Via Monastica

België, Jodoigne

Vandaag aangekomen op de Via Monastica in het plaatsje Jodoigne. Althans in de buurt daarvan. Een rustige wandeldag achter de rug met geen regen en veel wind en heel af en toe een schraal zonnetje.

België staat bekend als het land van de frituren. Nou mooi niet vandaag. Nog geen warme hap kunnen scoren vandaag. Gelukkig vanmorgen genoeg bammen meegenomen, zodat de buikjes redelijk gevuld zijn. Maar ja, we zijn tenslotte met een pelgrimstocht bezig en dan hoort dit er ook bij.
Bovendien heeft Jo vooraf aangekondigd 5 kilo af te vallen en ze moet ergens beginnen, niet waar.

In de loop van de week zijn we langs de Haacht, de Stella Artois brouwerijen gelopen en vandaag door Hoegaarden en dat alles is voor Rien te verleidelijk. Hij is na jaren weer aan het bier geslagen. En lekker dat het was.

Morgen richting Namen, maar van hier uit is dat 36 km. Lijkt ons te veel van het goede. Dus zal wel in twee keer gaan. Maar dat zien we morgen dan wel weer.
Vandaag kon alles nog in het Nederlands, dat zal morgen wel anders worden. We gaan zovast onze talenknobbel zoeken.
Om te oefenen : A DEMAIN.

Ha, ha, ha. Leuk geschreven. Geen frituur, maar wel bier dus. Geniet er van. succes morgen. groetjes

Ans de Kroon 2017-03-19 18:48:53

De eerste week zit erop. Je zit nu wel in het ritme van elke dag lopen. Gaat vanzelf. Succes verder. Groeten Elly en Ad

Ad van Opstal 2017-03-19 18:50:18

Ik geniet van jullie reis verslag ,ik hoop dat de weer goden jullie blijven volgen ,en ja als je na een frietkot zoek kom je ze niet tegen ,maar Rien heeft een extra boterham al gehad 🍻 Dit kwam ik tegen uit eige werk Ver weg De deur uit Het einde van je pad Een blokje om De stad uit Weg hoe ver Ver weg Met de fiets De auto Te voet Ik vlieg Weg hoe ver Hoe ver is ver weg Ver weg kan zo dicht bij zijn Liefs Karin 🌹

Karin 2017-03-19 18:58:19

Bon voyage

Corrie groenhuis 2017-03-19 19:00:18

gelukkig gaat alles goed. ik was blij jullie te horen gisteren. en vanaf nu lees ik jullie verslagen samen met mama! au revoir veel suc6. liefs koen xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

koen 2017-03-19 19:24:00

Dat jullie na zo'n dag lopen nog zin hebben om te schrijven ! Maar blijven doen hoor vind het leuk zit te wachten op het volgende verslag .

Toos D 2017-03-19 21:00:56

Dit zal de komende dagen normaal zijn , maar wandelen langs de Maas in niet ongezellig , nogmaals goed plannen is van groot belang, i Wij genieten van je dagelijkse columns, geeft de sfeer goed weer. Rina en ik wandelen met jullie mee . bon camino pelgrims , Groeten van Harrie

Harrie Mannien 2017-03-19 21:28:47

Dit was ook weer een leuk reisverslag! een fijne avond en voor morgen een goed reis verder en pas goed op jezelf.

Annemarie 2017-03-19 21:38:28

jullie zijn heel goed bezig . BON CAMINO

ludo 2017-03-19 22:34:14

Kijk elke dag uit naar jullie verslag Gelukkig weer geen regen, houden zo..... en inderdaad sla genoeg voorraad in als het kan, want hoe verder jullie franhrijk en Spanje ingaan deste schaarser worden de winkeltjes en huizen. Die 5 kllo val je met gemak let maar op. Veel plezier en geniet ervan. Ivonne

Ivonne 2017-03-19 23:23:26

Goed bezig. Vol houden zo en genieten. Groetjes Nel en Levien

levienvan vlimmeren 2017-03-20 08:13:30

Ik denk zomaar dat er nog heel wat frieten naar binnen zullen worden geloodst. Dus die pech van gister wordt goed gemaakt. Leuk om jullie stukjes te lezen. Bonne route...

Ad Rouwendal 2017-03-20 09:35:24

kijk elke dag uit naar jullie verslag, ha.ha nou ik denk als jullie de rit uitgelopen hebben bij allebei wel een paar kg af zijn, en er gaat niets boven een lekkere koud biertje, een goede reis nog voor de maandag, hopelijk wel lekkere warme maaltijd, jullie verdienen het ,de groetjes v mij.

paulie 2017-03-20 10:02:46

Het dagelijks stukje weer gelezen (trouwens, goed hoor......). De kop is er dus zogezegd af. Je kunt nu zo'n beetje door op "routine". Laten we hopen dat je het zoveel mogelijk droog houdt. Hier is het nogal aan de natte kant. Succes verder!!!

John en Maria Allen 2017-03-20 13:07:22

hoi Jo en Rien . Heel leuk om iedere dag jullie verslag te lezen.Knappe opbouw doen jullie hoor, niet te ver iedere dag en je ogen de kost geven. Veel gezellige kilometers deze week

martin koenraadt 2017-03-20 19:01:41

Hoi Jo en Rien. Wat leuk dat jullie al zover zijn. zoals jullie al hebben geschreven het is ook een uitdagende Pelgrimstocht. Geen frituur. zorg dat je niet te veel km loopt en neem de tijd. veel succes A DEMAIN