Kanaaldag

België, Leuven

Het leek een saaie dag te worden, maar dat viel achteraf best mee.
26 km langs het kanaal Leuven /Dijle was best te doen met wind mee en de gehele dag droog weer. Af en toe zon, maar veel minder dan de vorige dagen.

Het was wel een ideaal pad om te fietsen en dus was het uitkijken geblazen.
De Belgen kunnen namelijk alleen maar hard fietsen.
Ook weinig reacties onderweg, alleen een drietal ezels kwamen nieuwsgierig kijken. We kregen nog net geen applaus van hen.

Aangekomen in Leuven werden we hartelijk verwelkomd door onze gastvrouw en later door onze gastheer. Ondanks dat we onderweg al hadden gegeten moesten we nogmaals aan tafel voor een heerlijke maaltijd.

Bij de vraag wat uiteindelijk de kosten zijn kregen we als antwoord: GEEN.
Waar maak je dat nog mee. Onze gastheer heeft zelf al diverse tochten naar Santiago de Compostela gelopen en weet dus wat het is.

Inmiddels Jo enkele blaartjes opgelopen en Rien wat gevoelige plekken op de voeten, maar sporttape en blarenpleisters doen wonderen.

Morgen naar Hoegaarden.

Succes gewenst

Kees Buijnsters 2017-03-17 21:57:03

Klinkt erg goed. Zeker de laatste zin... Heerlijk op pad dus. Begint hopelijk al wat te wennen. Beneden Brussel begint zuid Europa. Slaap-ze en hup, weer verder. Opstaan en achterlaten. Oudoe, Ad.

Ad Rouwendal 2017-03-17 22:12:46

dat applaus kreeg je wel niet van die ezels maar wel van mij👏 En wat gastvrij zijn jullie ontvangen ,ik weet Jo dat je niet drink maar op na Hoegaaarden 🍻Fijne nacht rust

Karin 2017-03-17 22:18:25

Ja Rien en Jo het applaus krijg je van ons hier wel hoor. Die Ezels zijn wel heel mooi zo. Weer wat dichter bij. Verzorg je voeten goed want ze moeten nog lang mee. Knap hoor.

Elianne en Jan koetsenruijter 2017-03-17 22:23:10

Leuk al die belevenissen onderweg en lieve mensen leren kennen. Het brengt jullie al veel positiefs. Succes verder

Ans de Kroon 2017-03-17 22:35:29

Glimlachend blijven struinen ,kop omhoog, daar gaan we weer .groeten uit Roosendaal van een ouwe Losse Feeter. Harrie .

Harrie Mannien 2017-03-17 22:37:03

zo te horen goed bezig. In etten valt nu regen dus morgenbij jullie weer droog😎. Positief blijven denken .... Groetjes Ivonne N.

Ivonne 2017-03-17 22:39:21

heel veel groeten van marco .We volgen jullie oedere dsg. groetjes dagbesteding de tuingroep

paul theinissen 2017-03-17 23:21:47

Fijn te horen dat het goed gaat.jullie komen er wel

Nel Bastiaansen 2017-03-18 09:26:34

Beste Rien en Jo, Via Jos en Liza hebben wij je berichten kunnen lezen. We wensen jullie een fijne en voorspoedige voortzetting. Gr. Lia en Jan

Lia en Jan Rompa 2017-03-18 11:53:09

Wat leuk van die gratis maaltijd! Fijn dat de reis goed verloopt; ik heb er alle vertrouwen in dat de eindstreep wordt gehaald. Zijn de voetjes weer helemaal in orde? groetjes en alle goeds voor jullie.

Annemarie. 2017-03-18 15:20:30

Er leuk om elke dag jullie belevenissen te lezen. Vandaag ook weer een mooie wandeldag toegewenst al laat het zonnetje zich maar weinig zien. Maar jullie zijn onze zonnetjes!! SUCCES

Christel Goorden 2017-03-18 15:35:54

Hallo! Ik ben net begonnen aan mijn route van Haarlem naar Santiago. Ik vroeg mij af of u denkt dat een gids echt nodig is of dat ik het met Google maps en GPS wel kan bereiken. Ook vroeg ik mij af of de markering goed genoeg is van de schelpen. Alvast bedankt! Pien Roozen Pien_roozen@hotmail.com