Alles anders

Spanje, Palas de Rei

Na onze installatie in herberg O Cruzeiro hebben we heerlijk gedoucht, en ons bedje uitgezocht. Deze keer geen stapelbedden, maar iedereen zijn eigen stekkie met voldoende ruimte. De kleertjes nog maar eens gewassen en op het terras het gebruikelijke biertje, cola en sinas. Gelukkig hoefden we deze keer niet zo lang te wachten op het eten. Drie salades vooraf, tweemaal kip en Marco een varkenslapje. Dan nog drie taartjes van Santiago na. Alleen de bijbehorende frites was niet te pruimen. Het leek wel of ze deze hadden gekookt in plaats van gebakken.
Op tijd naar bed en toen begon het gedonder. Rien kreeg pijn in de buik en het gevoel dat hij moest overgeven. En dat gebeurde dan ook. Verschillende keren en van slapen voor hem is niets terechtgekomen. Steeds weer naar de WC rennen, en terug in bed het snurkconcert van de kamergenoten aanhoren. Tegen de ochtend kwam daar ook nog een flinke diarree overheen.
Geen ontbijt voor hem, alleen maar thee. En omdat de diarree bleef, besloten, dat Jo en Marco samen gaan lopen en Rien met de taxi naar Palas de Rei gaat. Gelukkig vooruit gereserveerd, zodat iedereen weet waar hij naar toe moet. Onderweg vanuit de taxi nog even naar Jo en Marco gezwaaid, die in gezelschap liepen. Het zwaaien ging wel met pijn in het hart.
Uiteindelijk is Rien om 09.30 uur in de herberg, maar deze gaat pas om 12.00 uur open. Dus maar een kroegje opgezocht en nog maar eens aan de thee. En dan begint het lange wachten.
Dat wachten viel wel mee want om half twee waren Jo en Marco er al.
Het was vreemd voor Rien om Jo vanmorgen alleen met Marco te zien vertrekken, maar alle vertrouwen in die jongen dat hij goed op zijn moeder zou passen.
Dan het verhaal van Jo.
Onderweg de taxi wel gezien maar Rien niet. Gelukkig ging de claxon even dus wisten wij dat hij het was. Toen we vertrokken hing er mist maar die loste snel op, dus weer een mooie dag.
Onderweg ons zelf verwend met twee keer een stop voor koffie waarbij bij de laatste een lekker stuk Santiago taart.Later nog een lunch pauze en even met Rien gebeld. Ik vertelde waar we volgens het boekje ongeveer waren en dacht nog 3 kilometer te moeten lopen.
Later bleek dat maar ongeveer 1 kilometer meer te zijn dus we waren heel snel bij hem.
Nu samen met een Spanjaard medicijnen gehaald voor de diarree en hopelijk kunnen we morgen samen weer verder.

Palas de Rei heeft zijn naam te danken aan een paleis, dat er niet meer is. Voor het overige is het een onopvallende stad met een voorbeeld van een nonchalante stadsplanning.
Morgen gaan we naar een niet zo opvallende plaats op de route, namelijk Melide. De stad staat wel bekend om zijn pulpo. Octopus ringetjes.

Het nuttigste advies aan de gehele mensheid zou moeten luiden:
Verwacht moeilijkheden als een onvermijdelijk onderdeel van het leven
en wanneer ze opdoemen, houdt het hoofd dan opgeheven.
Kijk ze recht in de ogen en zeg: "Ik ben groter dan jullie.
Jullie kunnen mij niet verslaan".
Herhaal vervolgens de meest troostrijke woorden die er zijn:
"Ook dit zal voorbijgaan "

Diarree is een lastig product ik kan me voorstellen dat dit met het avondmaal te maken heeft gehad alleen hebben jo en marco daar geen last van gehad. Maar goed slaap nu na een gezonde maaltijd goed en maak morgen weer een goede start.

Martin Albers Spierings. + Annemarie Kruger. 2019-05-20 17:04:32

Verdikkeme de schrik sloeg me om het hart toen ik alles anders las! Het zou toch niet weer...... Pffff het blijkt mee te vallen, sorry Rien, maar het kon erger. Goed van Jo en Marco dat ze samen de route verder lopen. En nu maar hopen dat die Spaanse pilletjes goed helpen Rien! Fijne nachtrust voor jullie en morgen gezond weer aan de wandel. Alledrie. 💋

Jaqui 2019-05-20 17:07:56

Beterschap.

