Stormachtig

Frankrijk, Châteaumeillant

Na een autoritje gistermiddag, vroeg ik de vriendelijke meneer Rabo, onze gastheer, of hij ons morgenochtend weer bij de kerk af wilde zetten. Non, non, was zijn antwoord. Wij schrikken natuurlijk. Maar hij legde ons uit dat de camino route vlak langs zijn boerderij liep. Alleen om bij de kerk te komen moest hij 5 km omrijden. Hij wees ons de pad die we moesten volgen de andere morgen. En inderdaad, na een paar km lopen zaten we weer op de route. Wel een stukje van de Camino overgeslagen, maar helaas het kon niet anders. Wij malen daar niet om.

Onze gastheer heeft er gisteravond voor gezorgd, dat onze buikjes weer gevuld werden met prima eten voor ons uitgehongerde pelgrims. Daarna weer terug naar onze warme gite en niet lang daarna onder de wol voor een welverdiende nachtrust.

Vanmorgen om half acht ontbijt en natuurlijk regende het weer. Dus regen bescherming aan en op stap. Een geluk: de temperatuur was drie keer zo hoog als gisteren, namelijk 11 a 12 graden. En onderweg tot voor anderhalf uur voor Chateaumeillant enkele regendruppels. Daarna volop regen. De gehele route vandaag stormachtige wind op kop, zodat het af en toe leek alsof we werden teruggeblazen. Dus kwamen we lekker door gewaaid in Chateaumeillant aan.

Ons gemeld bij het hotel, dat onze gastheer had aanbevolen. De bedoeling was in een mobile home te gaan slapen, maar deze was pas per 1 april beschikbaar. Dus nu in een lekker warm hotel, alwaar we hebben liggen poedelen in een warm ligbad. Gelukkig was Rien voorhanden om Jo uit bad te helpen. Straks hier een warme maaltijd en weer op tijd ons bedje opzoeken, want morgen wacht een trip van 19 km naar Le Chartre. De reservering is gemaakt door de gastvrouw van het hotel.
Vandaag 22 km gelopen en niet moe. Onderweg veel Bon Courage toegeroepen gekregen. En dat hebben we.

BON COURAGE.

Hallo Rien en jo Het weer is voor jullie nog de grootste tegenvaller. Maar vol houden ,want na regen komt altijd zonneschijn. Gr de veldjes

Ad en Bep vd velden 2018-03-28 18:23:34

Hallo Rien en Jo Het word tijd dat het weer omslaat. Positief is wel weer dat het wandelen goed gaat ondanks de omstandigheden . Ga zo verder. Groeten Elly en Ad

rienenjosantiagodeel2 2018-03-28 18:28:03

Wat een hoop zegen van boven ,daar lopen jullie toch mooi op schema ,geniet van je avond En morgen weer mooie wandel kilometers

Karin 2018-03-28 18:33:01

Wij zeggen altijd: je krijgt het weer, dat je verdient. Dat geldt alleen voor ons, niet voor jullie. Bon chemin.

Jan 2018-03-28 18:36:46

Oei oei wat een pech maar wel volhouders en een heerlijk warm bad gr Lenie🤞

Lenie van Elteren 2018-03-28 18:41:14

Enorm respect voor jullie, hou vol❣️

Gridje 2018-03-28 18:49:51

Dat voorspelt wat na al die zegen van boven , Ha=ha jullie zullen wel genoten hebben warm hotelletje ,en een warm bad , respect voor jullie regen wind , maar eens een pelgrim altijd een pelgrim , als straks de zon gaat schijnen kan de regen kleding weg , korte mouwtjes, korte broek , het is hier ook niks dus jullie missen niks hoor , met pasen word hier sneeuw verwacht , nou voor vannacht slaap lekker , en morgen weer fit jullie route vervolgen , groetjes van mij.

Paulien de Bruijn 2018-03-28 19:16:09

Ondanks slechte weer hebben jullie er toch plezier in, merk ik. Volhouden maar, elke dag een stuk dichter bij jullie doel. Duimen voor beter weer. groetjes en succes

Ivonne N. 2018-03-28 19:26:34

Wat een pech al die regen ,maar weet dat na regen er zonneschijn komt. Ook hier ist vandaag een natte dag.. Hopelijk morgen een droge dag.

adrienne huijbregts 2018-03-28 20:00:26

Jullie zijn dus lekker uitgewaaid en kunnen jullie er weer even tegen. Morgen weer op tijd op voor de volgende etappe, hopelijk met beter weer. Wij zien jullie verslag weer tegemoet.

Annemarie+ Martin 2018-03-28 20:58:50

Morgen naar La Chatre is een vrij grote plaats ik heb in 2011 geslapen in Hotel du Commerce. Inkopen bij de Lidl. Hopelijk krijgen jullie beter weer hier valt het ook tegen. Bon Chemin.

Jef Buijs 2018-03-28 21:32:36

Morgen naar La Chartre. dat is inderdaad een hele mooie plaats. Daar woont een nicht van mij. Vandaar ik het weet dat het een eer mooie plaats is. Geniet er van en hopelijk mooi weer want hier valt het tegen. Minder regen in ieder geval. A de Main. groeten Elianne en Jan

Elianne en Jan koetsenruijter 2018-03-28 23:40:21

tjonge jonge, wind en regen tegen..... niet echt aangenaam maar jullie zijn doorbijters dus t komt vast goed. onderweg komen jullie wel op hele mooie plaatsen zo te zien aan de fotos. en zo vroeg in het seizoen valt jullie wel veel aandacht en hulp ten deel, toch? dat is ook niet verkeerd. hier heerst nog altijd de griep overal. het is nat en niet echt aangenaam van temperatuur. gisteravond hier in de stad een mini-Passion gehad compleet met verlicht kruis. en vrijdag JC Superstar in de kerk. ook een pad van 1000 schreden begint met de eerste stap