Koen 10 jaar

Frankrijk, Saint-Parize-le-Châtel

Vandaag een grote dag voor mijn kleinzoon Koen. Deze kerel wordt alweer 10 jaar. Koen: van harte jongen namens opa op 900 kms van je vandaan. Ik heb vandaag vaak naar aapje gekeken en aan je gedacht. Samen met Guido gaan we jou toezingen. Wordt uniek, Ettens en Leuvens mannenkoor. Onderweg nog wat geoefend, dus dat gaat helemaal goed komen.

Vannacht geslapen bij Bernadette in het klooster. Zalige bedden, heerlijk rustig op een eigen kamer en lekker lang geslapen.
Vanmorgen stevig ontbeten en weer op pad. In Nevers bij de warme bakker nog wat broodjes ingeslagen en richting de brug van Nevers gelopen. Deze brug naast de camping roept nogal wat herinneringen op, omdat ik daar samen met het gezin en ook met Jo die brug heb belopen. Op diezelfde brug hebben we destijds ook onze goede vriendin A. eens toevallig ontmoet. Misschien dat ze het nog weet.

Op weg naar ons adres werden we gevraagd door een vriendelijke dame of we trek hadden in koffie. Uiteraard hadden we dat en zij terug naar huis. Komt ze even later terug met twee bekers koffie. Weer zo'n ervaring die in je geheugen gegriefd blijft.

Onderweg weer een strak blauwe hemel, constant zon en af en toe een fris windje. Wel in een restaurantje in Magny-Court (bekend van de autoraces) een bak koffie gedronken. De dame achter de bar stond rustig aan een sigaret te lurken. Schijnt hier allemaal te kunnen.

Aangekomen in de refuge hartelijk ontvangen door de gastvrouw. Het is een nieuwe refuge waar je dus voor weinig geld de nacht kunt doorbrengen. Er is de mogelijkheid om koffie of thee te zetten en voor morgenochtend is er een bakker in de buurt. Voor vanavond heeft de gastvrouw een plaatsje in het enige restaurant hier gereserveerd. De plaatselijke kruidenier is helaas afgebrand.
Gezien in de menukaart van het restaurant dat ze pizza's bakken. Dus het zal wel een pizza worden.

De gastvrouw heeft ook al gereserveerd voor morgenavond in Le Veudre. Wederom in een gemeentelijke pelgrimsherberg.
Maar dat zien we morgen dan wel weer.
Koen: nog een fijne avond.

"C'est parce que j'etais
la plus pauvre et la plus ignorante
que la Sainte Vierge m'a choisie".
Sainte Bernadette.

Weer zo'n prachtig reisverslag wat een belevenissen toch alle dagen. Fijn een reisgenoot te hebben Rien!! maar.......... van harte proficiat met Koen. Dat paard in de gang is enig! Een hele goede nacht, dank voor de prachtige foto's en tot morgen.

Annemarie 2017-04-20 19:39:11

Rien hartelijk gefeliciteerd met koen. Hij is nou een tiener. Jij maakt mooie foto's dat is te zien in je reportages. Je hebt nu een fantastische reisgenoot. En vooral vanavond niet vals zingen voor koen. Maak er morgen weer een mooie dag van en dat jullie maar lekker mogen slapen. Tot morgen.

Martin Albers Spierings. 2017-04-20 19:59:16

Halo Rien En Jo van harte proficiat met jullie klein zoon 10 jaar al een hele man. Wat een leuke foto.s alweer dat paard , en dat kopje koffie van die oudere dame lief hoor , en dat verdienen jullie ook ,zo ver hoor al 900km , en dat moeten wij straks ook rijden super , en dan loop je morgen alweer naar het weekend Rien wat gaat het snel en wat heb je al leuke dingen meegemaakt , wens jullie nog een gezellige avond , en voor morgen weer de kracht om je mooie reis verder te lopen , groetjes van mij.

