Trein en bus

Frankrijk, Saint-Jean-Pied-de-Port

Vanmorgen om vijf uur liep de wekker af, maar toen was Rien al uit zijn bed. Er moet dan toch voor voldoende proviand worden gezorgd om de dag door te brengen zonder om te komen van de honger. Dat is dan ook niet gebeurd. Worstenbroodjes, eierkoeken, kadetjes, water en cola, alles moest mee.

Dan de reis. Om 07.06 op de trein gesprongen in Etten-Leur, die ons naar Antwerpen bracht. Hier de Thalys naar Parijs Noord. Van Parijs Noord met de metro naar Parijs Mont Parnasse. Omdat er in de Thalys ook een paar Belgen zaten, die niet wisten hoe bij de metro te komen, heeft Jo ze mee op sleeptouw genomen. En zo zijn ook zij op station Montparnasse aangekomen. En dan de lange zit in de TGV naar Bayonne. Vier uur zitten valt niet mee voor ons wandelaars. En dan nog een uurtje in de trein naar Saint Jean Pied de Port. Althans dat dachten we. Nou mooi niet. Willen we in Bayonne naar de trein lopen worden we naar een bus gestuurd. Trein overvol, dus heeft De Franse Spoorweg Maatschappij bussen in moeten zetten om ons en de rest naar SJPdP te brengen. Maar uiteindelijk zijn we gearriveerd. Wat later dan gedacht.

Ons bedje opgemaakt, transport voor onze tassen geregeld, cappuccino gedronken, ons zelf opgefrist en op tijd naar bed. Want morgenochtend om 06.30 uur ontbijten en om 08.00 uur staan we weer buiten. Onze tassen moeten ook voor 08.00 op het transportdepot staan. Dat is ongeveer vijf minuten lopen hier vandaan. Dat geeft ons morgen de tijd om naar het informatiekantoor te gaan en even rond te neuzen in het mooie stadje.

De grootste spanning is er nu dus af, want vanaf morgen kunnen we ons op het gemak wijden aan onze grootste liefhebberij: wandelen.

De gastheer kondigde voor morgen wel regen aan, maar dat gaat ons niet deren.

A DEMAIN.

dag Rien en Jo, Zo zeg weer een hele reis gemaakt om op plaats van bestemming te zijn. Fijn dat dit toch maar weer mooi gelukt is. Slaap lekker vannacht en morgen gezond weer op. Morgen een fijne Wandeling toe gewenst zou ik zeggen. Groeten van Ons Jan en Elianne

Elianne en Jan 2023-08-29 20:54:16

Heel veel succes met de eerste wandeldag!👣👣👣

Monique en Richard 2023-08-29 21:18:23

Toytoytoy heelveel wandelplezier met jullie drietjes

Ludo 2023-08-29 21:38:18

Hallo 3 tal morgen de grote dag de wandeling begint na een prachtig doel goede nacht rust en gezond weer op 🥾👟👞

Karin 2023-08-29 21:50:43

Heel veel wandelplezier ga er van genieten.

Josca 2023-08-29 21:56:48

Heel veel loop plezier marco Geniet ervan Groetjes dagbesteding de tuingroep

Paul 2023-08-29 22:18:09

Heel fijn dat jullie dit allemaal nog kunnen doen 👍 Veel wandel plezier met mooi weer !

Addy 2023-08-29 22:23:53

Heel veel succes toegewenst op jullie wandeling. Martin en Annemarie

Martin 2023-08-29 22:25:20

We hebben met plezier dit verslag gelezen; wat een bewogen dag! De kop is er nu werkelijk af! Slaap lekker en toy toy toy voor morgen.

Martin en Annemarie 2023-08-29 22:27:30

Geniet van de mooie wandeltocht hoor.

Kees Buijnsters 2023-08-29 23:16:35

Veel wandelplezier 🥾🥾🥾ik ga met jullie mee genieten .

Toos D. 2023-08-29 23:29:22

Geniet ervan met zijn drieën van het wandelen en het samenzijn.

Marca 2023-08-30 05:28:32

Fijn dat de vermoeide reis erop zit , vol goede moed beginnen aan jullie avontuur , geniet er van. Groetjes , Ria Robbesom ,

Ria Robbesom 2023-08-30 06:44:44

Fijn dat alles goed gegaan is en dan nu aan de wandel succes.

Jeanneke 2023-08-30 09:26:26

Zo de kop is er af! Nu genieten van al het moois onderweg. Heel veel wandelplezier en hopelijk goed weer Vaya con Dios

Jaqui 2023-08-30 10:16:08

Wat goed weer naar Santiago ben een beetje jaloers op jullie.Ik wens een mooie reis en mooi weer gr Bertie

Bertie Cornelisse 2023-08-30 18:21:40

Veel Plezier en een mooie wandeling.