1e mijlpaal

Frankrijk, La Châtre

Gisteren was de grote verwendag. Niet wat het weer betrof, dat was niet best, maar wij bedoelen het verblijf in Chateaumeillant.
Het hotel "La Goutte Noir",waar wij verbleven, was van uitstekende kwaliteit. Zeer vriendelijke ontvangst van een zeer vriendelijk dame, die meteen aanbood om onze kletsnatte kleding en schoeisel te drogen in een droogruimte. Vanmorgen was alles kurkdroog en netjes verzorgd.
Het eten (een pelgrims menu) was ontzettend lekker en aan de kamer waarin wij verbleven mankeerde niets. Ook het ontbijt was prima in orde. De prijs was behoorlijk, maar dan heb je ook wat. Dus een grote verwennerij, dat wij beschouwen als het verjaardagscadeau voor Rien.
De komende dagen wordt het refuge werk, dus dit pakken ze ons niet meer af.

Vandaag heerlijk in de zon gelopen en samen met de wind op kop, zijn we lekker bijgekleurd. Geen regen gezien, dus wij zijn twee zeer blije mensen.

Het onderdak voor vanavond is in een voormalige pastorie van het Presbyteriaans Genootschap. De Presbyteriaanse leer vloeit voort uit de Protestantse Reformatie met de roots in Schotland en Zwitserland. De leer telt ruim 55 miljoen volgelingen.
Om hier te komen hebben wij 19 km moeten lopen en zijn hier zeer hartelijk ontvangen. De overnachting kost slechts 10 euro per persoon. Een schijntje vergeleken bij het vorige hotel.
Koken is hier mogelijk, maar bij het bezichtigen van La Chartre hebben een pizzeria gezien, dus daar gaan we ons lekker volstoppen.

Dan de mijlpaal. Op dit moment hebben wij 260 km gelopen. Dat is ruim meer dan vorig jaar, toen Jo in Namen naar huis moest. Dus die mijlpaal hebben we bereikt en dat geeft goede moed voor het vervolg van onze pelgrimstocht.
Morgen komen er weer 19 kms bij en het onderdak is weer geregeld, dank zij de dame die ons heeft geholpen.

Pilgrim, how you journey
On the road you chose
To find out why the winds die
And where the stories go.

Enya.

Al 17 dagen onderweg, de kop is er af, vol goede moed verder zou ik zeggen. Wij leven mee. groetjes en veel succes

Ivonne N. 2018-03-29 18:50:41

Gefeliciteerd met dit succes. Nu komt de ommekeer in jullie lopen. Geen regen, beter weer, wat zon en veel plezier in het lopen. Hou vol zo! Groetjes

Ans de Kroon 2018-03-29 19:04:38

Geweldig hou vol zo !

Theo van der Griend 2018-03-29 19:13:04

Dat is zeker een mijlpaal! GEFELICITEERD! 100 km meer dan een vierdaagse week.. Lekker weertje erbij ook nog ...

Richard en Monique 2018-03-29 19:18:00

Ga zo door , en nog veel mooi weder gewenst. Groetjes

Jeannine en Jan Van Steensel 2018-03-29 19:33:32

Kijk, dat hebben jullie al overwonnen ! Op naar de volgende mijlpaal. Genieten zou ik zeggen......

Adrienne 2018-03-29 19:35:53

geweldig goed nieuws, gefeliciteerd!!! petje af hoor. en het beloofd veel voor de rest van de trip.

jaqui 2018-03-29 19:41:37

Gefeliciteerd met jullie mijlpaal ,en wat een mooi weer om te lopen ,in gedachte bij jullie reis ,kijk ik vanavond naar THE Passion,morgen een Goede Vrijdag

Karin 2018-03-29 20:20:57

Geweldig 260 km zo knap , chapeau , en wat een mooie foto ,s volgens mij komt deze route naar jullie bestemming helemaal goed , en Jo je ziet er gekleurd uit , lekker buiten kleurtje ja zon en wind , ja jullie lopen gewoon de zon tegemoed , en naar de Pasen , en Rien loopt naar z,n verjaardag nog 4nachtjes slapen ,maak er een geweldig weekend van met zon en mooie omgeving ,voor vannacht slaap lekker voor morgen weer fit An Route xx

Paulien de Bruyn 2018-03-29 20:51:08

Hoi Jo en Rien, Wat heerlijk om hier op terug te kijken. Dat jullie al heel wat km hebben gelopen. Gefeliciteerd!!!!!! geweldig. Chapeau en wat een mooie foto`s zeg. Ga zo door. Gr Elianne en Jan

Elianne en Jan koetsenruijter 2018-03-29 22:57:09

Wat is het s,morgens toch heerlijk met een kop koffie om jullie avonturen te lezen . Veel wandelplezier en ik kijk uit naar julie verhalen

Toos voetee 2018-03-30 07:50:21

Het is wel leuk dat jullie ook Lourdes onder weg tegen komen maar ja ga zo door met goede vooruit zichten wij doen het niet na groetjes

Limburg 2018-03-30 09:07:04

gefeliciteerd met jullie mijlpaal en je mag jezelf af en toe verwennen!

corry kleemans 2018-03-30 11:07:40

Wat een prestatie ga zo lekker Door gefeliciteerd

Nanny 2018-03-30 11:57:42

Gefeliciteerd met deze mijlpaal. Het doet ons goed te horen dat alles goed gaat nog even door stappen en jullie komen aan op de plaats van bestemming. Succes voor morgen en we lezen jullie verslag weer.