed hoor ik wel , maar wel aan denken blijven eten en niet forceren. mooie foto's en de bergen komen eraan verneem ik . Nog veel wandelplezier groetjes.

Jeannine en Jan Van Steensel 2018-05-18 16:38:47

Weer terug van vakantie ontzettend gezellige groep en heel veel gelachen.Jij ook ontzettend naar je zin.dus het gaat goed met ons.Heerlijk dat je zo kunt genieten van de kleine dingen die je zo maar tegen kunt tegenkomen in het leven .liefs