Weerzien in Santiago

Frankrijk, Mont-de-Marsan

Het was triest vanmorgen. En dan vooral het weer. Natuurlijk was het afscheid niet gemakkelijk. Weer alleen op reis en je wandelmaatje achterlaten. Het zal weer wennen worden.

Santiago is voor Jo nog niet helemaal van de baan. Alleen te voet gaat het hem niet worden. We hebben besproken, dat als er iemand met haar mee gaat, zij mij tezijnertijd komt ophalen in Spanje. En een goede vriendin uit Waalwijk heeft zich "opgeofferd" om als slachtoffer mee te gaan. Dit tot grote opluchting van mijn kant, want dan zie ik mijn meisje al in Santiago en zij komt alsnog in Santiago. Dit op voorwaarde natuurlijk, dat ik het haal. Maar ik heb nu een reden te meer om mijn best te doen.

De treinreis is voorspoedig verlopen. Ik heb nergens langer dan tien minuten moeten wachten op de volgende verbinding. Soms moest ik me haasten om de volgende trein te halen. Dit gold vooral de tijd die ik had tussen de TGV naar Parijs Noord en de TGV naar Bordeaux. Dit door de vertraging ,die de eerste had opgelopen in Brussel. Het werd toch nog even spannend.
Na vijf verschillende treinen en een metro in Mont-de-Marsan om 14.45 uur aangekomen en op zoek naar de refuge.
Deze was snel gevonden en wie treffen we daar: Carol met haar weelie. We hebben haar voor het eerst ontmoet in Benevent-Labaye. Omdat ze regelmatig verkeerd loopt stelt ze voor om samen te lopen. Morgen gaan we dat proberen. Misschien lukt het.
Maar dat zien we morgen dan wel weer. Eerst een terrasje pikken, wat te eten voor elkaar zien te krijgen en wat inkopen voor morgen.

A demain.

Succes Rien.

Ina 2018-04-25 17:03:26

Ja, veel succes en plezier richting S. En Jo, het allebeste in E-L. Jammer dat je af moest haken. Maar S ga je zien! En je zult ervan genieten. Maar wel even geduld. Laat de mensen hier maar heel aardig voor je zijn. Ad.

Ad Rouwendal 2018-04-25 17:27:17

Heel veel succes!

John 2018-04-25 17:28:04

Veel succes Rien en veel wandel plezier.

josca 2018-04-25 17:29:05

Niets is toeval, Rien. Zo moest het zijn, dat je een bekende tegen kwam. succes met lopen en Jo met de verwerkingen weer. groetjes

Ans de Kroon 2018-04-25 17:29:20

Rien ik hoop dat je hem uit kan lopen Succes en Jo beterschap🤞🙋🏻

Lenie. vanElteren 2018-04-25 17:31:15

ZET 'M OP!!

Gridje 2018-04-25 17:32:17

Succes Rien het gaat je vast lukken

Toos d 2018-04-25 17:33:01

Weer een mooi verslag Rien van jou ondernemende pelgrimsreis met hindernissen naar Santiago ! Bedankt, goede voortzetting !

Hans&Addy 2018-04-25 17:38:59

Alles is toch nog vlot gegaan .Loopt ze wel de officiële camino die jij loopt ? Vanmorgen toch maar boodschappen gedaan met de rollator twee uur weggeweest.Ging goed.Zo dadelijk ga ik toch maar kaarten is de avond ook weer zo om.Veel plezier op je verdere tocht

Jo 2018-04-25 18:10:22

Mont-de-Marsan, een heerlijk stadje voor een pelgrim. Heb er fijne herinneringen aan. Buen Camino

Brigitte en Daniel 2018-04-25 18:22:53

wat goed Rien, dat je weer op pad kunt en fijn dat je zonder haperingen bent gearriveerd. ook niet verkeerd om een mogelijke wandelpartner te hebben, ik hoop dat jullie elkaar tot steun kunnen zijn. hier triest koud weer. onze vrienden die in Spanje lopen stuurden zojuist een foto:zon alom. dus ga ervoor! heel veel succes jongen.

jaqui 2018-04-25 18:47:55

Succes met het lopen😘

Corry kleemans 2018-04-25 18:57:05

Fijn dat de reis goed verlopen is ,je heb de km nog in de benen zitten ,morgen wel goed fijn dat Jo je kan ophalen een mooi vooruitzicht 👍

Karin 2018-04-25 19:52:53

Hallo Rien voor de derde maal aan de start het gaat je lukken je hebt nu een goede achter achtergrond, op naar Santiago succes.

jef 2018-04-25 20:13:23

Hallo Rien, Daar ga je dan de derde maal van start en het ga je lukken hoor Rien om deze laatste etappe uit t lopen. heel veel succes. Groeten Elianne en Jan.

Elianne en Jan koetsenruijter 2018-04-25 21:32:23

Rien veel succes morgen ,je loopt in ieder geval niet alleen . Jo vanavond gesproken , ook zij heeft er zin in om met de auto naar Santdiago te komen !! groetjes Toon en Marijo 👍🍀

Toon en Marijo 2018-04-25 23:56:57

Uitgaande van de teksten zien we jouw zonder problemen in Santiago arriveren en kunnen jullie toch terugkijken op een goede pelgrimstocht die we met veel belangstelling hebben gevolgd. Gr. Lia en Jan

Lia en Jan 2018-04-26 11:15:56

Rien dit is hopelijk het hele laatste traject dat je gaat wandelen succes namens ons gewenst.