Met z'n drieën

Frankrijk, Neuvy-Saint-Sépulchre

Ik heb gisteren gemeld dat Frank een gezellige causeur is,maar buiten dat is het ook een geweldige snurker. Tjonge, tjonge, wat ging die man tekeer vannacht. Geen oog dicht gedaan. Zelfs de oordoppen hielpen niet bij hem. Nog nooit iemand meegemaakt die zo tekeer kan gaan. Zelfs Guido heeft vannacht zijn oordoppen voor de eerste keer ingedaan en dus ook niet geslapen.
Vanmorgen duf uit bed, ontbijt en lunch gehaald bij de warme bakker en op pad. Gaandeweg ging het lopen beter en zijn we al om 14.00 uur bij de gite aangekomen en ons geïnstalleerd. Drie kroegen hier, maar alle drie gesloten. Dus maar bier gehaald in de superette en tevens ons avondeten meegenomen, want het restaurant is ook gesloten.
Vanavond paella met een soepje vooraf en een yoghurtje als dessert. We gaan dus weer geen honger lijden. Ook het flesje wijn zijn we niet vergeten.

Dan de titel met z'n drieën. Jullie denken natuurlijk dat Frank met ons mee is gelopen. Niets daarvan. Even buiten het dorp zette hij de pas er in en liet ons achter. Echter wij kregen op dat moment het gezelschap van een hond, die het gehele traject met ons mee is gelopen. Zijn naam zijn we niet achter gekomen, maar op het commando "assi" ging hij netjes zitten. Dus wel een Franse hond.

Hij had een band om zijn hals, maar daar stonden verder geen gegevens in. Voor de rest was hij heel levendig en aardig, maar wel levensgevaarlijk. Hij stak meerdere malen zomaar de weg over, waarbij automobilisten moesten remmen om hem te ontwijken.
Hij heeft ons vergezeld tot in Neuvy-Saint-Sepulchre, alwaar wij hem probeerde achter te laten bij het politiebureau. De plaatselijke agent, stuurde ons echter door naar het gemeentehuis, dat niet open was. Schiet lekker op. Dus maar mee laten lopen naar de gite en daar buiten de poort laten staan. Toen wij boodschappen gingen doen na het douchen, hebben we hem niet meer gezien. Hij zal wel met iemand anders zijn meegelopen.

Vandaag wederom een mooie wandeling met aardig wat zon, geen regen en een temperatuurtje van een graad of 15. Kortom heerlijk wandelweer, maar wel met de jas aan. 19 kilometer gelopen. De hond wellicht 38 kilometer.

Een hele mooie gite vandaag met 10 slaapplaatsen en zoals het er nu naar uitziet weer met z'n tweeën. Frank ging gelukkig nog een 9 kms verder door. Misschien dat de hond hem heeft gevonden.

Morgen naar Gargilesse waar diverse routes samenkomen, maar we hebben al gereserveerd in een artiestenhotel. Ben benieuwd.
In ieder geval met avondeten en ontbijt.

A demain. Ultrea.

Hoi Rien , namens Lianne en mij nog van harte gefeliciteerd met jullie koninklijke onderscheiding. Breng je ook onze felicitaties over aan Jo. Geweldig knap dat je al zo ver bent. Ga zo door

martin koenraadt 2017-04-28 19:07:26

Je blijft gek met honden. Hier is er een die volgende week weer komt heb ik ook toch wat gezelschap. Vanavond Jos Mulder gebeld en bedankt voor zijn inzet om uit te zoeken hoelang wij binnen de sjoelwereld actief zijn geweest.Ook hij was gebeld door Harry Dirkx. Morgen naar Paulien om onze reis door te praten.

Jo 2017-04-28 20:58:21

Je maakt van alles mee,snurkers honden ga maar door,het zal straks weer wennen worden in je huis.Maar ook weer fijn in je vertrouwde omgeving.geniet van je looptocht en hopelijk rustige nacht.liefs

Corry Kleemans 2017-04-29 09:31:25

Hoi Rien, Wat goed van jou weer een stukje verder. Je maakt ook daar van alles mee lees ik wel. nog iemand er bij om te snurken maar goed die slaapt voorlopig niet meer bij jullie. weer heel mooie foto`s met een woord geweldig Rien. groeten

Elianne en Jan koetsenruijter 2017-04-29 10:10:55

Volgens mij Rien trekken jullie hondjes en blondjes aan weliswaar van 81 maar toch. wat een leuk verslag , en prachtige omgeving , nou ik heb met jo een hele leuke middag en lunch gehad , en natuurlijk de rit besproken die wij samen naar jou gaan maken kik ernaar uit zo.n mooi uitstapje , en leve de oordopjes ja snurkers is erg John kon dat ook heel goed leve de logeer kamers , ik wens jullie een gezellig weekend , een snurk loze nacht en voor morgen een fijne loop zondag , groetjes van mij.