Paadjesdag

Frankrijk, La Coquille

Vannacht geslapen in een Engels hotel. Dus het avondeten was aardig Engels. Gefrituurde inktvisringen, chicken met frites en sla en appelgebak. Daarna koffie. Alleen het ontbijt vanmorgen was onengels. Twee croissants en Corn flakes. Niet genoeg voor deze hongerige pelgrim, dus bij de bakker nog maar een extra stokbrood gekocht en wat broodjes gekocht.

Zowel het weer als de wandeling vandaag was wonderschoon. Vele paadjes door de bossen, velden en dorpjes. De zon liet zich vandaag de gehele dag zien, dus de jasjes konden in de rugzak blijven. Kortom een schitterende dag, waarbij wij rustig hebben gewandeld. Was ook nodig omdat wij beiden niet al te best hebben geslapen.
Onderweg lieten de krekeltjes zich horen, de vogels zongen er op los, veel lammetjes in de wei en de koeien lagen heerlijk in de wei te luieren. Dit houdt in dat het mooi weer was en ook nog zal blijven.

Nog 60 kilometertjes en dan zijn we in Perigueux. Gaat lukken met vier vingers in de neus. Ook Guido slaapt in het hotel, waar Jo, Paulien en ik verblijven. Wordt dus nog een leuke avond. Guido zetten wij de andere dag weer op de Camino-route af, mits hij nog verder gaat. Anders wordt het afzetten bij het station.

Vanavond wordt het weer een krappe bedoening met zeven personen in een kleine ruimte. Er zijn slechts zes bedden, dus deze jongen slaapt vannacht op een matras op de grond. Dit omdat wij als laatsten waren met het reserveren. Ik ben benieuwd. Gelukkig morgen weer een korte etappe naar Thiviers, net als vandaag. Slechts 17 kms vandaag.

In Frankrijk vieren ze vandaag bevrijdingsdag, dus de winkels zijn gesloten, behalve de bakker, want die is elke dag open. Tevens zijn ze hier in Frankrijk sinds de verkiezingen gisteren bevrijd van Marine Lepenne. Dus dubbel feest in Frankrijk.

Misschien vanavond ook een klein feestje in huize Koen van Halteren. Mocht zijn ploegje winnen vanavond met voetballen. Dus jongen zet hem op. Ik weet dat het het een sterke tegenstander is, maar met wilskracht kom je ook ver.

Tot morgen.

Dag Rien, Paadjesdagen, dorpjesdagen, cafeetjesdagen, ... Wat heerlijk allemaal. Goeie voorlopig laatste Franse Jacobusdagen. Oudoe, Ad Rouwendal.

Ad Rouwendal 2017-05-08 16:10:33

Paadjes wandelingen kunnen heel mooi zijn, vooral als het rustig gaat. De foto's zijn weer van maximale goede kwaliteit, Wij hopen dat je toch goed zal slapen op die matras want hij verschuift in ieder geval niet. Wij nemen tenminste aan dat geen draaikont bent. Vermaak je verder goed. Tot morgen.

Martin Albers Spierings.+ Annemarie Kruger. 2017-05-08 16:19:06

Hoi Rien; Bedankt voor al je mooie verslagen de foto's je belevingen, de ontberingen en vooral je genoegdoeningen, In gedachten hebben we mee gelopen . We starten deze week met onze vakantie . Eerst naar Reims , dan naar Lac-du-Der, daarna de Auvergne en daarna langs de Lot en de Tarn ,cultuur en natuur snuiven , vanuit Roosendaal een goede aankomst in Perigieux De laatste kilometers worden weggelopen , en welkom thuis in Etten-leur Groeten van Harrie Mannien en Rina

Harrie Mannien 2017-05-08 16:34:42

Hallo Rien. Je verhaal weer gelezen en je foto's bekeken. Je bent zo de lente ingelopen. Ik heb de blaadjes aan de bomen zien komen door je mooie foto's. En alles goed gaat met jou is het een prachtige reportage geworden . Groetjes uit een winderig Etten leur

Ans de Kroon 2017-05-08 16:49:58

Hoi papa ik ben nu ook op vakantie in België ik kom vrijdag avond weer terug.

Marco 2017-05-08 16:51:42

Hoi Rien, we zijn er een week tussenuit geweest; hebben natuurlijk wel elke dag je verslag gelezen. "Leest zo heerlijk weg".... Je bent nu aardig professioneel bezig als schrijver en als wandelaar. Deze laatste dagen worden dus een "eitje". Lekker van genieten in elk geval. En goede reis weer naar huis. Tot binnenkort. Groeten van John en Maria

John Allen 2017-05-08 16:54:44

Mooie foto,s maar kun je wat minder raar kijken. Ik kijk uit naar donderdag vind het toch wel spannend voor het eerst een lange reis met de auto zonder jou, maar wij kunnen het zeker weten.

Jo 2017-05-08 17:14:47

Wat een mooie foto,s en mooi dag met zon ,hier is het grouw en koud in de middag een flauw zonnetje , En dat is Geldrop een eindje uit de buurt van Etten Leur Ik hoop dat jullie vannavond een beter nacht rust hebben En misschien een feestmaaltijd om dat het bevreidings dag is Een fijne avond met een 🍷

Karin 2017-05-08 17:49:25

Hoi Rien, Nog een paar daagjes wandelen en je kunt Jo weer in je armen sluiten.Dit na de nodige wandelweken waar jullie samen van wilde genieten. Volgend jaar gewoon weer samen aan de wandel en het laatste stuk . Nog een veilige wandeling de komende dagen en geniet van je trip via Lourdes naar huis. Groetjes frans en Josca

Josca en frans 2017-05-08 17:55:38

Hallo Rien Morgen misschien slapen bij de Fam. Leijtens uit Tilburg in Thiviers ? En dan nog 42km naar Periguex samen met Guido dat moet te doen zijn. Succes en wel thuis in Etten-Leur.

Jef Buijs 2017-05-08 18:31:07

Nog veel wandelgenot met je wandelvriend ik denk dat je mooi weer hebt.En natuurlijk het weerzien met Jo.Het een mooie ervaring voor je geweest en je hebt het voor de de mensen de mensen thuis fantastisch weer gegeven complimenten broertje.En Jo goeie reis en een gezellige afsluiting.liefs.

Corry Kleemans 2017-05-08 19:10:27

Wat een prachtige pelgrims en bekijks hebben jullie zeker , en reken maar dat we een gezellige avond ervan maken wil die stoere verhalen wel eens horen van jullie , blondjes van 81 achter de bar , je ziet er gezond uit Rien en je maatje ook en wat een mooie plekjes heb je ons de thuis blijvers laten zien ,(he Jo wij klaren dat samen wel we maken vlieguren hi hi) in ieder geval of het lot zo moest wezen je hebt niet alleen gelopen , ik denk toch dat het scheelt , nou mn koffertje staat gepakt , morgen nog lekker effe potje kaarten effe bij praten met jo en na een lekker ontbijtje bij mij , vertrekken wij een woensdag morgen vroeg naar jullie , een hele fijne avond samen , groetjes van mij.

Paulien de Bruijn 2017-05-08 19:22:16

Hoi Rien, Weer een heel stuk gelopen lees ik maar smalle paadjes kunnen heel mooi zijn hoor. de foto`s zijn prachtig en de paadjes zoals ik al zie ook. weer een dagje dichterbij. ik hoop dat je toch lekker slaapt op een matras wat dat is natuurlijk maa afwachten. Hopelijk krijg je morgen vroeg een lekker ontbijt. en dan er weer tegen aan Rien en Guido. A de Main