Eindelijk lopen

Frankrijk, Vezelay

Gelukkig nog maar een kleine 40 minuten in de trein en natuurlijk weer met vertraging. En dan eindelijk waarvoor we gekomen zijn: lopen.
Ook al was het maar 10 kilometers, het deed ons goed om de beentjes te strekken en de vogeltjes weer te horen fluiten.
Als dan ook de zon weer stralend aan de hemel staat kan onze dag niet meer stuk.

Vanmorgen om 06.30 uur de wekker gezet, want we wilden de trein niet missen en moesten ook nog ons ontbijtje aanschaffen bij de warme bakker.
Vannacht redelijk geslapen in een te klein bed, vooral voor zo'n woelwater als Rien. Desondanks vrolijk op pad.

In Asquins in het zonnetje een terrasje gepikt met koffie erbij in onze bloesjes. Als goden in Frankrijk. En we zijn nog maar net begonnen.

In Vezelay aangekomen hebben we ons gemeld bij de nonnen. Ingeschreven door een lief nonneke, die ons mededeelde, dat als geen andere pelgrims wij bij elkaar op de zaal mogen slapen. Vezelay verkend, maar de kathedraal staat volop in de verbouwing.
Vanavond wel naar Vespers en de mis geweest. Hier hebben we engelen horen zingen.
Nu aan de boeuf bourguignon en de cola, wijn en open haard.

Si vous pensez que l'aventure est dangereuse, essayez la routine ... elle est mortelle.
Paulo Coelho.

Prachtig verwoordt, ga zo door en geniet!!

Gridje 2018-03-14 20:21:11

Wat een mooie dag voor de eerste km de kop is er af Fijne avond en goede nachtrust 😴

Karin 2018-03-14 20:25:05

Na een lange dag is een kopje koffie wel lekker wat een mooi aanzicht bij die kerk

Limburg 2018-03-14 20:40:32

Hoi Jo en Rien ,wat een mooi begin , nonnetjes , het zonnetje , lekker eten ,en wat een mooie foto.s , geniet vooral van jullie reis en elkaar, ja wat is lekkerder , de dag beginnen in Frankrijk met vers brood van de bakker , ik kijk weer uit naar jullie nieuwe verslag , morgen , zo super om jullie te volgen ,groetjes en liefs van mij Paulien , goeie reis verderxx

Paulien de Bruyn 2018-03-14 20:46:03

Klinkt goed. Groetjes

Ans de Kroon 2018-03-14 20:50:38

De spits is eraf! Heerlijk ontbijt va de bakker, de zon, de vogels, heerlijk......

adrienne huijbregts 2018-03-14 21:06:59

Hoi Rien en Jo, Wat een mooi begin zo. warme broodjes bij de bakker. De vogeltje fluiten. En ook nog bij de nonnen slapen. Allemaal positief. De eerste kaarsen branden al. Hele mooie foto`s. geweldig. Het ga jullie goed. tot morgen dan lezen we het volgende verslag. Groeten Elianne en Jan

Elianne en Jan koetsenruijter 2018-03-14 22:20:18

Ik merk dat jullie begonnen zijn. Een heel inspirerende pelgrimstocht toegewenst. Groet Vezelay. Goede stappen, mooie oogverwennerij, thuiskomende ontmoetingen toegewenst, Ad Rouwendal.

Ad Rouwendal 2018-03-14 22:49:52

Goede start gemaakt met jullie wandeling. Ga zo door. Wij zullen jullie zolang mogelijk volgen. Zie jullie volgend verhaal morgen. Slaap in ieder geval lekker rustig.

Annemarie + Martin 2018-03-14 23:09:37

Die engelen, goed teken voor een succesvolle reus.....

Ivonne N 2018-03-14 23:09:44

wat fijn dat jullie starten met mooi weer! dank voor de foto's zo mooi om Vezelay weer te zien. ik hoop dat de zon jullie gaat vergezellen op de reis. hier maken wij ons op voor een mini winter. brrrrrrr prachtig dat citaat van de Coelho!

jaqui 2018-03-15 07:21:54

wat fijn dat de tocht zo goed gestart is en hoop dat er een paar mooie dagen aankomen dan kom je goed in je ritme geniet er maar van!!!!

corry kleemans 2018-03-15 08:28:07

Wat een mooi begin ga genieten een een mooie dag

Nanny 2018-03-15 08:32:24

Hallo luitjes Dat klinkt allemaal goed, dat is genieten voor jullie. Veel plezier 🤗

Hans en Addy 2018-03-15 10:36:21

Mooi begin van jullie pelgrimstocht! Goede stappen maken in de juiste richting😀 Groetjes van ons!🤗