Paulien dee Bruijn 2017-04-20 20:18:51

Gefeliciteerd Rien. Groot kleinkind al. Ben benieuwd naar het lied, wat je ingestudeerd hebt. verder fijne avond en morgen gezond weer op. Bedankt voor de leuke mails telkens. Ik lees ze met veel plezier groetjes

Ans de Kroon 2017-04-20 20:32:16

Hallo Rien en natuurlijk Jo gefeliciteerd met jullie kleinzoon een kroonjaar 10 Mooie foto,s nu zie ook je loop maatje Weer genoten van je verslag zo loop in gedachte met je mee Ik wens je weer een fijne avond en voor straks goeide nacht 😴

Karin 2017-04-20 21:01:22

hoi Rien Hartelijk gefeliciteerd met je kleinzoon van 10 jaar alweer ! fijn dat je niet meer alleen wandelt en bijzondere gastvrije mensen ontmoet ( de wereld is zo slecht nog niet )ook leuk dat ik water in de loire zie staan , eens waren wij daar ook maar stond toen helemaal droog . Frankrijk is een mooi land dat tonen jou foto's maar weer eens aan . Rien ga verder met genieten van vele kleine dingen en momenten , nog veel wandel plezier !🍻🌞groetjes 👫 Jo jij ook via deze mail hartelijk gefeliciteerd met jullie kleinzoon !

Toon en Marijo 2017-04-20 21:44:42

Hoi Rien en Jo van harte gefeliciteerd met Koen.fijn dat je weer een goeie wandeldag hebt gehad goede nachtrust blijft belangrijk .een mooie foto van bernadette,voor morgen veel succes👣👣

Corry Kleemans 2017-04-20 21:48:30

Hoi Rien Van harte gefeliciteerd met koen!! en nog veel wandel plezier ziet er weer mooi uit!

ronald en yan-jeroen 2017-04-20 22:29:58

Riep, van harte gefeliciteerd met je kleinzoon. Leuk gevonden dat nummerbord met 10. Neem er maar een biertje op. Groetjes corrie

Corrie groenhuis 2017-04-20 22:46:19

Proficiat Rien 10 jaar geleden had je niet kunnen denken dat je alleen zo ver van huis de verjaardag zou vieren van je kleinzoon .lang zaltie leven in de Gloria drink er maar lekker een biertje op volgend jaar ben je er weer bij . Prachtige foto's weer Groet

Toos D 2017-04-20 22:55:43

Dag Rien, Heerlijke dag, zo lees ik. Mooi hè, die mensen van onderweg die wat koffie voor je inschenken. Mooie crypte en leuk gangpaard. Uiteraard proficiat​ met kleinzoon. Stap lekker door, geniet verder van wat de weg voor je opent. Ad Rouwendal

Ad Rouwendal 2017-04-21 12:49:29

Was een leuk feestje gisteren. Had jou verslag bij John en Ingrid al op de telefoon van Jan gelezen dus thuis de computer niet meer aangezet. Vanmorgen naar de gebruikersraad vergadering geweest. Die ontmoeting met A op de brug was helaas niet daar maar in Luxembourg

Jo 2017-04-21 14:03:25

Hoi Rien, Gefeliciteerd met de verjaardag van Koen Jullie kleinzoon al weer 10 jaar. Ook lees ik dat je weer al een flink stuk hebben gelopen. het ga je goed af en je hebt er nog steeds veel zin in. Groeten.

Elianne en Jan koetsenruijter 2017-04-21 23:03:02

Koen vond t super dat je hem belde en voor hem zong, dus zijn verjaardag kon niet meer stuk!! En die bbq doen we nog eens over als jij er ookbij kan zijn! Hou vol he? X

Gridje 2017-04-22 14:33:57

Mooi gezongen opa! Ik ben al weer 10jaar en mijn caduao's :van mama en dartbord en een poema shirt, Van oma een luchtbed,geld en smakerz. Hoe gaatje ik hoop goed met mij gaat het ook goed. Veel succes groetjes van Koen. I 💙 You groetjes van koen