Ina 2019-05-20 17:08:03

Dapper van jullie, Jo en Marco! En voor Rien heel veel beterschap toegewenst!

Toos 2019-05-20 17:08:48

Rien beterschap en Jo fijn dat Marco je geschelschap hield met het lopen ,het is te hopen dat Rien morgen weer aan haakt met lopen fijne avond en een beteren nachtrust

Karin 2019-05-20 17:12:54

Beterschap Rien. Ik hoop dat jullie morgen weer met drietjes kunnen wandelen

Els oomen 2019-05-20 17:52:38

In Melide moet je de Pulpo eten fantastisch de allerbeste die er te koop is in Galicie . eet smakelijk . Harrie en Rina Mannien.

Harrie Mannien 2019-05-20 18:03:11

Oh, jee dat is balen pa. Hopelijk 'stopt' het snel......

John 2019-05-20 18:11:22

Toch geen dankje met ijsblokjes erin gedronken. Water in deze regio is niet zo best, heb er ervaring mee. Beterschap en morgen weer vol er tegen aan.

Ivonne N. 2019-05-20 18:29:19

Nou Rien ik hoop dat je snel Beter bent en Jo en Marco Veel loopplezier 😴🙋🏻

Lenie van Elteren 2019-05-20 18:33:32

Alles anders? Gelijk verslag door gelezen. Gelukkig valt het mee. Goed opgelost op deze manier. Goed gedaan Jo en Marco. Beterschap Rien.. Morgen zal het vast weer wel gaan. Groeten Ad

rienenjosantiagodeel2 2019-05-20 18:49:45

Oei, dat is schrikken, maar uiteindelijk viel het nog mee. Diarree is vreselijk als je door moet, maar mooi opgelost op deze manier. Succes morgen allen en inderdaad OOK DIT ZAL OVERGAAN. ik duim heel hard voor jullie, doeiiiii

Ans de Kroon 2019-05-20 19:06:01

Wat jammer voor jullie wel goed opgelost .Hoop dat het morgen beter is.Beterschap

Corry kleemans 2019-05-20 20:14:10

Wat jammer Rien , maar hoop dat je goede medicijnen krijgt zijn goed in Spanje , en schrikken weer , zal 2 kaarsjes voor jullie aan doen , ja zal wel vreemd voor Jo en Marco zijn , jij hoort bij hun te zijn , elke dag is anders , en dit komt weer goed , slaap lekker vannacht , en morgen weer met z.n drietjes door , heel veel beter schap , en ook ik duim voor jullie groetjes xx.

Paulien de Bruijn 2019-05-20 20:15:51

Sterkte Rien! Hopelijk gauw weer genieten van de lekkere Santiago taartjes😋

Richard en Monique 2019-05-20 22:15:20

Natuurlijk sluit ook ik mij aan bij al deze goede wensen .Rust maar lekker uit allemaal en veel wandelplezier morgen.

corrie groenhuis 2019-05-20 22:19:11

Overgeven - diaree afschuwelijk grrrrr.. maar de foto's zijn toch weer heel mooi dus Jo en Marco klasse !!!!!! en Rien morgen gewoon weer mee lopen eerst lekker slapen .

Toos 2019-05-20 23:11:18

Vervelend Rien dat je ziek bent geworden. Moeilijke maar juiste beslissing genomen om niet mee te wandelen. Jo en Marco goed gedaan en prima oplossing zo hopelijk kan de reis met z'n 3en verder uitgewandeld worden. 🍀

Massagepraktijk Vitaal Bewegen 2019-05-21 07:10:46

Wat vervelend zeg dat Rien ziek is geworden. ik hoop dat de medicatie helpt. Jo en Marco goed gedaan een goede oplossing zo. Hopelijk kan de reis met ze`n drieën uit gelopen worden. Veel beterschap Rien. Jo en Marco wandel ze met veel plezier. Groeten Elianne en Jan