Tilburg

Frankrijk, Thiviers

Nee, nee, wij zijn nog niet terug in Nederland. Maar wel aangeland bij een Tilburgs echtpaar, dat hier een Chambre d'Hote runt in Thiviers. Het is een heel luxe onderkomen, waarbij in tegenstelling tot gisteren ontzettend veel ruimte is. Buiten de ruime slaapkamer is hier ook een gastenverblijf waar wij onze vrije tijd kunnen doorbrengen en zelfs muziek luisteren. Ik heb nu bij voorbeeld Tommy van de Who aanstaan. Heerlijk om mijn muziek weer eens te horen.
Ook heerlijk om weer eens Nederlands te kunnen praten met gastgevers, het echtpaar Leijten.
Helaas, helaas, wij zullen een van de laatste gasten zijn hier. Zij stoppen er per 1 juni mee.

Ondanks de beperkte ruimte de vorige nacht hebben we toch redelijk kunnen slapen. Wel met mijn voeten onder Guido's bed, maar ik heb verder geen klachten van zijn kant gehoord. Bovendien hebben onze gastgevers (vrijwilligers van het Franse genootschap) gisteravond heerlijk gekookt voor ons. Salade vooraf, een overheerlijke kaasschotel, een karameltoetje met koffie na. Ook het ontbijt vanmorgen was goed voorzien. Niets dan lof voor het Franse genootschap.

Vandaag geen moeilijke wandeling. Een klein beetje berg op en berg af over slechts 18 kilometers. Overigens een niet zo bijster interessant stukje Camino. Wel prachtig weer wederom met een strak windje, zodat het jasje aan moest blijven. Voor vertrek nog even een supermarkt bezocht, want onderweg kwamen we gedurende de 18 kms. geen enkel dorp, stad of gehucht tegen.
We waren dus ook vroeg hier. Dus douchen, omkleden en een terrasje opgezocht met een Grimbergen blondje. Dat wordt afkicken straks thuis. Ook nog de kerk bezocht en zovast wat kleine inkopen gedaan.

Ook nog even op internet gekeken wat Koen met zijn ploegje heeft gedaan gisteravond. Wel knap hoor, dat je tegen zo'n sterke tegenstander toch nog vijf keer weet te scoren. Mijn complimenten jongen.
Inmiddels is Marco op vakantie in de Ardennen. Omdat ik er nog niet zo lang geleden door heen ben gelopen, weet ik dat het een prachtige vakantie gaat worden.

Morgen lopen wij naar Sorges, terwijl mijn liefje in de auto stapt om deze kant op te komen. Spannend en wees voorzichtig onderweg schat, want de Fransen zijn niet altijd even voorzichtig achter het stuur. Die ervaring heb ik inmiddels al.

We hebben gelezen dat je dus een mooie wandeling hebt gehad. En een goede slaapplaats hebt gevonden prima. Wat een mooie gebrandschilderde ramen heb je gefotografeerd fantastisch, daar kun je uren naar kijken. Eet en slaap weer lekker en we laten morgen weer van ons horen.

Martin Albers Spierings.+ Annemarie Kruger. 2017-05-09 19:16:38

Hoi Rien. Het einde van je voettocht nadert nu echt. vandaag dus wederom lekker en rustig gelopen. Je gaat het straks nog missen. Je voeten willen lopen. dat wordt afkicken. Nogmaals de groeten en Jo kijk goed uit, zodat iedereen weer veilig thuiskomt

Ans de Kroon 2017-05-09 19:24:22

Ik zal heel voorzichtig zijn .Paulien en ik hebben alle tijd om er te komen .Het is maar plusminus 800 km dus best om te doen heb er nu geen caravan achter hangen.Zullen op tijd rust nemen.

Jo 2017-05-09 19:52:00

Hallo Rien, Nog even en dat zit de eerste etappe erop. Duim dat jullie de 2e etappe volgend jaar samen kunnen doen want het is zoals je wel ervaren heeft een fantastische ervaring. Succes de komende 2 dagen en een goede thuisreis.

IvonneN 2017-05-09 20:16:34

Beste Rien we zijn blij dat je nu heel snel je rust en eindpunt voor dit jaar hebt bereikt en je, je eigen Jo kunt vasthouden en knuffelen. Respect voor deze wandeling die je hebt volbracht. Het volgend jaar zal weer een nieuwe ervaring brengen maar dan samen met Jo zodat dit weer kracht en energie geeft deze wandeling samen af te maken. Groeten van ons en een goede terugreis toegewenst. Lia en Jan

Lia en Jan 2017-05-09 21:52:21

Rien een goeie thuiskomst , wij vinden het een prachtige prestatie. en voor jo een veilige rit gewenst.

Van Steensel Jeannine en jan 2017-05-10 00:04:22

Nou Rien als jij dit leest zijn we op weg naar jou , ja zeker jammer dat hun er mee stoppen wat een mooi onderkomen ben benieuwd waar wij vanavond terecht komen jammer dit is mijn laatste bericht aan jou heb het heel leuk gevonden die verslagen foto.s super , morgen schud ik je persoonlijk de hand en gaan luisteren naar jullie spannende verhalen. tot kijk in frankrijk natuurlijk met een vin rouge groetjes van mij.

Paulien 2017-05-10 06:15:34

Geniet van de wandeling.Je zult het best gaan missen.liefs

Corry Kleemans 2017-05-10 08:07:56

Hoi papa ik ben gisteren met de jongens en Paul gefietst het was 66,3 kilometer. Vandaag een rustdag,

Marco 2017-05-10 08:32:41

We ziten in het plaatsje hamoir.

Marco 2017-05-10 10:15:09

Hoi rien, het eind is in zicht. Het moet een geweldige ervaring voor je geweest zijn. Maar ja, je hebt nog meer leuke dingen in het verschiet. De hereniging met jou en dan toch weer de vierdaagse van Nijmegen. Het afscheid van Guido zal niet meevallen, jullie hebben natuurlijk een geweldige band gekregen. Ik wens jou nog alle goeds toe voor de laatste etappe en jou jij ook een veilige reis. Groetjes corrie

Corrie groenhuis 2017-05-10 12:31:49

zo Rien het zit er bijna op, Wat een prestatie heb je dan geleverd. Mijn complimenten hoor. ik kan niets anders zeggen. En wat heb je een hoop beleefd en genoten. Ik hoop dat Jo dit zelfde volgend jaar beleven mag want samen is toch leuker als alleen hoewel je niet veel alleen bent geweest. Maar wat maakt jij toch een mooie verslagen net of ik er zelf bij ben. Succes voor het laatste stukje en fijn dat jullie spoedig verenigd worden. Voor beide partijen!!!!!!

Ans Schilperoort 2017-05-10 12:48:56

Hoi Rien, ja ik heb je verslag gisteren avond nog gelezen maar het was al laat om iets op te schrijven. Ik heb Jo vanmorgen heel vroeg nog een aantal keren gebeld maar ze was al vroeg vertrokken natuurlijk. Jou verslagen zijn zeer indruk wekkend en heel leuk om te lezen waar je hebt gelopen en wat jullie hebben beleefd. nog een dagje te gaan. Morgen kun je Jo in je armen sluiten dat is vast een heel fijn gevoel. Wel heb ik Jo nog gezien want we zijn samen naar de garage geweest voor een lente beurt van jullie auto. het was overigens gezellig. en ze had er heel veel zin in. groeten van ons