Pasen

Frankrijk, Saint-Révérien

Het leek gisteravond wel een invasie van Nederlanders in het restaurant van de camping. Geen wonder, want het is een SVR-camping. Alleen maar Nederlanders en bij wie zetten ze Rien aan tafel? Juist, een Fransman. Niet zo verwonderlijk, want de Nederlanders waren altijd minstens met z'n tweeën. Zelfs de kok (een hele goeie) en de ober (ook een heel geschikte) waren Nederlanders. Lekkere Hollandse tomatensoep, een boeuf Bourgignon en een crème brulee met een karafje rode wijn erbij en tenslotte nog een kop koffie. En dat voor Nog geen 20 eurotjes. Kun je niet voor sukkelen.
De Fransman zei overigens niet veel en van wat hij zei kon ik geen chocolade maken.

Vannacht lekker geslapen, alleen de koelkast maakte wat leven. Gerepareerd door de stekker eruit te trekken en toen heerlijk geslapen. Vanmorgen de campingbaas nog gesproken en die heeft mij gewezen op de refuge Pelerin municipal in Saint-Reverien. Gisteravond geprobeerd of ik misschien wat verder zou kunnen komen, maar de slaapplaatsen waren of vol of de mensen waren er niet. Dus vandaag weer een soort rustdag. 14 kilometer gelopen. De campingbaas heeft voor ook nog een caravan geregeld op de gemeente camping in Premery, waar ik maandagavond ga slapen.

Onderweg toch regelmatig gedacht, hier loop ik nu in mijn wandelkloffie, terwijl de meesten toch op hun Paasbest uitgedost zijn. Je denkt aan wat 2017 jaar geleden is gebeurd. Dezelfde gedachten had ik afgelopen vrijdag om 15.00 uur.
Onderweg heb je de gelegenheid om dit alles te overdenken en er bij stil te staan. Thuis ga je daar heel anders mee om. Zeker ik.
Maar dan kom in de refuge en ontmoet je daar een jong Duits stel en een Belg ook in hun wandelkloffie. Dus ik ben niet de enige.

Onderweg nauwelijks mensen gezien en geen enkele bonjour hoeven te laten.
De enige belangstelling had ik van een aantal witte dames in de weilanden, die nodig in bad moesten.

Het was een frisse dag zonder regen, bewolking en weinig zon. De regen is vannacht al gevallen. Daar ben ik even wakker van geworden, maar daarna weer lekker ingedut.

Hier is verder geen restaurant, maar er zijn wel een aantal voorzieningen, zoals een oven, een magnetron en gasstel. Je kunt er soep maken, een diepvriesmaaltijd kopen en een joghurtje eten. Dus het wordt weer iets anders dan gisteren.

Pilgrim, in your journey you may travel far,
For pilgrim it's a long way to find out who you are.

Hoi Rien Fijn, dat het nog steeds goed gaat. Je maakt ook best veel mee. Alleen met het wandelen zelf snap ik dat je Jo, je maatje mist. Maar wel alle tijd om te denken. Hier vandaag ook aangenaam wandelende. Kil, beetje zon. Soms bewolking. Veel wind, maar.........droog. Het gaat je goed Rien. Groetjes

Ans de Kroon 2017-04-16 16:47:24

We wensen je hele mooie Paasdagen!

Nico Korsten 2017-04-16 17:18:12

Hoi Rien Eerst een zalig Pasen ook voor Jo en de rest van de familie En ik heb weer genoten van je reis verslag en wens je een fijne avond

Karin 2017-04-16 17:36:52

Wij vinden dat je het nog steeds goed doet Rien. Het enige dat je tegenzit is de rust in de slaapplaatsen. Je foto's zijn nog steeds prachtig. Ook van die witte dames. Je kunt proberen of ze je een warme trui willen geven. Wij denken van niet. Je zet nog steeds je beste beentje voor en dat is goed. Maak er morgen weer wat van. We zien je verslag tegemoet.

Martin Albers Spierings.+ Annemarie Kruger. 2017-04-16 17:36:53

Hoi Rien, hele fijn paasdagen toegewenst en nog veel wandel plezier!!

ronald en yan-jeroen 2017-04-16 18:31:50

Wandelende paasdagen weer eens wat anders dan paashazen en eieren eten . Geniet nog maar van de laatste kilometers straks ga je ze missen Af en toe een schietgebedje deze dagen dat doet je op het rechte pad blijven . Goede nacht

Toos D 2017-04-16 18:54:09

Hoi lieverd. Fijn dat je ondanks wat ongemakjes wat betreft slapen toch nog steeds geniet. Zojuist thuis gekomen van het etentje met de kinderen heerlijke schnitzel op en ook CRÈME BRÛLÉE, dus ook ik mijn lievelings- nagerecht.

Jo 2017-04-16 20:44:39

hou Rien, Een zalig Pasen voor jou en Jo natuurlijk die heb ik van morgen al weer gesproken. alles was goed. ja met wat on gemakjes kom je de dag toch door hoor Rien dat hoor er nou helemaal bij deze tocht. slaap lekker en tot morgen groeten.

Elianne en Jan koetsenruijter 2017-04-16 23:24:19

Ja je hebt weer veel meegemaakt Rien , mooie witte dames maar ze zeggen , zo weinig hooguit een boe , ja die Nederlanders zitten nu overal paas vakantie , hier in nl is het erg koud krijgen zelfs nachtvorst , wat zal jij straks moeten wennen , nu die vrijheid , straks weer drukke Etten-Leur , ik denk wel dat er een paar mensen heel erg blij zijn als ze jou weer zien , Jo je kinderen. Geniet er nu nog van je bent zo goed bezig , voor morgen veel kracht en sterkte , in ieder geval weet je dat je kan slapen morgen ,groetjes van mij.