De knieën van Jo

Frankrijk, Ainay-le-Château

Niet schrikken. Met de knieën van Jo gaat het uitstekend. Geen pijn en met de rest van haar lijf gaat het ook prima. Ook met Rien gaat het goed. Afkloppen. We eten prima en alles smaakt weer als vanouds. Nauwelijks vermoeid bij aankomst in de volgende refuge.

Vandaag 21 km gelopen met de nodige rustpauzes. Heerlijke temperatuur van circa 14 graden met de gehele dag zon. Onderweg veel belangstelling, dank zij de koeien die er in de wei waren, die ons na staarden en zover mogelijk met ons meeliepen. Ook de boerderij honden toonden belangstelling door ons steeds blaffend toe te juichen.

Aangekomen in Ainy-le-Chateau hebben we ons gemeld bij de refuge, waar we hartelijk werden ontvangen door onze gastheer. Na een warme douche hebben we het dorp bezocht, maar helaas geen horeca. De gastheer meldde ons dat er nog een Nederlandse gast ging arriveren. Met Merel uit Utrecht kennis gemaakt. Het deed ons goed om met haar Nederlands te kunnen converseren.

De gastheer serveerde een heerlijke maaltijd en daarna op tijd naar bed, want we hebben besloten om morgen naar een andere refuge te lopen beheerd door vrijwilligers van het Franse genootschap. Betekent wel dat we morgen 25 km gaan lopen.

Maar dat zien we morgen dan wel weer.

Ultrea et a demain.

Hoi Jo en Rien Die 25 km morgen gaat van zelf. Je loopt steeds meer naar het zuiden dus dat warmere weer komt je tegemoet. Veel succes en geniet er van Groeten Elly en Ad

rienenjosantiagodeel2 2018-03-25 20:45:55

Blij te horen dat het jullie goed gaat gelukkig,nog heel veel wandel plezier en volhouden hoor!!groetjes!!

Tonnie van gastel 2018-03-25 20:48:18

Keep going......

Gridje!! 2018-03-25 20:50:33

nou Rien, met die titel sloeg de schrik hier flink toe! goddank dekt die vlag de lading niet..... fijn dat het weer beter is geworden. hier maken wij ons op voor een koude,kille Pasen. doe het kalmpjes aan, niet te ver lopen op 1 dag. of een dagje rust inlassen ergens waar het warm is... ga met heel jullie hart!

jaqui 2018-03-25 21:00:08

Succes morgen.🚶‍♀️🚶‍♂️

Ina 2018-03-25 21:03:52

Hoi. Willen jullie me niet meer zo laten schrikken. DE KNIEËN VAN JO.Ik zag jullie al terugkomen. Groetjes

Ans de Kroon 2018-03-25 21:24:25

veel succes morgen

corry kleemans 2018-03-25 22:13:19

een hele mooie dag en pas goed op jezelf en weer genieten

nanny 2018-03-26 08:09:19

Heerlijk dat weer om te wandelen ,je krijgt wat je verdiend Nog last gehad van het verzetten van de klok ,of hebben die Fransen dat niet

Karin 2018-03-26 09:45:39

We wensen je voor de verdere route meer warmte en veel plezier ondanks dat je als pelgrim onderweg bent. Gr. Lia en Jan Rompa

Lia en Jan 2018-03-26 09:57:03

Alles gaat "gesmeerd". Prima zo. Veel plezier nog en succes!

John en Maria Allen 2018-03-26 11:25:23

Het gaat jullie goed ik hoop dat het zo blijft groetjes

Limburg 2018-03-26 11:35:17

Hoi allebei, het echte werk gaat nu beginnen, de weg naar het zuiden ligt voor je klaar Bon Camino , groet van Harrie en Rina Mannien.

Harrie en Rina Mannien 2018-03-26 12:21:46

Ik bewonder jullie doorzettingsvermogen! Wel mooi de diverse ontmoetingen/ervaringen. Blijf gezond en geniet van alles en iedereen. Hartelijke groet.

Tante Jo 2018-03-26 13:38:09

Veel Succes

Jeannine en Jan Van Steensel 2018-03-26 20:03:05

Fantastisch dat de knieen en jullie beider gezondheid goed gaan. Ik denk dat jullie ook nog door een prachtige omgeving wandelen. Succes met deze nieuwe reisverslagen. Het ga jullie goed. Tot het volgende verslag

Annemarie+ Martin 2018-03-26 20:04:02

Ik ben toch een beetje jaloers op jullie {gezonde jaloezie] he , gelukkig dat alles naar wens verloopt , mooie refuche , je ziet er goed uit Jo , de Franse lucht doet jullie duidelijk goed , denk dat het ook steeds mooier behaaglijker word , nog veel wandel genot en groetjes van mij .

Paulien de Bruyn 2018-03-26 21:19:07

Hallo Jo en Rien , fijn te horen dat het wandelen en de gezondheid met beide goed gaat , koude nachten zijn wat minder ! hopelijk gaat de zon jullie pad steeds meer verwarmen ! wij wensen jullie veel wandel plezier ! 👍 groetjes Toon en Marijo 👫🌞