Singing in the rain

Frankrijk, Bouzais

Vannacht wel geslapen, maar niet al te best. Geen van ons drieën.
Bij elke beweging kraakten de bedden enorm. Gelukkig zijn we op tijd naar bed gegaan, zodat we toch onze uurtjes te pakken hadden.

Vanmorgen na het ontbijt afscheid genomen van onze gastheer Jean-Yves en tot straks gewenst aan Merel. We ontmoeten elkaar weer in de volgende refuge. Wij lopen niet samen, want het tempo van Merel ligt veel te hoog voor ons. Bovendien had ze eerder al aangegeven liever alleen te lopen.

Toen we onze neus buiten de deur staken, bleek het te motregenen. Dus de beenkapjes aan, de rugzak voorzien van regenhoes en ons zelf in de poncho's gehesen. Buiten heeft Jean-Yves ons gefotografeerd en zijn we op pad getogen. Zingend: I'm singing in the rain. Gelukkig heeft niemand onze mooie stemmen gehoord.

In de eerste de beste bar hebben we ons tegoed gedaan aan lekkere warme koffie. Waarschijnlijk was de barjuffrouw niet zo blij met ons, want terwijl wij aan de koffie zaten, mocht zij met een dweil ons waterafval, dat van de regenkleding droop, opdweilen. Had misschien op een fooitje getekend. Maar we blijven zuinige Hollanders.

Om circa 12.00 uur stopte het met regenen, maar we hebben voor de zekerheid de poncho's tot 14.00 uur om gehad. Ook vanwege de kou. Later brak toch nog even het zonnetje door. Desondanks in Saint-Amand-Montrond toch nog een heerlijke warme chocolademelk genuttigd. Dat fietste er goed in.

Bij de refuge aangekomen hartelijk verwelkomd door onze gastvrouw Dominique. Merel was er al. Rien kwam niet helemaal okselfris aan. Beetje last van zijn rug. Warme douche en even plat doen dan wonderen. Vandaag 25 km gelopen, maar morgen doen we het rustig aan. Onze Chambre -d'hotes is alweer gereserveerd en hiervoor hoeven maar 13 km te lopen.

Ik zet d'n ene voet vur d'n andere voet en ik loop.
't is mee vallen en opstaon begonnen, ik loop.
Honderd schoenen versleten
en God mag 't weten
hoeveel paar ik in m'n leven nog koop.
Ik zet d'n ene voet vur d'n andere voet en ik loop.

Gerard van Maasakkers.

Balen van die regen. Duim dat het de laatste regendag is, maar dat zal wrs ijdele hoop zijn. Veel succes en vooral veel zon, maakt het een stuk makkelijker. Groetjes

Ivonne N. 2018-03-26 21:11:04

O Jo je kan nog lachen , en Singing in the Rain zingen dan ben je pas een echte pelgrim , leuke mensen allemaal , 25 km is veel hoor , morgen iets rustiger , spaar je mannetje een beetje, nou jij red het wel , de knieen willen mee ,lekker eten , ja die bedden he , van hout dat kraakt en piept van alle kanten , dus gedraag je ha-ha-ha ,?? blij dat het jullie zo goed gaat denk aan jullie , fijne nacht , en voor morgen weer fit op , groetjes van mij xx

Paulien de Bruijn 2018-03-26 21:28:46

Wat een mooie foto’s Ik vind wel dat jullie echte echte kanjers zijn Maar keken het gezegde , Na regen komt zonneschijn Ik wens jullie een hele fijne nachtrust En een fijne loop morgen Allebei de gr💪🏻🙋🏻

Lenie v Elteren 2018-03-26 21:50:13

regen kunnen jullie niet gebruiken hopelijk morgen weer een droge dag en als het even kan het zonnetje erbij !!gr. van ons 👫💐

Toon en Marijo 2018-03-26 21:52:38

25 km gelopen ik doe het jullie niet na ,jammer van het weer ,ik heb weer genoten van jullie verslag He ga je mee een eindje lopen .Gerard van Maasakkers Mooie km voor de Dinsdag

Karin 2018-03-27 08:01:54

wat een pech die regen gelukkig kun je elkaar motiveren al is het maar met zingen.ga zo door

corry kleemans 2018-03-27 08:21:26

tja regen is dan wel zegen van boven maar niet het lekkerste weer als je moet lopen. doe het vandaag kalm aan, het is nog een eind en jullie willen het halen! hebben ze in de refuge last van boktorren of...... hopelijk schijnt t zonnetje vandaag. loop ze!

Jaqui 2018-03-27 08:30:41

Je weet he na regen komt zonneschijn. Veel wandel plezier

Toos voetee 2018-03-27 08:31:28

Veel wandel kilometer ik ben al blij dat ik zo kan weer lopen ik hoop dat het zonnetje weer voor jullie gaat schijnen groetjes

Limburg 2018-03-27 09:08:13

beste Jo en Rien, ja zult wel zeggen geen reactie. Ik krijg jullie reis niet binnen in mijn mail box. gelukkig heb ik bij vertrek de eerste bewaard. dus kan het nu wel weer volgen. Fijn dat het goed gaat met de knieën van Jo. het is dan ook goed om te horen dat het verder goed gaat. zeer mooie foto`s moet ik zeggen. hou jullie goed en na regen komt zonneschijn. veel wandel plezier. a biënt to Elianne en Jan