Over de RAVeL 2 deel 2

België, Namur

Na een rustige nacht kwam vanmorgen de schrik, namelijk de rekening. Gezien de accommodatie veel te veel en dat gaf stof om over te praten onderweg. Ondanks dat het een zeer vriendelijke dame was, begrijpen we nu waarom ze moet stoppen. Ze rekent zeker geen pelgrimsprijzen.

De dame adviseerde ons wel om met onze rug tegen een 600 jaar oude eik te gaan staan. Dat zou ons rust en energie geven.
Marco: waar hebben wij dat verhaal eerder gehoord.
Uiteindelijk toch maar niet gedaan. Verkeerde beslissing. Op 8 km voor Namen kreeg Jo veel last van haar knie. Min of meer naar Namen gestrompeld met de nodige stops en dus maar afwachten hoe het morgen gaat. Misschien morgen toch een rustdag.

Toch nog een lichtpuntje. We hebben Rebecca Toet ingehaald, maar dat is niet onze verdienste. Zij had pech met haar rugzak en moest noodgedwongen een dagje extra in Namen verblijven. Toen wij in de jeugdherberg (ja U leest het goed, ook wij zijn jeugd tegenwoordig) aankwamen zat Rebecca daar haar rugzak te repareren met plakband, naald en garen? ??

Benieuwd hoe het morgen gaat. Maar ja, we hebben nog drie en een halve maand te gaan.

Dit betalen voor een overnachting is misbruik maken van het feit dat jullie een pelgrimstocht maken. Het zou mij woedend maken en haar naam uit roepen in de stad als belachelijk.

Martin Albers Spierings. 2017-03-21 19:22:27

De wandelaars Onderweg. Kom mee in stilte onderweg volg onzichtbaar het spoor buiten naar binnen ga te voet kom verder. Veel succes op de Camino

Jef Buijs 2017-03-21 19:38:08

Goed op jullie zelf passen. Misschien toch maar een rustdagje inbouwen. Leuk dat jullie Rebecca nog gesproken hebben. Kunnen jullie toch nog even Brabants praten.

Christel Goorden 2017-03-21 19:41:35

Hallo daar. Dit is minder om te lezen. Let goed op jezelf en luister naar je lijf, hè! Ik wens jullie alle succes en sterkte. Groetjes

Ans de Kroon 2017-03-21 19:41:50

Wat vervelend dat jullie zo veel voor een overnachting moesten betalen ,dat gebeurd je geen tweede keer En ja ductape repareerd sneller dan naald en garen ,dat is de jeugd van tegen woordig Ik hoop dat het morgen de knie van Jo minder in weg zit 🌹

Karin 2017-03-21 20:01:16

Fffff stapje terug en misschien helpt die ouwe eik wel 😉

Toos D 2017-03-21 20:21:01

Toos D 2017-03-21 20:21:12

Hallo Jo ,Rien Zorg dat jullie niet forceren , liever een dagje langer erover doen. Groetjes.

Jeannine en jan Van Steensel 2017-03-21 20:29:30

Goede avond dappere wandelaars ,als Jo morgen kan lopen[laat ons hopen] het is 26.9 km lopen naar de abdij van Leffe via de Maas de N947 en de N92 via Godinne als je morgenvroeg belt met de Priorij heb je[ misschien] een slaapplaats op een bijzondere plaats . wij sliepen in 2005 ook bij Rops . Let op waar je morgenochted start ,moeilijk te vinden , goede reis en beterschap voor Jo . het ga je goed Harrie

Harrie Mannien 2017-03-21 22:17:20

Hallo Jo en Rien, een mooie rustige avond voor jullie en beterschap voor Jo. wij duimen voor jullie. Groetjes en tot morgen.

Annemarie 2017-03-21 22:27:19

Wat leuk dat je over rebekka ( plaatsgenootje) schrijft, ..volg haar blog, veel succes verder en hopelijk valt de blessure mee..

Jeaner 2017-03-21 22:30:29

Inderdaad jullie hebben tijd genoeg, rustig aan. zoals jullie weten is de weg erheen belangrijker dan het aankomen. Groetjes

Ivonne 2017-03-21 22:50:30

Goedemorgen, Hopelijk gaat het vandaag beter met je knie, neem de rust als het nodig is. Kijk weer uit naar julie volgend verslag.

Adrienne 2017-03-22 07:26:46

Doe maar een dagje rust nemen en ga genieten van Namen

nanny 2017-03-22 08:38:31

Ja hier sluit ik mij bij aan , neem op tijd jullie rust , ja ook dat kom je tegen dat ze de Pelgrims uitbuiten , klopt niks van natuurlijk , hier is het lente , denk aan jullie , en pas op jullie zelf , groetjes , en suc 6 bij alles wat jullie ondernemen ,Bonne route.

Paulien 2017-03-22 09:57:10

Hallo kanjers, eindelijk had ik weer een beetje fut om jullie belevenissen door te lezen. Ik ben gisteren weer thuis gekomen van het ziekenhuis waar ik voor de 3e keer weer heb in gelegen. Ik ga er vanuit dat het nu de goede kant op gaat. Maar ik vind jullie blog geweldig om te lezen, knap gedaan. Ik hoop dat het met je knie wel wat beter gaat worden. Leuk dat jullie zo ook steeds nieuwe mensen ontmoeten. 'N hele ervaring. Nou ga ik het echt dagelijks bij houden. Ik wens jullie heel veel wandel plezier en beterschap met je knie. Ook groetjes van Andrè .

Corrie van Gool 2017-03-22 18:40:17

Hallo Jo en Rien, eindelijk heb ik jullie te pakken,was even zoeken,maar daar is ze dan, wees heel voorzichtig jullie zijn kanjers beter een paar dagen later aankomen in Santiago maar gezond dan helemaal niet,zet hem op want zo te zien de reacties en jullie ervaringen valt het niet altijd mee zet hem op,lieve groetjes en kracht van Hennie.

Hennie 2017-03-22 19:57:43

Ja Jo en Rien dat verhaal van die oude dikke eik dat klopt maar dat hoeft perse geen hele oude eik te zijn hoor. maar inderdaad als je daar een paar uur tegen aan zit krijg je er inderdaad energie van. Maar als ik het zo lees moesten jullie veel geld betalen voor een overnachting. ik hoop dat jullie toch wat rust nemen. jullie hebben tijd genoeg. Jo en Rien jullie zijn echte kanjers hoor. petje af. Ook leuk dat jullie Rebecca hebben in gehaald. dus die nam ook even rust om haar rugtas te repareren. zo zie je maar. ik steek in Meersel dreef bij de grot een Kaarsje op voor jullie. Beterschap met de Knie van Jo. groeten ook van Jan.